Ήταν 4 Απριλίου του 1977, Μεγάλη Δευτέρα απόγευμα, όταν το τραμ του Περάματος έφτασε στον Πειραιά, στολισμένο με λουλούδια. Έκανε το τελευταίο του δρομολόγιο. Ο οδηγός Γιάννης Κωστόπουλος χτύπησε για τελευταία φορά το καμπανάκι και το οδήγησε στο αμαξοστάσιο.


Χ θες, τριάντα χρόνια μετά, ανακοινώθηκαν τα σχέδια επιστροφής του στις δυτικές συνοικίες του Πειραιά, μέσα στην επόμενη πενταετία. Η επέκταση του δικτύου του τραμ σε Κερατσίνι, Δραπετσώνα και Πέραμα συμπεριλαμβάνεται σ΄ ένα πακέτο συγκοινωνιακών παρεμβάσεων που προβλέπονται για την ευρύτερη περιοχή του λιμανιού. Η υπογειοποίηση τμήματος των γραμμών του ΗΣΑΠ, η δημιουργία νέου σταθμού του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου, η αναδιάρθρωση των λεωφορειακών γραμμών, η αναβάθμιση της δημοτικής συγκοινωνίας είναι μερικές από αυτές τις παρεμβάσεις.

Την ανακοίνωση των μέτρων έκαναν χθες ο υπουργός Μεταφορών Μ. Λιάπης και ο δήμαρχος Πειραιά Π. Φασούλας. Παρουσίασαν την τελική χάραξη της επέκτασης του τραμ προς το λιμάνι η οποία θα είναι κυκλική, θα έχει μήκος 5,6 χιλιομέτρων και θα έχει 11 στάσεις. Είναι η ίδια χάραξη για την οποία

ΜΕΓΑΛΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ

Η άφιξη του τραμ στον Πειραιά θα φέρει και άλλες αλλαγές: κατάργηση λεωφορειακών γραμμών και αλλαγή στις διαδρομές των λεωφορείων και τρόλεϊ

έχει εκφράσει σοβαρές επιφυλάξεις η ερευνητική ομάδα του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (ΕΜΠ) που έχει εκπονήσει το σημερινό δίκτυο του τραμ.

Στις δυτικές συνοικίες

Η άφιξη του τραμ στον Πειραιά- τον Μάρτιο του 2010 όπως προβλέπεται- θα φέρει και άλλες αλλαγές όπως είναι η κατάργηση λεωφορειακών γραμμών και αλλαγή στις διαδρομές των λεωφορείων και τρόλεϊ. Ταυτόχρονα προβλέπεται ότι σε δεύτερη φάση, και έως το 2012, το τραμ θα επεκταθεί προς τα δυτικά προάστια του Πειραιά. Η διαδρομή του θα είναι, κατά πάσα πιθανότητα, παραλιακή και σε πολλά σημεία παράλληλη με αυτή του τραμ της δεκαετίας του 1970. Η τελικά χάραξη βρίσκεται υπό μελέτη. «Είναι καλοδεχούμενο, αρκεί να συνδυαστεί με παρεμβάσεις που βελτιώσουν την εικόνα της πόλης και την καθημερινότητα των πολιτών» τονίζει στα «ΝΕΑ» ο δήμαρχος Περάματος κ. Γιάννης Γλύκας, ενώ ο νομάρχης Πειραιά κ. Γιάννης Μίχας επισημαίνει ότι «η επέκταση προς τις περιοχές αυτές έπρεπε να γίνει ταυτόχρονα με την επέκταση προς το κέντρο και όχι με καθυστέρηση».

Και στα Καμίνια

Ταυτόχρονα θα ξεκινήσει και άλλη επέκταση του τραμ προς τα Καμίνια, μήκους 1,1 χιλιομέτρων μέσω των οδών Δωδεκανήσου και Φαλήρου καθώς και προς το Χατζηκυριάκειο και τη Φρεαττύδα. «Απ΄ όπου περνάει το τραμ θα γίνονται αναπλάσεις. Οι πλατείες Καραϊσκάκη, Δηλιγιάννη, Αλυκάκου και Κοραή θα αλλάξουν όψη», είπε στα «ΝΕΑ» ο κ. Φασούλας.

Ανακοινώθηκε επίσης χθες η υπογειοποίηση της γραμμής του ΗΣΑΠ από το Φάληρο έως τον τερματικό σταθμό και η δημιουργία νέου υπογειοποιημένου σταθμού στα Καμίνια, στο ύψος της Γρηγορίου Λαμπράκη. Το έργο προβλέπεται να είναι έτοιμο το 2010.

Ο προαστιακός από τον Πειραιά στο «Ελ. Βενιζέλος» σε ένα μήνα


ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΑΝΑΦΟΡΑ έγινε στα σιδηροδρομικά έργα που προβλέπονται για τον Πειραιά. Ανακοινώθηκε ότι θα ανακαινιστεί η γραμμή των τρένων από τον σταθμό του Αγίου Διονυσίου έως τον Ρέντη και ότι θα δρομολογηθεί τρένο του προαστιακού σε αυτή τη διαδρομή, που θα εξυπηρετεί τους επιβάτες των πλοίων της Ακτής Βασιλειάδη. Ο προαστιακός θα κάνει τα πρώτα του δρομολόγια στον Πειραιά σε ένα μήνα και θα ενώνει το Λιμάνι με τον Σταθμό Λαρίσης και το αεροδρόμιο.