Τα φθηνά ελαστικά που αγοράζονται από ιστοσελίδες δημοπρασιών κρύβουν παγίδες. Αυτό είναι το αποτέλεσμα μιας νέας έρευνας μεγάλης εταιρείας ελαστικών που φανερώνει ότι τα πολύ φθηνά – και μεταχειρισμένα – ελαστικά από ιστοσελίδες δημοπρασιών «συνοδεύονται» πάντα από υψηλό ποσοστό επικινδυνότητας για την ασφάλεια επιβατών και οχημάτων. Η συγκεκριμένη έρευνα πραγματοποιήθηκε από την Continental στη Γερμανία, σε τυχαίο δείγμα μεταχειρισμένων ελαστικών.

Ο έλεγχος πραγματοποιήθηκε σε ιστοσελίδες που διαθέτουν φθηνά ελαστικά, διαφορετικών διαστάσεων και κατασκευαστών.

Το πιο σημαντικό της συγκεκριμένης έρευνας είναι ότι ούτε ένα από τα 32 προϊόντα δεν ήταν χωρίς προβλήματα και κανένα δεν πληρούσε τις ελάχιστες προδιαγραφές ασφαλείας, καθώς οι γόμες τους είχαν «σκληρύνει» σημαντικά. Επιπλέον, υπήρχαν ζημιές από καρφιά, αποκόλληση του πέλματος, ζημιές στα πλαϊνά αλλά και στην επιφάνεια επαφής του ελαστικού με τη ζάντα.

Επίσης, η συγκεκριμένη έρευνα έβγαλε και …λαυράκια: Οι συγκεκριμένες ιστοσελίδες φιλοξενούσαν παλαιά ελαστικά, με το παλαιότερο να είναι του 1987! Επίσης, ένα άλλο ελαστικό είχε υποστεί αναγόμωση ενώ σε ένα υπήρχε ένα καρφί στην εξωτερική επιφάνεια!

Σε πολλά από αυτά τα ελαστικά που πουλιούνται στην αγορά των μεταχειρισμένων, το πιο δύσκολο είναι να εκτιμηθούν οι ζημιές, σε σχέση με το φαινόμενο της σκλήρυνσης του ελαστικού.

Όπως εξηγούν οι ειδικοί της Continental: «Κατά το φρενάρισμα σε βρεγμένο δρόμο, η απόσταση φρεναρίσματος ενός μεταχειρισμένου ή και φθηνού ελαστικού είναι σημαντικά μεγαλύτερη απ’ ότι με ένα καινούργιο ελαστικό. Αλλά θα ήταν αδύνατον να εντοπίσει κανείς αυτό το πρόβλημα, χωρίς ένα τεστ από ειδικούς» όταν μάλιστα το μεταχειρισμένο ελαστικό είναι καλογυαλισμένο και χωρίς σημάδια κόπωσης. Έτσι, ένα από τα 32 ελαστικά που δοκιμάστηκαν, ενώ είχε καλή …εμφάνιση και το κανονικό πέλμα παρουσίαζε πολύ κακή πρόσφυση κατά τη διάρκεια των δοκιμών, στοιχείο που δείχνει ότι υπάρχουν και ελαστικά τα οποία δεν φαίνεται το πρόβλημα τους αν δεν γίνουν οι κατάλληλες δοκιμές από τους ειδικούς.