Το Οσκαρ άλλους ψηλά πετά κι άλλους στα βάθη γέρνει. Και κάθε χρόνο στοιβάζονται όπως όπως σκηνοθέτες, ράφτες, μουσικοί, ηθοποιοί και εφετζήδες με το μυαλό και το βλέμμα στο Οσκαρ, που επίσης αυτές τις ημέρες αναγράφεται από κινηματογραφικούς και μη συντάκτες ως «πολυπόθητο αγαλματάκι», στις περιπτώσεις δηλαδή που σε κείμενο 350 λέξεων η λέξη Οσκαρ εμφανίζεται πιο συχνά και από υποψηφιότητα της Μέριλ Στριπ. Φέτος η Εμανουέλ Ριβά του «Amour» βρίσκεται συνυποψήφια με την Κουαβεζανέι Γουόλις των «Μυθικών πλασμάτων του Νότου» –δηλαδή η πιο ηλικιωμένη μαζί με την πιο νεαρή. Αυτές όμως δεν είναι οι μόνες χαριτωμένες συμπτώσεις στην ιστορία των Οσκαρ.

Φοβού τη Χίλαρι Σουάνκ

Το 2000 η Ανετ Μπένινγκ ξεχώρισε στο «American beauty» του Σαμ Μέντες ως σύζυγος του Κέβιν Σπέισι, αλλά το Οσκαράκι το έχασε από κάποια Χίλαρι Σουάνκ για το δραματάκι «Boys don’t cry», όπου ενσάρκωνε μια κοπέλα που παριστάνει τον άνδρα. Πέντε χρόνια αργότερα, όμως, η Μπένινγκ βρισκόταν υποψήφια ξανά για πρώτο ρόλο με την ταινία «Η τελευταία λέξη της Τζούλια». Κερδίζει μάλιστα τη Χρυσή Σφαίρα!

Ε, το Οσκαρ τελικά πήγε στη… Χίλαρι Σουάνκ

για το «Million dollar baby».

Κομψότητα και άνεση

Με διαφορά ο πιο κομψός παρουσιαστής της διοργάνωσης υπήρξε ο Βρετανός Ντέιβιντ Νίβεν. Απαράμιλλα ευγενής, ανέβηκε στη σκηνή για να προλογίσει την Ελίζαμπεθ Τέιλορ και εκείνη τη στιγμή ένας τσίτσιδος άνδρας εμφανίστηκε να τρέχει ξωπίσω του. Ηταν η πιο ακραία επίδειξη ευπρέπειας και τολμηρότητας στην ίδια διοργάνωση την ίδια ακριβώς στιγμή. Ο Νίβεν, ατάραχος, συνέχισε τη δουλειά του!

Υποψήφιος για Οσκαρ στο τετράγωνο

Το 2009 ο χαρισματικός Ρόμπερτ Ντάουνι τζούνιορ βρέθηκε υποψήφιος για Οσκαρ β’ ανδρικού ρόλου

για την κωμωδία «Τροπική καταιγίδα». Εκεί ενσάρκωνε έναν αυστραλό ηθοποιό… βραβευμένο με Οσκαρ.

Υποψήφιες για Οσκαρ εις διπλούν

Συμβαίνει μερικές φορές δύο ρόλοι να χτυπάνε υποψηφιότητα για την ίδια ηθοποιό, αλλά το 1993

το χτύπημα ήταν διπλό. Οχι μόνο η Χόλι Χάντερ ήταν υποψήφια για τις ταινίες «Μαθήματα πιάνου» και «Φίρμα» για α’ και β’ γυναικείο ρόλο αντίστοιχα, αλλά στις ίδιες κατηγορίες συναντούσες την Εμα Τόμσον

για «Τα απομεινάρια μιας μέρας» και… την Εμα Τόμσον για το «Εις το όνομα του πατρός». Μηδέν έμπνευση

οι εκπρόσωποι της Ακαδημίας.