Μπορεί να τα αποκαλούμε βιβλία τσέπης ή βιβλία για το μετρό, αλλά η σχέση που χτίζεται σταδιακά με τον αναγνώστη υπερβαίνει μεγέθη και κλίμακες. Η σειρά «Μικρά Διαχρονικά» των εκδόσεων Παπαδόπουλος μετράει αισίως το πέμπτο και έκτο τομίδιο: «Ο ζωγράφος της μοντέρνας ζωής» του Μποντλέρ (μετάφραση Ειρήνη Βλαβιανού) και «Η επιστροφή του Ζαρατούστρα» του Ερμαν Εσε (μτφ. Νάσος Ταρκαζίκης), αντιστοίχως. Στο πρώτο, ένα σημαντικό δοκίμιο για την ιστορία της τέχνης, ο Μποντλέρ «ισορροπεί σ’ εκείνο το μεσοδιάστημα ανάμεσα στο ρομαντικό ιδεώδες της «τέχνης για την τέχνη» και την πεποίθηση ότι η τέχνη οφείλει να λειτουργεί ως μια αυστηρή και αντικειμενική αντανάκλαση της πραγματικότητας», γράφει στην εισαγωγή η Κατερίνα Σχινά, που διευθύνει τη σειρά και υπογράφει όλα τα συνοδευτικά σημειώματα.