Οι άνθρωποι της μουσικής είναι πιο τολμηροί και απελευθερωμένοι στο ντύσιμό τους από τους ηθοποιούς. Ηταν το πρώτο μάθημα στυλ που έκαναν οι συμμετέχοντες στην απονομή των βραβείων Grammy. Και η δεύτερη πρόταση που παρουσίασαν, βγαίνοντας μπροστά από τους υποψηφίους των άλλων κινηματογραφικών βραβείων, είναι ότι ντύνονται μαζί με τον συνοδό τους αλληλοσυμπληρώνοντας ο ένας τον άλλο με σκοπό να ταιριάξουν το στυλ τους.

Δύο είναι καλύτερα από ένας δήλωσαν τα ζευγάρια που φωτογραφίζονταν μαζί στο κόκκινο χαλί τη μεγάλη βραδιά της μουσικής. Το φύλο, η ηλικία, ο βαθμός συγγένειας δεν ήταν κριτήριο διαχωρισμού, αλλά προϋπόθεση ανάπτυξης του στυλ τους. Η Μαντόνα και η Γιόκο Ονο με τους γιους τους, ο Ζίγκι Μάρλεϊ με μια φίλη, σύζυγοι και σύντροφοι αγκαζέ με τις συνομηλίκους ή νεώτερες συντρόφους τους, όλοι εκείνοι που ξεχώρισαν για την κομψότητά τους είχαν αυτήν την κοινή στυλιστική αναφορά. Η αναμενόμενη εντυπωσιακή παρέλαση με δημιουργίες υψηλής ραπτικής και επίσημα έξωμα φορέματα ξεθώριασε από αυτό το ιδιαίτερο ξάφνιασμα που προκάλεσαν τα ζευγάρια, ντυμένα με τέτοιον τρόπο ώστε ο ένας να συμπληρώνει ή να υπογραμμίζει το στυλ του άλλου.

Η κλασική άποψη, ότι δηλαδή το σμόκιν των ανδρών πρέπει να ταιριάζει με τη βραδινή τουαλέτα των κυριών δεν ήταν η κυρίαρχη. Στον κόσμο της μουσικής, περισσότερο και από την ανασφάλεια της εξωτερικής εικόνας μετρά η προβολή του ταλέντου στη δημιουργία. Το βάρος της παγέτας, της κεντημένης κλωστής, της επίδειξης γυμνής σάρκας αφορά τους δορυφόρους-καλεσμένους, οι οποίοι κινούνται γύρω από τη βιομηχανία του θεάματος, εξηγώντας στο κοινό των τηλεθεατών την έννοια της παρομοίωσης του εντυπωσιακού παγονιού. Η Πάρις Χίλτον ήταν η πιο ωραία εκπρόσωπος αυτών των εμφανίσεων, με μια λευκή μακριά τουαλέτα από δαντέλα, τούλι και μετάξι, που όμως έμοιαζε να είχε χάσει τον δρόμο για τον γάμο της σε μια άλλη εκκλησία.

Η νύχτα της μόδας των Grammy έφερε σε αντιπαράθεση το επίσημο ύφος με το ατημέλητο στυλ. Η τάση πρόβαλε στους άνδρες μια εξωστρέφεια ανάλογη με το είδος της μουσικής τους. Και σε αυτό το σημείο ο Φαρέλ Ουίλιαμς και το καπέλο του –παλιό αυθεντικό αξεσουάρ από γυναικεία συλλογή της Βίβιαν Γουέστγουντ του χειμώνα 1983 –έγιναν οι πρωταγωνιστές των σχολίων στα κοινωνικά δίκτυα. Το καπέλο του χιπ χοπ καλλιτέχνη απέκτησε δικό του λογαριασμό στο twitter και ο Ουίλιαμς με την άνετη στολή του μουσικού που χορεύει και τραγουδά απέδειξε ότι ενδιαφέρεται για την ιστορία και την κουλτούρα της μόδας.

Επίσης ο γαλλικός θρίαμβος των Daft Punk τονίστηκε και με το ντύσιμό τους. Τα καλοραμμένα τους κοστούμια είχαν την επιμέλεια του Εντί Σλιμάν, σχεδιαστή της συλλογής Saint Laurent. Ο οποίος έδωσε σημασία στις λεπτομέρειες ώστε το σακάκι να σταματά ακριβώς πάνω από τα ισχία και τα μανίκια να αρχίζουν ακριβώς πιο πάνω από την άρθρωση των ώμων. Οσο για τις αστραφτερές μπότες που φαίνονταν πάνω από το παντελόνι ήταν το απαραίτητο ισοζύγιο λάμψης για να μοιραστεί το φορτίο από τα κράνη και τα γάντια της ρομποτικής εμφάνισης των δύο ντι τζέι.