Ψηφίστηκε επί της αρχής το νομοσχέδιο για την περαίωση, το οποίο περιλαμβάνει επίσης τη ρύθμιση για την επίταξη των αυτοκινητιστών φορτηγών Δημόσιας Χρήσης.

Οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ αποδέχθηκαν τις εξηγήσεις του υπουργού Οικονομικών πως η περαίωση είναι αναγκαία, λόγω του όγκου των εκκρεμοτήτων και λόγω της δημοσιονομικής κατάστασης, ενώ εντονότατη ήταν η κριτική από την αντιπολίτευση

Οκ. Παπακωνσταντίνου ξεκαθάρισε πως η περαίωση γίνεται για τελευταία φορά, πριν την «αλλαγή σελίδας» στους φορολογικούς ελέγχους και την διαδικασία είσπραξης των φόρων.

Τα κόμματα της αντιπολίτευσης στάθηκαν ιδιαίτερα στις ρυθμίσεις που επέφερε την Τετάρτη στη Βουλή ο υπουργός Οικονομικών και με τις οποίες δίνεται η δυνατότητα σε συγκεκριμένες επιχειρήσεις, με τζίρο άνω των 20 εκατ. ευρώ, να υπαχθούν στην περαίωση, αξιώνοντας την απόσυρσή τους.

Σε παρέμβασή του ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ Γ. Καρατζαφέρης παραδέχθηκε πως «εκεί που έχει φθάσει η κατάσταση, η περαίωση είναι μια διέξοδος, καθώς δεν υπάρχει μαγαζί χωρίς μισοκατεβασμένα ρολά», αλλά διέκρινε ζήτημα «ηθικής τάξης» στην μεταχείριση των συγκεκριμένων εταιρειών.

Από την πλευρά του ο επικεφαλής του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας, προέβλεψε πως η περαίωση που επιχειρείται θα εξελιχθεί σε σκάνδαλο μεγαλύτερο από εκείνο του Βατοπεδίου, όταν θα έρθουν στο φως οι εν λόγω υποθέσεις και «φανεί ποιες παρανομίες και ποια ποσά διαγράφηκαν».

Απαντώντας στο σχόλιο αυτό, ο υπουργός Οικονομικών επικαλέστηκε τα πεπραγμένα της κυβέρνησης στην ενεργοποίηση του ΣΔΟΕ υποστήριξε πως από τα 30 δισ. επιδικασθέντων προστίμων, μονάχα τα 7-10 δισ. είναι εισπράξιμα και κατηγόρησε τον κ. Τσίπρα ότι προβαίνει σε συνειδητή διαστρέβλωση της πραγματικότητας.

Τέλος ενάντια στην ρύθμιση του υπουργείου Δικαιοσύνης για την τιμωρία των επιταχθέντων μεταφορέων που δεν ανταποκρίνονται στις υποχρεώσεις τους, τάχθηκαν όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης, θεωρώντας και τον τρόπο εισαγωγής της στη Βουλή με διαδικασίες κατεπείγοντος, ως αντιβαίνοντα στον Κανονισμό της Βουλής.