Οι Ελληνες μπορεί να δηλώνουν φανατικοί των νέων τεχνολογιών και να τις χρησιμοποιούν πολύ περισσότερο από ό,τι δύο χρόνια πριν, οκτώ στους δέκα ωστόσο παραδέχονται πως υποκρίνονται όταν λένε ότι γνωρίζουν τι ακριβώς σημαίνουν ορισμένοι πρόσφατοι τεχνολογικοί όροι.

Οι δύο πιο δυσνόητοι τεχνολογικοί όροι για τους έλληνες χρήστες είναι το νέφος (cloud computing) και το Διαδίκτυο των Πραγμάτων (Internet of Things-ΙοΤ), για τους οποίους δεν έχουν ακόμα επαρκείς γνώσεις σε ποσοστά 26% και 21%, αντίστοιχα!

Ωστόσο, στις συζητήσεις που κάνουν στους χώρους εργασίας ή στον προσωπικό τους περίγυρο προσποιούνται για τις προχωρημένες γνώσεις τους στην τεχνολογία, ώστε να μη δείχνουν αδαείς μπροστά στους συναδέλφους τους (23%) ή στους φίλους τους και στον-στην σύντροφό τους (21%)! Η γνώμη του περίγυρου φαίνεται να απασχολεί λιγότερο τους Ευρωπαίους, καθώς τα αντίστοιχα ποσοστά είναι 18% και 14%.

Τα στοιχεία αυτά ανέδειξε πρόσφατη πανευρωπαϊκή έρευνα της Samsung Electronics, στην οποία συμμετείχαν περισσότεροι από 10.000 Ευρωπαίοι από 18 χώρες (συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας) και είχε στόχο να διερευνήσει πώς η σχέση ενός χρήστη με την τεχνολογία αλλάζει καθώς η δεύτερη εξελίσσεται.

Από τα στοιχεία της έρευνας προκύπτει συγκεκριμένα ότι ένας στους δύο Ελληνες είναι ενθουσιασμένος με τις νέες τεχνολογίες, ενώ 58% τις χρησιμοποιεί πολύ περισσότερο από ό,τι πριν από δύο χρόνια. Μάλιστα 17% αναφέρει ότι δεν θα μπορούσε να ζήσει χωρίς την τεχνολογία! Τα ποσοστά αυτά για τη λοιπή Ευρώπη είναι 52% και 13%, αντίστοιχα.

Η μελέτη έρχεται να επιβεβαιώσει πως παρότι ο ρυθμός της καινοτομίας επιταχύνεται, οι Ευρωπαίοι κάνουν αγώνα δρόμου για να συμβαδίσουν με τη γλώσσα της τεχνολογίας, η οποία αλλάζει διαρκώς. Ετσι, ενώ ο ενθουσιασμός σχετικά με την τεχνολογία μεγαλώνει, η βιομηχανία αντιμετωπίζει τον αυξανόμενο κίνδυνο να αφήσει πίσω τους καταναλωτές με συγκεχυμένη τεχνολογική ορολογία.

Ειδικότερα, όσον αφορά τη χώρα μας, 80% των Ελλήνων παραδέχονται πως υποκρίνονται ότι γνωρίζουν τι σημαίνουν οι πιο πρόσφατοι τεχνολογικοί όροι (όπως π.χ. το cloud και το IoΤ). Το αντίστοιχο ποσοστό στη λοιπή Ευρώπη είναι 72%.

Βάσει των στοιχείων της έρευνας, 31% των Ελλήνων (23% των λοιπών Ευρωπαίων) δηλώνει ότι λόγω ανεπαρκών γνώσεων δεν έχει χρησιμοποιήσει το σύνολο των δυνατοτήτων ενός τεχνολογικού προϊόντος που κατέχει, ενώ 39% ανέφερε ότι απέκτησε τουλάχιστον ένα τεχνολογικό προϊόν, το οποίο ήταν πολύ πιο προηγμένο από ό,τι πραγματικά χρειαζόταν. Στις λοιπές χώρες της Ευρώπης το ποσοστό των καταναλωτών που προχώρησαν στην αγορά τουλάχιστον ενός τεχνολογικού προϊόντος χωρίς να χρησιμοποιούν στο έπακρο τις δυνατότητές του ανέρχεται στο 43%. Επίσης, 11% των Ευρωπαίων αισθάνεται ότι «η τεχνολογία τους έχει αφήσει πίσω».

Οι πιο χρήσιμες εφαρμογές

Η έρευνα της Samsung εξέτασε ακόμα ποιες εφαρμογές βρίσκουν περισσότερο χρήσιμες οι Ευρωπαίοι. Οπως προέκυψε από τις απαντήσεις, οι εφαρμογές με χάρτες έχουν το μεγαλύτερο αντίκτυπο στους χρήστες της τεχνολογίας, υπό την έννοια ότι έκαναν τη ζωή τους ευκολότερη –όπως ανέφερε το 66%. Ακολουθούν οι εφαρμογές για τον καιρό (56%) και οι εφαρμογές με επίκεντρο την κάμερα του κινητού τηλεφώνου (51%). Αντίστοιχα, οι ίδιες εφαρμογές ενδιαφέρουν περισσότερο και τους Ελληνες.

Από τα ίδια στοιχεία προκύπτει ότι πλέον 83% των Ελλήνων διαθέτει smartphone και 53% tablet, συμβαδίζοντας με το αντίστοιχο ποσοστό του μέσου όρου της Ευρώπης (83% των Ευρωπαίων διαθέτει smartphone και 50% tablet).