Οταν τα ρεκόρ σπάνε

Οταν τα μουσεία γίνονται όχημα πολιτισμού. Είναι το επιμύθιο της γόνιμης χρονιάς που είχε το Μητροπολιτικό Μουσείο της Νέας Υόρκης μετρώντας τους επισκέπτες του: 6,28 εκατομμύρια ήταν εκείνοι που παρακολουθησαν τις εκθέσεις, τα προγράμματα, τις καλλιτεχνικές εκδηλώσεις που κάλυψαν διαστήματα αιώνων και γεωγραφικών περιοχών. Από τη νέα πτέρυγα ισλαμικής τέχνης έως την εγκατάσταση με τα σύννεφα του καλλιτέχνη Τομάς Σαρασίνο στην οροφή του νεοϋορκέζικου μουσείου, η προσέλευση αυξήθηκε και έσπασε το ρεκόρ της προηγούμενης χρονιάς κατά 600.000 περισσότερους επισκέπτες. Από αυτά τα στοιχεία, δύο νούμερα δείχνουν τη μελλοντική δυναμική του μουσείου της μητροπολιτικής πρωτεύουσας: είναι οι 218.000 μαθητές σχολείω και οι 170.000 συνδρομητές. Ας ευχηθούμε και το Νέο Μουσείο Ακρόπολης των 1.143.886 επισκεπτών καθώς και το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο που ακολουθεί σε προσέλευση να φτάσουν σε ανάλογα νούμερα. Αλλωστε τα εκθέματά τους θα μπορούσαν να είναι οι καταλύτες σε μια διεθνή πολιτισμική εξόρμηση της χώρας στην αξιοποίηση του τουριστικού μας κεφαλαίου.

Ε.Φ.

Αφιέρωμα στην Αρώνη

Το Αρχείο της ΕΡΤ, τιμώντας τη μνήμη της Μαίρης Αρώνη (Ιούλιος 1992), ψηφιοποίησε και παρουσιάζει μέσω των ιστοσελίδων www.ert-archives.gr και www.ert.gr την παράσταση της αριστοφανικής κωμωδίας «Λυσιστράτη», που δόθηκε από το Εθνικό Θέατρο στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Επιδαύρου το καλοκαίρι του 1972, με την αξέχαστη ηθοποιό στον ομώνυμο ρόλο. Πρόκειται για επανάληψη της παράστασης, που πρωτοπαρουσιάστηκε το 1957 στην Επίδαυρο – με τη Μαίρη Αρώνη και τότε στον πρωταγωνιστικό ρόλο. Η σκηνοθεσία είναι του Αλέξη Σολομού, η μετάφραση του Θρασύβουλου Σταύρου, τα σκηνικά και κοστούμια του Γιώργου Βακαλό, η μουσική του Μάνου Χατζιδάκι και η χορογραφία της Τατιάνας Βαρούτη. Στον ρόλο του Πρόβουλου εμφανίζεται ο Παντελής Ζερβός. Από τα «Επιδαύρια 1972», το Αρχείο της ΕΡΤ έχει ήδη παρουσιάσει την τραγωδία του Σοφοκλή «Ηλέκτρα», σε σκηνοθεσία Σπύρου Ευαγγελάτου, ενώ σύντομα θα διαθέσει προς θέαση – αμέσως μετά την αποκατάσταση και την ψηφιοποίηση του πρωτογενούς υλικού – τις τραγωδίες «Αγαμέμνων» και «Ευμενίδες» από την τριλογία «Ορέστεια» του Αισχύλου σε σκηνοθεσία Τάκη Μουζενίδη.

Χ.