Την πώληση των τεσσάρων αεροσκαφών του ελληνικού Δημοσίου έναντι του ποσού των 40,4 εκατ. δολαρίων υπερασπίζεται με χθεσινή ανακοίνωσή του το υπουργείο Οικονομικών, επισημαίνοντας ότι άλλος ένας διαγωνισμός θα απαξίωνε ακόμη περισσότερο τα πωληθέντα αεροπλάνα. Στην ανακοίνωση, αφού επισημαίνεται ότι η πώληση των αεροσκαφών προβλεπόταν από το Μνημόνιο και υπαγόταν σε συγκεκριμένες προθεσμίες, αναφέρει ότι ναι μεν στον πρώτο διαγωνισμό που πραγματοποιήθηκε στα τέλη του 2009 η πλειοδότρια εταιρεία προσέφερε 97 εκατ. ευρώ, στη συνέχεια όμως απέσυρε την προσφορά της λόγω αδυναμίας χρηματοδότησής της.

Πλειοδότης στον δεύτερο διαγωνισμό ανακηρύχθηκε τον Αύγουστο του 2011 η Apollo Aviation Group, η οποία και προσέφερε το μεγαλύτερο τίμημα (40,4 εκατ. δολάρια) μεταξύ των εταιρειών που συμμετείχαν στην τελική φάση της διαδικασίας.

Στην ανακοίνωση του υπουργείου επισημαίνεται ότι oποιαδήποτε περαιτέρω καθυστέρηση ως προς την πώληση, πέραν του χρονικού ορίου που είχε τεθεί από το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα Δημοσιονομικής Στρατηγικής, θα ενείχε σημαντικό κίνδυνο ακόμη μεγαλύτερης ή μάλλον ραγδαίας απαξίωσης των από διετίας σταθμευμένων αεροσκαφών για τεχνικούς λόγους (λήξη ισχύος και άλλων ανταλλακτικών και μερών).

Στο θέμα αναφέρθηκε και η Νέα Δημοκρατία διά του υπεύθυνου τομεάρχη Μεταφορών Μ. Παπαδόπουλου, κάνοντας λόγο για ευτελές τίμημα «που ζημιώνει σοβαρά το ελληνικό Δημόσιο και τους έλληνες πολίτες» και ζητώντας εξηγήσεις.

«Η Διυπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων οφείλει να δώσει αμέσως εξηγήσεις για τη διαδικασία που ακολουθήθηκε σχετικά με την πώληση των τεσσάρων αεροσκαφών (Αίρμπας) ιδιοκτησίας του ελληνικού Δημοσίου, που οδήγησε τελικά στην είσπραξη του πενιχρού τιμήματος των 40 εκατομμυρίων δολαρίων (ή 31 εκατομμυρίων ευρώ) μόνον», τονίζει στη σχετική ανακοίνωση ο κ. Παπαδόπουλος.