Δημιουργία μιας αεροπορικής πύλης εισόδου για τουρίστες και εμπορεύματα στην Ευρωπαϊκή Ενωση προβλέπει το σχέδιο των Κινέζων της Shenzen Airport και της Friedmann Pacific για το Ελευθέριος Βενιζέλος, εφόσον κερδίσουν στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ που αναμένεται να προκηρυχθεί έως τον Ιούλιο.
Παράλληλα, στα σχέδιά τους είναι να εκμεταλλευτούν την παρουσία της Cosco στον Πειραιά και να δημιουργήσουν μια βάση για εμπορεύματα που θα συνδέεται με την πόλη Shenzen, μια από τις μεγαλύτερες βιομηχανικές ζώνες της Κίνας.
Από πλευράς επιβατικής κίνησης, έχουν ενημερώσει το ΤΑΙΠΕΔ ότι εφόσον πλειοδοτήσουν στον διαγωνισμό, προτίθενται να αυξήσουν σημαντικά τις πτήσεις από την Κίνα προς το Ελευθέριος Βενιζέλος, που το 2012 έφτασε τα 12,9 εκατ. επιβάτες. Επισημαίνεται ότι στον τομέα αυτό η Shenzen διαχειρίζεται ένα αεροδρόμιο στην Κίνα με κίνηση κοντά στα 30 εκατ. επιβάτες τον χρόνο.
Ενδιαφέρον στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση του αερολιμένα Αθηνών εκτιμάται ότι θα εκδηλώσουν πολλά μεγάλα ονόματα του χώρου, μεταξύ των οποίων ακούγονται αυτά της Qatar Airways, της γαλλικής Airport De Paris κ.ά.  Κλειδί για να υπάρξει όσο μεγαλύτερο επενδυτικό ενδιαφέρον είναι η πρόθεση του ΤΑΙΠΕΔ να επιμηκύνει για 20 χρόνια, μέχρι και το 2046, τη σύμβαση παραχώρησης που θα κληθεί να υπογράψει ο πλειοδότης με το Δημόσιο. Η υφιστάμενη σύμβαση λήγει τον Ιούνιο του 2026. Δεδομένου ότι ο διαγωνισμός θα προκηρυχθεί εντός του 2013, ο πλειοδότης θα εκμεταλλεύεται το αεροδρόμιο για 33 χρόνια. Διάστημα που θεωρείται ικανοποιητικό ώστε να αποσβέσει τις όποιες επενδύσεις κάνει και να καταστρώσει μακροχρόνια στρατηγική.
Παράλληλα το Ταμείο επιχειρεί να εντάξει στο ίδιο καλάθι το ποσοστό που θα πωλήσει το Δημόσιο στην εταιρεία Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (55%) και εκείνο της Hochtief (40%), ώστε να επιτευχθεί όσο το δυνατόν υψηλότερο τίμημα. Αυτό ακριβώς είναι το σχέδιο που συζητά το ΤΑΙΠΕΔ με την ισπανική ACS, που ελέγχει από πέρυσι τη γερμανική Hochtief. Ενδειξη ότι προχωρούν οι συζητήσεις ΤΑΙΠΕΔ - Hochtief είναι και η κίνηση της τελευταίας πριν από μερικές εβδομάδες να κατεβάσει από τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών το «πωλητήριο» που είχε βάλει στο αεροδρόμιο. Παρότι είχε ανακοινώσει την πρόθεσή της να πωλήσει τις συμμετοχές της σε έξι αεροδρόμια (Ντύσελντορφ, Αμβούργο, Βουδαπέστη, Σίδνεϊ, Τίρανα και Αθήνα), τελικά άφησε την Αθήνα εκτός του πακέτου, κίνηση που ερμηνεύτηκε ως πρόθεση να κινηθεί από κοινού με το ΤΑΙΠΕΔ. Παράλληλα για να γίνει ακόμη πιο ελκυστικό το πακέτο, το ΤΑΙΠΕΔ εξετάζει τη μείωση των τελών αεροδρομίου που είναι από τα υψηλότερα στην Ευρώπη.
Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι το τίμημα που θα μπορούσε να επιτευχθεί σε αυτή την περίπτωση, εφόσον δηλαδή επεκταθεί η σύμβαση παραχώρησης έως το 2046 και παράλληλα πωληθεί το 95% της εταιρείας Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, θα μπορούσε να κινηθεί μεταξύ 800 εκατ. ευρώ έως και 1 δισ. ευρώ.