Αντιδράσεις έχει προκαλέσει αποκαλυπτικό ρεπορτάζ για τον πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ζαν Κλοντ Γιούνκερ, και τις ταξιδιωτικές του συνήθειες.

Σύμφωνα με την βρετανική Daily Mail, ο πρόεδρος της Κομισιόν πραγματοποίησε σχεδόν τα μισά επαγγελματικά του ταξίδια με άνεση και πολυτέλεια, καθώς επέλεξε τη μίσθωση ιδιωτικού τζετ, που είχε ως αποτέλεσμα να χρεωθεί το ταμείο της Κομισιόν  με εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ.

Όπως αναφέρει η εφημερίδα, φέρνοντας στο «φως» επίσημα στοιχεία, η Κομισιόν επιβάλει – τόσο για περιβαλλοντικούς όσο και για οικονομικούς λόγους – τα ιδιωτικά τζετ να χρησιμοποιούνται από τους αξιωματούχους μόνο όταν είναι αδύνατον να βρεθούν κατάλληλες εμπορικές πτήσεις.

Παρόλ’ αυτά, ο κ. Γιούνκερ φέρεται ότι – τουλάχιστον στις μισές περιπτώσεις που χρειάστηκε να ταξιδέψει αεροπορικώς – δεν βρήκε εισιτήριο και χρησιμοποίησε ιδιωτικά αεροσκάφη.

Συγκεκριμένα, χρησιμοποίησε ιδιωτικά αεροσκάφη σε 21 από τα 43 επίσημα ταξίδια του μεταξύ Ιανουαρίου και Νοεμβρίου, χρεώνοντας γι’ αυτά εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ το ταμείο της Επιτροπής.

[Πηγή φωτογραφίας: Daily Mail]

Ενδεικτικά, το κόστος για ένα ταξίδι μετ’ επιστροφής στην Τυνησία του προέδρου της Κομισόν κόστισε στους Ευρωπαίους φορολογούμενους 36.523 ευρώ. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αρνήθηκε να παραδώσει στην εφημερίδα τον αναλυτικό λογαριασμό, ωστόσο επιβεβαίωσε ότι ο κ. Γιούνκερ πέταξε με αντιπροσωπεία 13 ατόμων και ότι το κόστος μετακίνησης με το ιδιωτικό αεροσκάφος ήταν κατά μέσο όρο 2.611 ευρώ ανά άτομο.

Tο πιο ακριβό ταξίδι του προέδρου της Κομισιόν με ιδιωτικό τζετ ήταν η επίσκεψη του στην Μαδρίτη για μια διάλεξη και συνάντηση με τον βασιλιά της Ισπανίας, Φελίπε, όπου το κόστος ανά άτομο ανήλθε στα 7.458 ευρώ, αλλά το συνολικό κόστος δεν έχει αποκαλυφθεί.

Επιπλέον, χρησιμοποίησε έξι φορές ιδιωτικό αεροσκάφος για να παραβρεθεί σε εκδηλώσεις στη γειτονική Γερμανία, παρά το γεγονός ότι βρίσκεται πολύ κοντά στις Βρυξέλλες και συνδέεται μαζί τους με τακτικά δρομολόγια αεροπορικών εταιρειών.

Μετά την αποκάλυψη αυτή, πολλοί Βρετανοί ζητούν τη διερεύνηση της φερόμενης ως «υπερβολικής» χρήσης ιδιωτικών πτήσεων που χρηματοδοτούνται από φορολογούμενους της Ευρωπαϊκής Ένωσης.