ΑΠΟ όλα τα λάθη, τις αστοχίες, τα πισωγυρίσματα και τις παραλείψεις της σημερινής κυβέρνησης η υπόθεση με τις Πανελλαδικές Εξετάσεις είναι ασφαλώς η πιο προκλητική.

Είναι αυτή που δημιουργεί τις χειρότερες εντυπώσεις αλλά και τα πλέον δυσάρεστα αποτελέσματα. Η κυβέρνηση το ξέρει αυτό και προσπαθεί να υποβαθμίσει τη σημασία του θεωρώντας, προφανώς, ότι απευθύνεται σε αφελείς. Οι κυβερνητικοί χειρισμοί στην Παιδεία κινήθηκαν από την αρχή στην ακριβώς αντίθετη κατεύθυνση από εκείνη που επιβάλλουν τα σοβαρά προβλήματά της. Αντί διαλόγου, μονομερείς αποφάσεις. Αντί συνεννόησης με τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές- φοιτητές, τα ρόπαλα των ΜΑΤ. Αντί για προσπάθεια συναίνεσης, ψήφιση νόμων με κομματική πειθαρχία. Με τέτοια πρακτική επόμενο ήταν να ληφθούν λάθος αποφάσεις που επιχειρήθηκε να διορθωθούν με νέα, συνεχόμενα λάθη.

Αποφασίστηκε να καθιερωθεί η βάση του 10 για εισαγωγή στα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ. Όταν η κυβέρνηση αντελήφθη ότι αυτό άφηνε χιλιάδες νέους εκτός, οι σοφοί φωστήρες της αποφάσισαν να βάλουν εύκολα θέματα στις Πανελλαδικές για να γράψουν όσο γίνεται περισσότεροι πάνω από το 10. Και όταν διαπίστωσαν πως αυτό δεν αρκούσε προχώρησαν στην πρωτοφανή λαθροχειρία:

νόθευσαν τις βαθμολογίες σε έκταση που κανείς δεν ξέρει αν είναι μικρή ή εκτεταμένη, πράγμα που δεν έχει και τόση σημασία. Το μείζον είναι αυτή καθαυτή η νοθεία των βαθμών. Και το τεράστιο πλήγμα που επέφερε στην αξιοπιστία του συστήματος εισαγωγής στα πανεπιστήμια, που μέχρι τώρα όλοι πίστευαν πως είναι απολύτως αδιάβλητο. Η κυβέρνηση κατάφερε το ισχυρότερο πλήγμα που μπορούσε σε αυτό το σύστημα που πολλοί μπορεί να το απορρίπτουν ως μέθοδο εισαγωγής στα ΑΕΙ, αλλά όλοι θεωρούσαν αντικειμενικό. Και αναρωτιέται κανείς ποιος θα πείσει σήμερα τους μαθητές που δεν θα μπουν στη σχολή που επιθυμούσαν ή θα υποχρεωθούν να σπουδάσουν μακριά από τον τόπο τους, ότι οι άλλοι που το πέτυχαν το κατάφεραν μόνο με το διάβασμά τους; Ωραία επανίδρυση του κράτους και των θεσμών κάνει η νέα διακυβέρνησή μας.