Μπορεί οι ταινίες που ξεχώρισαν στη φετινή 69η απονομή των βραβείων BAFTA να ήταν δεκατέσσερις, ωστόσο η πραγματική «πρωταγωνίστρια» της βραδιάς ήταν μία: «Η επιστροφή» του Αλεχάντρο Γκονσάλες Ινιάριτου. Στον δρόμο για τα Οσκαρ συνεχίζει το πετυχημένο σερί βραβεύσεων, έχοντας αποσπάσει αυτή τη φορά πέντε αγαλματίδια: ανάμεσά τους στις κατηγορίες καλύτερης ταινίας, σκηνοθεσίας και πρώτου ανδρικού ρόλου για τον Λεονάρντο ντι Κάπριο. Η επικράτηση του 42χρονου ηθοποιού ενδυναμώνει ακόμη περισσότερο τις ελπίδες εκατομμυρίων θεατών ότι μετά τη Βρετανική Ακαδημία Κινηματογράφου, στις 28 Φεβρουαρίου θα στεφθεί επιτέλους και ο αγαπημένος της Αμερικανικής. Δεν θα έπρεπε όμως, ισχυρίζεται το «Hollywood Reporter». Γιατί όσο κι αν τα BAFTA θεωρούνται ένα βήμα πιο κοντά στα Οσκαρ, καθώς 500 από τα μέλη της Ακαδημίας ψηφίζουν επίσης για τα Οσκαρ, δεν είναι λίγες οι φορές που οι κερδισμένοι των βρετανικών βραβείων δεν χαμογέλασαν στη μεγάλη βραδιά του Χόλιγουντ.

Τα τελευταία 15 χρόνια, που η απονομή των BAFTA προηγείται της αντίστοιχης οσκαρικής, μόλις επτά από τις νικήτριες ταινίες τιμήθηκαν αργότερα με τα χρυσά αγαλματίδια. Στην κατηγορία του καλύτερου σκηνοθέτη τα ποσοστά επιτυχίας των Βρετανών δεν βελτιώνονται, μιας κι έχουν μόλις έναν σωστό συνδυασμό: τη βράβευση του Ρόμαν Πολάνσκι για τον «Πιανίστα» (2002). Εκεί όπου τα πράγματα περιπλέκονται είναι στις κατηγορίες των πρώτων ρόλων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το «Dallas Buyers Club» (με τους οσκαρικούς τελικά Μάθιου Μακόναχι και Τζάρεντ Λέτο), ταινία η οποία δεν είχε συμπεριληφθεί καν στις λίστες των υποψηφίων των BAFTA.

ΒΡΕΤΑΝΙΑ Vs ΗΠΑ. Οι αποφάσεις αυτές των μελών της Βρετανικής Ακαδημίας είναι κάποιες φορές απροσδόκητες, όταν ειδικά ο παράγοντας της εντοπιότητας διεκδικεί το μερίδιό του στο τελικό αποτέλεσμα. Στις περιπτώσεις δηλαδή όπου ένας ηθοποιός από τη Γηραιά Αλβιώνα βρίσκεται αντιμέτωπος με έναν αμερικανό συνάδελφό του, τα μέλη της Ακαδημίας προτιμούν να δώσουν την ψήφο τους στον συμπατριώτη τους, σύμφωνα με τη στατιστική. Ενα άλλο παράδοξο που δεν αφήνει μεγάλο περιθώριο για την εξαγωγή ασφαλών συμπερασμάτων είναι το γεγονός πως σε πολλαπλές κατηγορίες οι νικητές των BAFTA δεν ήταν καν συνυποψήφιοι με τους ίδιους ηθοποιούς των Οσκαρ.

Μ’ αυτά και μ’ εκείνα, η 69η απονομή ανήκει στο παρελθόν. Οι λαμπεροί πρωταγωνιστές της βραδιάς μπορεί και να μην ασχολήθηκαν τόσο με τα προγνωστικά όσο με τα αστεία τού επί 15 χρόνια παρουσιαστή της τελετής κωμικού Στίβεν Φράι, αλλά και με το παιχνίδι της «Kiss Cam». Ελέω της γιορτής του Αγίου Βαλεντίνου, ο Φράι έστρεφε την κάμερα σε ζευγάρια από το σελέμπριτι ακροατήριο, παροτρύνοντάς τα να φιληθούν. Αν και ο Λεονάρντο ντι Κάπριο ανταποκρίθηκε δίνοντας φιλί στη Μάγκι Σμιθ, επιδεικτικά τον αγνόησαν ο Μάικλ Φασμπέντερ με τη σύζυγό του Αλίσια Βικάντερ. Δυστυχώς το στιγμιότυπο δεν κατάφεραν να το δουν σε ζωντανή μετάδοση μέσω Διαδικτύου οι φαν των βραβείων, αφού το σύστημα που έστησαν οι Βρετανοί για πρώτη φορά ήταν απελπιστικά αργό και τελικά κατέρρευσε.