Η αντίστροφη μέτρηση έχει ήδη αρχίσει. Η στιγμή που δύο από τα διασημότερα αγάλματα της αρχαίας ελληνικής γλυπτικής και από τα λιγοστά χάλκινα που έφθασαν έως τις ημέρες μας - οι πολεμιστές του Ριάτσε (του Ρηγίου, μίας από τις αρχαιότερες ελληνικές αποικίες και από τις σημαντικότερες πόλεις της Μεγάλης Ελλάδας) - θα σταθούν και πάλι στα πόδια τους φαίνεται ότι πλησιάζει. Και μαζί ίσως σημάνει και το τέλος του πολέμου που έχει ξεσπάσει για την τύχη των δύο εντυπωσιακών γλυπτών.
Οι πληροφορίες που κυκλοφορούσαν πρόσφατα ήθελαν τα δύο γλυπτά να επιστρέφουν στο Μουσείο της Μεγάλης Ελλάδας - είχε κλείσει από το 2009 για ανακαίνιση - έως την άνοιξη. Προ ημερών όμως ο υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού της Ιταλίας Μάσιμο Μπράι ανακοίνωσε ότι τα γλυπτά θα βρίσκονται στο μουσείο εντός του Ιανουαρίου.
Ποιοι είναι όμως οι δύο άνδρες που εδώ και τέσσερα χρόνια είναι ξαπλωμένοι σε μια αίθουσα του Περιφερειακού Συμβουλίου και όχι στα ειδικά αντισεισμικά τους βάθρα, καθώς το υπό ανακαίνιση μουσείο έπρεπε να εγκαινιαστεί τον Μάρτιο του 2012 αλλά καθυστέρησε κατά ενάμιση χρόνο λόγω μιας τρύπας ύψους 6 εκατ. ευρώ στον προϋπολογισμό;
Η ταυτότητά τους παραμένει άγνωστη, γεγονός που ενισχύει τον μυστηριώδη χαρακτήρα τους, καθώς ουδείς γνωρίζει αν πρόκειται για τους Τυραννοκτόνους Αρμόδιο και Αριστογείτονα, τον Περικλή και τον στενό του φίλο Εφιάλτη ή τον Τυδέα με τον Αμφιάραο που συμμετείχαν στην εκστρατεία εναντίον της Θήβας. Ο ένας εκ των δύο, πάντως, θεωρείται μεγαλύτερος από τον άλλον και χρονολογούνται περί το 460-430 π.Χ., ενώ πολλοί είναι εκείνοι που τους έχουν συνδέσει με το εργαστήριο του Φειδία.
Ο θαυμασμός για τα διάσημα γλυπτά φέρνει οικονομικές απολαβές και εν συνεχεία αντιπαραθέσεις για το ποιος θα εισπράξει τα λεφτά και κατά συνέπεια θα προσελκύσει την πηγή τους: τα γλυπτά. Από την πρώτη φορά που εκτέθηκαν σε Ρώμη και Φλωρεντία οι επισκέπτες ξεπέρασαν το ένα εκατομμύριο, ενώ όταν η Καλαβρία αγωνίστηκε για να επιστραφούν στο τοπικό μουσείο χιλιάδες ήταν εκείνοι που έφθαναν έως την απομακρυσμένη γωνιά της Ιταλίας για να δουν από κοντά τα αγάλματα με τα γυμνά καλοσχηματισμένα σώματα στα οποία διακρίνονται οι μύες και οι φλέβες.
Τον τελευταίο καιρό μάλιστα - και όσο το μουσείο καθυστερούσε να ανοίξει - η διευθύντρια του Παλάτσο Μάσιμο στη Ρώμη εκδήλωσε την επιθυμία να δει τους πολεμιστές στην Αιώνια Πόλη, υποστηρίζοντας ότι τα αγάλματα δεν μετακινούνται όχι για λόγους ασφαλείας αλλά επειδή δεν το αποφασίζουν οι ιθύνοντες της Καλαβρίας.
Υποκινούμενες όμως θεωρούνται και οι δηλώσεις του κριτικού τέχνης Φιλίπε Νταβέριο, ο οποίος υποστήριξε ότι «είναι θαύμα που ο κόσμος πηγαίνει να δει τα γλυπτά σε μια πόλη-καταστροφή». Δεδομένου ότι μόνο το τρίμηνο Ιουνίου - Αυγούστου του τρέχοντος έτους η τουριστική κίνηση στην περιοχή έχει αυξηθεί κατά 5,8% και ότι τα δύο αγάλματα αποτελούν πόλο έλξης, με όλα τα προϊόντα (από κάρτες έως μπλουζάκια και κούπες) που τα απεικονίζουν να πωλούνται με ταχύτατους ρυθμούς, είναι ξεκάθαρο ότι ο πλούσιος Βορράς δυσκολεύεται να τα αφήσει στον φτωχό Νότο.
Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από