Την έχουν σκηνοθετήσει ο Φεντερίκο Φελίνι και ο Λουκίνο Βισκόντι, στο ενεργητικό της έχει 135 ταινίες μέσα σε έξι δεκαετίες και εξακολουθεί να παίζει σε δύο με τρεις ταινίες ετησίως.
Πρωταγωνίστρια του Φερνάντο Τρουέμπα στη δραματική ταινία εποχής «The artist and the model» (που μόλις τον περασμένο μήνα άρχισε να προβάλλεται στους κινηματογράφους της Αγγλίας), στη συνέχεια είχε ρόλο στο δραματικό φιλμ «Ο Γκέμπο και η σκιά» του υπεραιωνόβιου Μανουέλ ντε Ολιβέιρα και φέτος κρατά ρόλο στην «Εφι» του Ρίτσαρντ Λάξτον, σε σενάριο Εμα Τόμσον, το μοντάζ της οποίας ολοκληρώθηκε πρόσφατα.
Αλλά η Κλάουντια Καρντινάλε στα 74 της δεν κρατιέται. Πόσω μάλλον που ένα κατάγμα στο πόδι, στις διακοπές της, την κρατά καθηλωμένη στο σπίτι της στο Παρίσι. «Ημουν ανόητη», λέει με τη χαρακτηριστική ιταλική προφορά της στη βρετανική εφημερίδα «Γκάρντιαν». «Το έπαθα παίζοντας βόλεϊ. Πάτησα στην άκρη της πισίνας και γλίστρησα. Δεν μ’ αρέσει να κάθομαι και το γεγονός ότι δεν θα μπορώ να κάνω κάτι για το επόμενο δίμηνο είναι φρικτό».
Οταν άλλοι συνάδελφοί της έχουν αποσυρθεί, όπως η Μπριζίτ Μπαρντό, ή έχουν περάσει στην αιωνιότητα, όπως οι Τζον Γουέιν, Γιουλ Μπρίνερ, Μαρτσέλο Μαστρογιάνι, εκείνη συνεχίζει ακάθεκτη. «Μα δεν θέλω να σταματήσω», τονίζει κι όταν τη ρωτούν το γιατί, εκείνη βάζει τα γέλια και απαντά «δεν ξέρω».
Είναι μια ζωντανή βάση δεδομένων με ιστορίες και πικάντικες λεπτομέρειες από το Χόλιγουντ. «Ο Τζον Γουέιν ήταν θεωρητικός, τεράστιος. Η Ρίτα Χέιγουορθ πανέμορφη. Κατ’ εμέ στην “Τζίλντα” ήταν υπέροχη. Την είχα σαν μητέρα μου και τον Τζον (σ.σ. συνεργάστηκαν στο “Circus World” του Χένρι Χάθαγουεϊ το ’64) σαν πατέρα μου. Ο Πίτερ Σέλερς δεν μιλούσε σε κανέναν. Αποτραβιόταν σε μια γωνία. Εκ διαμέτρου αντίθετος με την κινηματογραφική περσόνα του. Ο Μπλέικ Εντουαρντς, από την άλλη, ήταν φανταστικός. Τρελός. Μ’ αρέσουν εκείνοι που έχουν δόση τρέλας. Ο Τόνι Κέρτις ήταν επίσης απίθανος».
Στα νιάτα της έκανε στράκες. Κορμί σε σχήμα κλεψύδρας, με εντυπωσιακό μπούστο, καστανά μαλλιά με μπούκλες και ζεστό, πολλά υποσχόμενο βλέμμα.
Τύπος και θαυμαστές διψούσαν για ντεσού του ιδιωτικού βίου της. Της απέδιδαν σχέσεις αισθηματικές ή φιλικές με συμπρωταγωνιστές της, όπως οι Στιβ Μακουίν, Μαρτσέλο Μαστρογιάνι και Αλέν Ντελόν. Σφίγγα εκείνη. Μόνο μία παραδέχθηκε, από την οποία –τότε –δραπέτευσε.
Την πολιόρκησε ο Μάρλον Μπράντο, το είδωλό της. Ενα βράδυ την επισκέφθηκε. «Λέγαμε διάφορα όταν είπε πως έχουμε το ίδιο ζώδιο, Κριοί. Ηταν γοητευτικός και αστείος. Εβαλα τα γέλια. Ξεγλίστρησα ευγενικά. Οταν όμως έκλεισα την πόρτα πίσω του εκείνο το βράδυ, είπα μέσα μου “είσαι πολύ ανόητη”».