Σχεδόν τίποτε δεν φαίνεται να λειτούργησε σωστά κατά την προσγείωση του Μπόινγκ 777 των Asiana Airlines που πέταξε με 307 επιβαίνοντες από το Χονγκ Κονγκ στο Σαν Φρανσίσκο. Το αεροσκάφος άγγιξε τον αεροδιάδρομο με το ουραίο του τμήμα και αφού αναπήδησε στο έδαφος, σύρθηκε ανεξέλεγκτο για μερικές εκατοντάδες μέτρα πριν τυλιχτεί στις φλόγες. Εκείνο, όμως, που φαίνεται να δούλεψε χωρίς το παραμικρό λάθος ήταν το σύστημα εκκένωσης. Και μάλλον αυτός είναι ο βασικός λόγος για τον οποίο τα θύματα περιορίστηκαν μόλις σε δύο. Οι φουσκωτές τσουλήθρες άνοιξαν αμέσως μετά την ανώμαλη προσγείωση για να αρχίσουν να βγαίνουν οι πρώτοι επιβάτες, ενώ τα σωστικά συνεργεία έριχναν αφρό στο οδόστρωμα προκειμένου να καθυστερήσει η εξάπλωση της πυρκαγιάς. Συγχρόνως, το προσωπικό εδάφους εφοδίαζε με μαχαίρια τα μέλη του πληρώματος προκειμένου να κόψουν το ταχύτερο δυνατό τις ζώνες που κρατούσαν εγκλωβισμένους τους επιβάτες στις θέσεις τους. Κάποιοι από αυτούς προσπαθούσαν να ηρεμήσουν τους συνεπιβάτες τους που είχαν χάσει την ψυχραιμία τους. Οι ίδιοι ενημέρωσαν το προσωπικό εδάφους του αεροδρομίου ότι δεν φαίνεται να υπήρχαν θύματα. Τελικά, η πτήση αποδείχθηκε μοιραία για δύο 16χρονα κορίτσια από την Κίνα.

Ο αριθμός των 183 τραυματιών, πάντως, δεν αφήνει καμία αμφιβολία για τη σοβαρότητα του δυστυχήματος και τις διαστάσεις που θα μπορούσε να είχε πάρει. «Αμέσως μόλις το αεροσκάφος άγγιξε το έδαφος, είχαμε την αίσθηση ότι άρχισε να περιστρέφεται», δήλωσε η Τζένιφερ, μια επιβάτις από τις Ηνωμένες Πολιτείες. «Είναι θαύμα το γεγονός ότι καταφέρουμε να επιβιώσουμε», τόνισε ένας άλλος επιβάτης που τραυματίστηκε στον λαιμό και το χέρι. Σύμφωνα με μια άλλη πληροφορία που δεν έχει επιβεβαιωθεί, το Μπόινγκ ενημέρωσε τον πύργο ελέγχου για κάποια προβλήματα λίγη ώρα πριν από την προσγείωσή του. Την οριστική απάντηση αναμένεται να δώσει η εξέταση του μαύρου κουτιού. Ο καταγραφέας των δεδομένων της πτήσης μεταφέρθηκε λίγες ώρες μετά το δυστύχημα στην Ουάσιγκτον προκειμένου να εξεταστεί σε ειδικό κέντρο της αμερικανικής πρωτεύουσας. Καταθέσεις θα ληφθούν από τους δύο πιλότους, τα υπόλοιπα μέλη του πληρώματος αλλά και όλους τους επιβάτες, εκτός των εξήντα κινέζων μαθητών που ταξίδευαν στις Ηνωμένες Πολιτείες με τη συνοδεία των καθηγητών τους.

Για τις τραγικές διαστάσεις που θα μπορούσε να πάρει το δυστύχημα δεν έχουν καμία αμφιβολία οι ειδικοί. «Νομίζω ότι πρέπει να είμαστε ευγνώμονες σε ό,τι αφορά τον αριθμό των νεκρών», δήλωσε στα αμερικανικά Μέσα η Ντέμπορα Χέρσμαν, επικεφαλής της Εθνικής Υπηρεσίας Ασφάλειας Μεταφορών. «Τα πράγματα θα μπορούσαν να είναι πολύ χειρότερα», πρόσθεσε η ίδια.

ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΛΑΘΟΣ; Μια από τις υποθέσεις των ειδικών είναι ότι η «προσγείωση μετά πρόσκρουσης» του αεροσκάφους μπορεί να οφείλεται σε λάθος του πιλότου. Η εκτίμηση αυτή βασίζεται στο γεγονός ότι στο βίντεο που έχουν στις διάθεσή τους οι Αρχές το νοτιοκορεατικό αεροσκάφος φαίνεται να προσεγγίζει από πολύ χαμηλό ύψος τον αεροδιάδρομο. Η εκτίμηση αυτή ενισχύεται από την πληροφορία ότι οι μηχανές του Μπόινγκ ακούστηκαν να ανεβάζουν στροφές λίγο πριν από την πρόσκρουση, γεγονός που σημαίνει ότι ο πιλότος επιχείρησε να δώσει ύψος τελευταία στιγμή στο αεροσκάφος. Οι ειδικοί πάντως αδυνατούν να εξηγήσουν πώς είναι δυνατόν ένας πιλότος να έφτασε στο σημείο προσέγγισης του αεροδιαδρόμου από τόσο χαμηλό ύψος.