Ερχεται στην Αθήνα. Ξανά. Και όχι για μία και μοναδική εμφάνιση. Για χάρη των θαυμαστών της αυτή τη φορά δεν θα ντυθεί ούτε κρέας ούτε χταπόδι ούτε χριστουγεννιάτικο δέντρο. Και για να τη δούμε δεν θα χρειαστεί καν να πληρώσουμε εισιτήριο.

Ναι, η Lady Gaga επιστρέφει. Οχι όμως στο Ολυμπιακό Στάδιο, αλλά κάτω από την Ακρόπολη, στην γκαλερί Μπερνιέ – Ηλιάδη. Και αυτή τη φορά υπόσχεται άλλου είδους μεταμορφώσεις αφού θα «τρυπώσει» στη θέση των πρωταγωνιστών σπουδαίων έργων τέχνης, από τη συλλογή του Μουσείου του Λούβρου, και μάλιστα με την υπογραφή του πολυτάλαντου και πολυπράγμονα Μπομπ Ουίλσον. «Ολα ξεκίνησαν όταν επισκέφθηκα την αχανή συλλογή του Λούβρου και σκέφτηκα ότι το βίντεο θα δημιουργούσε μια ισχυρή αντίστιξη με τα έργα ζωγραφικής και γλυπτικής που εκτίθενται» λέει ο αμερικανός εικαστικός, σκηνοθέτης, χορογράφος και περφόρμερ για την απόφασή του να δημιουργήσει τρία βιντεοπορτρέτα –ανάλογα εκείνων που είδαμε πέρυσι στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών –με αφορμή τη «Δεσποινίδα Καρολίν Ριβιέρ» (κόρη ενός υψηλόβαθμου αξιωματούχου στην αυλή του Ναπολέοντα) του Ζαν Ογκίστ Ντομινίκ Ενγκρ, τον «Θάνατο του Μαρά» (του λαοφιλούς πολιτικού της Γαλλικής Επανάστασης που αγαπούσε όμως τις ακρότητες, σε ένα διαφορετικό επίπεδο από τη Lady Gaga) του Ζακ Λουί Νταβίντ και την «Κεφαλή του Ιωάννη του Βαπτιστή σε πιάτο» του Αντρέα Σολάριο.

ΝΤΕΜΠΟΥΤΟ ΣΤΟ ΛΟΥΒΡΟ. Γιατί όμως επέλεξε τη Lady Gaga; «Επειδή είναι πολύ δυνατή περφόρμερ. Δουλέψαμε τέλεια, είναι μεγάλη καλλιτέχνις» υποστηρίζει. Τα βιντεοπορτρέτα έχουν ήδη κάνει το ντεμπούτο τους στο Λούβρο –λόγος επαρκής για να ωθήσει τη Lady Gaga να τιτιβίσει ότι «μια ποπ σταρ υπάρχει στο Λούβρο, δίπλα στη Μόνα Λίζα» –κι έχουν επίσης παρουσιαστεί στις Ηνωμένες Πολιτείες, πριν φτάσουν στην Αθήνα.

Ομως στην έκθεση που θα εγκαινιαστεί τον Μάρτιο δεν θα δούμε μόνο τρία βιντεοπορτρέταγια τρεις λόγους. Πρώτον διότι η «Κεφαλή του Ιωάννη του Βαπτιστή» παρουσιάζεται μέσα από έντεκα μικρότερα βίντεο – βήματα που μας δείχνουν το μοντέλο του 16ου αιώνα και το πρόσωπο της Lady Gaga να συγχωνεύονται. Δεύτερον επειδή υπάρχει κι ένα τέταρτο έργο, το «Flying», στο οποίο η ποπ σταρ απεικονίζεται κρεμασμένη ανάποδα γυμνή, εμπνευσμένο από τη γιαπωνέζικη τεχνική δεσίματος σιμπάρι. Και τρίτον επειδή για το φινάλε ο Μπομπ Ουίλσον μας επιφυλάσσει το παρασκήνιο των γυρισμάτων από το «Flying» και μας δίνει την ευκαιρία να ανακαλύψουμε πώς δημιουργεί τον μαγικό του κόσμο μέσα από την επιλογή συγκεκριμένων κινήσεων, χώρων και φωτισμών.

Mπομπ Ουίλσον, βιντεοπορτρέτα της Lady Gaga, στην γκαλερί Μπερνιέ – Ηλιάδη, Επταχάλκου 11. Από 9 Μαρτίου έως 14 Μαΐου