Σε αμφισβήτηση βρίσκεται όπως όλα δείχνουν το σχέδιο για την ολοκλήρωση του αγωγού φυσικού αερίου ΤΑΡ, ο οποίος θα περνά και από την Ελλάδα, καθώς ο νέος υπουργός Περιβάλλοντος της Ιταλίας είπε στο Reuters ότι το έργο θα επανεξεταστεί, χαρακτηρίζοντάς το μάλιστα άσκοπο.

Ο υπουργός Περιβάλλοντος Σέρτζιο Κόστα ανέφερε ότι η εμπλοκή της Ιταλίας στον Διαδριατικό Αγωγό μεταφοράς φυσικού αερίου (Trans Adriatic Pipeline -TAP) που αποτελεί το τελικό στάδιο του έργου μήκους 3.500 χλμ. θα έλθει ξανά στο τραπέζι των συζητήσεων μαζί με κάποια άλλα έργα.

Ο Κόστα ορκίστηκε την Παρασκευή ως μέλος του νέου κυβερνητικού συνασπισμού της Ιταλίας. Ο ίδιος προτάθηκε ως υπουργός από το μεγαλύτερο κόμμα του συνασπισμού, το Κίνημα των Πέντε Αστέρων, το οποίο έχει βάλει μεταξύ άλλων ψηλά στην ατζέντα του θέματα προστασίας του περιβάλλοντος.

Δεν είναι άμεσα ξεκάθαρο εάν τα σχόλια του υπουργού σημαίνουν ότι θα αναλάβει δράση για το θέμα η νέα κυβέρνηση, σχολίασε το ειδησεογραφικό πρακτορείο. Ο Κόστα προσέθεσε ότι η τελική απόφαση θα ληφθεί αφού συζητηθεί το θέμα και με άλλους υπουργούς. Το Κίνημα των Πέντε Αστέρων είναι πιο ριζοσπαστικό από το δεξιό κόμμα της Λέγκας με το οποίο έχει προχωρήσει σε συνασπισμό για τη διακυβέρνηση της χώρας.

«Ο ΤΑΡ βρίσκεται στο τραπέζι και το εξετάζουμε ως προτεραιότητα (…) Με δεδομένη την ενεργειακή (μας) πολιτική, με δεδομένη τη μείωση της ζήτησης για φυσικό αέριο, το έργο αυτό δείχνει σήμερα άσκοπο», ανέφερε σε γραπτές απαντήσεις σε ερωτήσεις που του υπέβαλε το Reuters.

Ο ΤΑΡ έχει σχεδιαστεί να μεταφέρει φυσικό αέριο από την περιοχή τη Κασπίας στην Ευρώπη. Σύμφωνα με την ίδια την εταιρεία, ο TAP θα διασυνδεθεί με τον αγωγό φυσικού αερίου Ανατολίας (TANAP) στα ελληνοτουρκικά σύνορα και θα διέρχεται από τη Βόρεια Ελλάδα, την Αλβανία και την Αδριατική Θάλασσα προτού καταλήξει στις ακτές της Νότιας Ιταλίας όπου θα συνδεθεί στο ιταλικό δίκτυο φυσικού αερίου. Το έργο βρίσκεται επί του παρόντος στη φάση της κατασκευής του αγωγού, η οποία ξεκίνησε το 2016.

Εάν τελικά η Ιταλία προβάλει εμπόδια, τότε αναμένεται να υπάρξει σύγκρουση μεταξύ των εταιρειών που έχουν αναλάβει να κατασκευάσουν το έργο αλλά και άλλων χωρών από τις οποίες θα διέρχεται ο αγωγός. Στην κατασκευή του ΤΑΡ συμμετέχουν η βρετανική πετρελαϊκή ΒΡ, η ιταλική Snam και η ισπανική Enagas.

Στη συνέντευξη που παραχώρησε ο Κόστα ξεκαθάρισε ότι η επανεξέταση του έργου θα επικεντρωθεί στο σκεπτικό του να περάσει ο αγωγός από την Ιταλία. Αντίθετα, οι αντιδράσεις που έχουν εκδηλωθεί στη χώρα έχουν επικεντρωθεί στην προτεινόμενη διαδρομή του έργου από την περιοχή Πούλια. Οι κάτοικοι έχουν προτείνει εναλλακτική διαδρομή ώστε να μην περνά ο αγωγός από τουριστική περιοχή αλλά από βιομηχανική ζώνη.