Το κουβάρι μιας νέας υπόθεσης που αφορά διακίνηση μίζας μέσα σε βαλίτσες και συνδέεται με συμβάσεις κρατικών έργων και διασπάθιση δημοσίου χρήματος ερευνούν οι ελληνικές δικαστικές Αρχές. Σημαντικό χαρτί για τη χαρτογράφηση της πορείας του μαύρου χρήματος που φέρεται να διακινήθηκε αποτελούν στοιχεία που έχουν περιέλθει στα χέρια των εισαγγελικών Αρχών από τη γερμανική Δικαιοσύνη που διενεργεί ανάλογη έρευνα.

Το μοντέλο στο οποίο κινείται και αυτή η έρευνα θυμίζει πολύ, έλεγαν πηγές από τον χώρο των δικαστηρίων, την υπόθεση των μαύρων ταμείων της Siemens, αλλά και δικογραφιών για προμήθεια εξοπλιστικών προγραμμάτων όπου οι έρευνες των γερμανικών Αρχών αποτέλεσαν δεξαμενή άντλησης στοιχείων για τη διερεύνηση αξιοποίνων πράξεων που φέρονται να έχουν τελεστεί εν Ελλάδι. Ετσι για μία ακόμα φορά τα στοιχεία που δείχνουν ότι έφευγαν μίζες μέσα σε βαλίτσες για την ανάθεση και υλοποίηση έργων του μετρό στην Αθήνα την περίοδο 2003-2007 διαβιβάστηκαν από τις γερμανικές Αρχές στην Εισαγγελία Πρωτοδικών της Αθήνας.

Με βάση αυτό το αποδεικτικό υλικό η Εισαγγελία άνοιξε νέο κύκλο ποινικών διώξεων για ενεργητική δωροδοκία, σε συνδυασμό μάλιστα με τις επιβαρυντικές διατάξεις του νόμου 1608/50 περί καταχραστών του Δημοσίου εις βάρος δύο εκπροσώπων εταιρειών οι οποίοι από τον περασμένο Νοέμβριο είναι ήδη ποινικά ελεγχόμενοι για συναφή υπόθεση με εικονικά τιμολόγια που εκδόθηκαν στο πλαίσιο της υπογραφής της σύμβασης για την παροχή υπηρεσιών συμβούλων έργων.

ΤΑ ΠΟΣΑ. Σύμφωνα με τα ευρήματα των Αρχών τα επίμαχα ποσά που διακινήθηκαν αγγίζουν τις 370.000 ευρώ και φέρονται να διοχετεύονταν σε μετρητά μέσα σε βαλίτσες και να κατέληγαν σε κρατικούς αξιωματούχους οι οποίοι δεν έχουν ακόμα εντοπιστεί για να κληθούν να λογοδοτήσουν.

Σύμφωνα με τα υπάρχοντα στοιχεία εκτιμάται ότι ποσοστό 5%-7% από τα χρήματα που διακινήθηκαν παρανόμως είχαν προϋπολογιστεί για τα πολιτικά κόμματα. Η διαδρομή προκύπτει από την αξιολόγηση των καταθέσεων που έφτασαν στη χώρα μας από τη γερμανική Δικαιοσύνη, καθώς και από σειρά άλλων εγγράφων και ηλεκτρονικών αρχείων που εστάλησαν στις εισαγγελικές Αρχές στο πλαίσιο της έρευνας για την εκτέλεση και την υλοποίηση σύμβασης παροχής υπηρεσιών συμβούλων στην κοινοπραξία Αττικό Μετρό. Οι καταβολές των χρημάτων φέρεται ότι γίνονταν από τη γερμανική Deutsche Bahn η οποία συμμετείχε στην Κοινοπραξία Συμβούλων Μετρό Ελλάδος με τις εταιρείες Thales (γνωστή στις ελληνικές Αρχές από τα εξοπλιστικά προγράμματα καθώς εμπλέκεται στον εκσυγχρονισμό των φρεγατών τύπου S του Πολεμικού Ναυτικού), Lahmeyer και ΟΜΕΚ, για την υλοποίηση του σχεδιασμού και της επίβλεψης των σιδηροδρομικών έργων του μετρό.

Η γερμανική εταιρεία που είχε αναλάβει από το 2003-2007 τρία έργα, μεταξύ των οποίων και την επέκταση στο σταθμό μετρό του Ελληνικού, φέρεται να διακινούσε χρήματα στην Ελλάδα μέσω προσώπου το οποίο εμφανίζεται στη δικογραφία όχι με το πραγματικό του όνομα, αλλά με κωδική ονομασία, στο πλαίσιο κατάθεσης που έδωσε στη Γερμανία διευθυντικό στέλεχος της εταιρείας.

Σύμφωνα με τη μαρτυρική κατάθεση, το συγκεκριμένο πρόσωπο φέρεται αρχικά ότι είχε ανοίξει για το σκοπό αυτό τραπεζικό λογαριασμό στη χώρα μας, αλλά τελικά τον έκλεισε επιλέγοντας να δίνει τα χρήματα σε μετρητά ώστε να μην μένουν ίχνη από την αξιόποινη πράξη που τώρα βρίσκεται στο μικροσκόπιο των Αρχών. Οπως παραδέχεται μάλιστα στην κατάθεσή του το διευθυντικό στέλεχος της γερμανικής εταιρείας, σε κάθε έργο είχαν «τιμολογήσει ποσοστό 5%-7% επί της μίζας για τα πολιτικά κόμματα» που κυριαρχούσαν στην πολιτική σκηνή της Ελλάδας εκείνη την εποχή.

Η περαιτέρω διερεύνηση ανατέθηκε σε ανακριτή Διαφθοράς ο οποίος καλείται να εντοπίσει τα πρόσωπα στα οποία κατέληξαν τα επίμαχα «δώρα» προκειμένου να κληθούν υπό την ιδιότητα του κατηγορουμένου και να δώσουν τις δικές τους εξηγήσεις για την υπόθεση αυτή.