Με επιταχυνόμενους ρυθμούς «φουλάρουν οι μηχανές» για την ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς. Την περασμένη Τετάρτη ο Πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς κάλεσε στο γραφείο του τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη και του ανέθεσε εν λευκώ τη διαχείριση της πώλησης πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του Οργανισμού.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στα μέσα της ερχόμενης εβδομάδας έχει προγραμματιστεί η ανακοίνωση του χρονοδιαγράμματος πώλησης πακέτου μετοχών που θα ανέρχεται μέχρι το 51% από το 73% που κατέχει σήμερα το ελληνικό Δημόσιο. Παρά το γεγονός ότι για την πώληση του πακέτου μετοχών θα υπάρξει διεθνής διαγωνισμός, στελέχη του ΟΛΠ και της κυβέρνησης εκτιμούν ότι ο μοναδικός ενδιαφερόμενος θα είναι κατά πάσα πιθανότητα ο κινεζικός όμιλος της COSCO, ο οποίος ελέγχει ήδη τις Προβλήτες 2 και 3 του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) του λιμανιού του Πειραιά. Ο ΣΕΜΠΟ θεωρείται το φιλέτο των δραστηριοτήτων του ΟΛΠ και για τον λόγο αυτό εκτιμούν στην κυβέρνηση ότι δύσκολα θα εμφανιστεί άλλος ενδιαφερόμενος.

Πάντως για να προχωρήσουν σύντομα οι διαδικασίες ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ θα πρέπει να κλείσει και η εκκρεμότητα του λεγόμενου φιλικού διακανονισμού μεταξύ του ΟΛΠ και της ΣΕΠ (θυγατρική της COSCO στην Ελλάδα) που αφορά την επένδυση των Κινέζων ύψους 234 εκατ. ευρώ στην Προβλήτα 3 και παράλληλα την αναστολή πληρωμής του ελάχιστου εγγυημένου ανταλλάγματος. Μέχρι χθες αργά το απόγευμα όλα έδειχναν ότι το θέμα έχει κλείσει και δεν απομένουν παρά μόνο κάποιες νομικές διατυπώσεις.

Επισημαίνεται ότι τόσο η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ όσο και ο φιλικός διακανονισμός θα πρέπει να περάσουν από τις συμπληγάδες της Βουλής και άλλων θεσμικών οργάνων του ελληνικού κράτους αλλά και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ανταγωνισμού.