Την υποχρεωτική τοποθέτηση ταμειακών μηχανών στα ταξί και στις αντλίες των πρατηρίων καυσίμων κατεβάζει τώρα από το ράφι το υπουργείο Οικονομικών.


Δύο μέτρα που η εφαρμογή τους είχε δρομολογηθεί στο παρελθόν (το 2004), αλλά τα πάγωσε η σημερινή κυβέρνηση αμέσως μετά τις εκλογές επανέρχονται τώρα, στο πλαίσιο των μέτρων που εξετάζονται για τον περιορισμό της φοροδιαφυγής. Μάλιστα παράγοντες του υπουργείου Οικονομικών συνοψίζουν τις προθέσεις τους για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής μέσω της διεύρυνσης της φορολογικής βάσης, λέγοντας ότι «στόχος είναι να μπουν φορολογικές ταμειακές μηχανές παντού»!

Τι δηλώνουν

Στο υπουργείο Οικονομικών θεωρούν ότι η τοποθέτηση ταμειακών μηχανών και κατ΄ επέκταση η ένταξη στο καθεστώς τήρησης βιβλίων για περισσότερες επαγγελματικές κατηγορίες, θα συμβάλει στη διεύρυνση της φορολογικής βάσης και θα αναδείξει τα πραγματικά εισοδήματα διαφόρων κλάδων επαγγελματιών που σήμερα φορολογούνται με τεκμαρτό τρόπο. Δεν είναι τυχαίο ότι στη λίστα με τα ελευθέρια επαγγέλματα που δηλώνουν εισοδήματα ίσα ή χαμηλότερα από αυτά των μισθωτών (δόθηκε στη δημοσιότητα την περασμένη εβδομάδα από το υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών ως τεκμήριο για το εύρος της φοροδιαφυγής στις τάξεις των ελευθέρων επαγγελματιών) περιλαμβάνονται και οι ιδιοκτήτες ταξί (δηλώνουν μέσο ετήσιο εισόδημα περίπου 8.000 ευρώ έναντι 13.000

ευρώ που δηλώνουν οι μισθωτοί).

Αντίδραση από δύο κλάδους Οι ιδιοκτήτες ταξί φορολογούνται με κατ΄ αποκοπήν ετήσιο ποσό φόρου, το οποίο όμως, όπως υποστηρίζουν στελέχη του υπουργείου Οικονομικών, είναι πολύ χαμηλότερο από αυτό που θα προέκυπτε αν φορολογούνταν με βάση τα πραγματικά εισοδήματά τους. Στα τέλη του 2003 η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών είχε θεσπίσει την υποχρέωση των ιδιοκτητών ταξί να τοποθετήσουν ειδικούς φορολογικούς μηχανισμούς έκδοσης ταμειακών αποδείξεων στα οχήματά τους (υπολογίζεται ότι στην Αττική κυκλοφορούν περίπου 16.000 ταξί). Ανάλογη υποχρέωση είχε θεσπιστεί και για τους πρατηριούχους καυσίμων. Και οι δύο αποφάσεις είχαν συναντήσει την έντονη αντίδραση των δυο κλάδων, που υποστήριζαν ότι η τοποθέτηση ταμειακών μηχανών θα αύξανε το λειτουργικό κόστος τους χωρίς να φέρει αποτελέσματα στη μείωση της φοροδιαφυγής και του λαθρεμπορίου.

Κατάργηση

Ειδικά στα ταξί, μετά την απόφαση του 2003 χιλιάδες ιδιοκτήτες προμηθεύτηκαν τις ειδικές συσκευές και τις τοποθέτησαν στα οχήματά τους, αναλαμβάνοντας το κόστος που κυμαινόταν μεταξύ 500 και 1.000

ευρώ. Ανάλογη προμήθεια ειδικού φορολογικού μηχανισμού έγινε και από πολλούς πρατηριούχους καυσίμων. Στη συνέχεια ωστόσο, με αποφάσεις της κυβέρνησης της Ν.Δ. οι σχετικές διαδικασίες πάγωσαν, ενώ ειδικά για τους ιδιοκτήτες ταξί η ένταξη σε καθεστώς τήρησης βιβλίων και χρησιμοποίησης της φορολογικής μηχανής έγινε προαιρετική. Ως αποτέλεσμα, το μέτρο των ταμειακών μηχανών στα ταξί ουσιαστικά καταργήθηκε μέσω… αναβολής της εφαρμογής του.

Ταμειακές εναντίον λαθρεμπορίου

Όσον αφορά τους ειδικούς φορολογικούς μηχανισμούς στα πρατήρια καυσίμων, στα τέλη του 2002 είχε αποφασιστεί η τοποθέτησή τους στις αντλίες του πετρελαίου κίνησης, ως μέτρο για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου στα καύσιμα. Και αυτή η διαδικασία είχε παγώσει έπειτα από απόφαση της ηγεσίας του υπουργείου Οικονομικών μετά τις εκλογές του 2004.

Τώρα το μέτρο έχει αρχίσει και πάλι να συζητείται στο υπουργείο Οικονομικών. Μάλιστα, πρόκειται για ένα από τα μέτρα που πρότεινε στην κυβέρνηση η επιτροπή για την υποβολή προτάσεων καταπολέμησης του λαθρεμπορίου στα καύσιμα που έχει συσταθεί- από κοινού- στα υπουργεία Οικονομικών, Ανάπτυξης και Αγροτικής Ανάπτυξης. Με την τοποθέτηση των ειδικών φορολογικών μηχανισμών στις αντλίες πετρελαίου κίνησης, το υπουργείο αισιοδοξεί ότι θα καταπολεμήσει την πιο διαδεδομένη μορφή λαθρεμπορίου, δηλαδή την παράνομη διάθεση στην αγορά του πετρελαίου θέρμανσης (που φορολογείται με χαμηλό συντελεστή) ως πετρέλαιο κίνησης (που φορολογείται με υψηλό συντελεστή).

Έρχονται, φεύγουν και ξανάρχονται οι ταμειακές στα ταξί


● ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2003 Με αποφάσεις της τότε ηγεσίας του υπ. Οικονομικών καθιερώνεται η υποχρέωση τοποθέτησης ταμειακών μηχανών στα ταξί ● ΜΑΪΟΣ 2004 Οι σχετικές διαδικασίες παγώνουν- δύο μήνες μετά την ανάληψη της εξουσίας από τη Ν.Δ.- μέσω της αναβολής εφαρμογής τους από την ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών ● ΤΩΡΑ συζητούν πάλι την τοποθέτηση ταμειακών

Το σίριαλ των ταμειακών στα βενζινάδικα


● ΑΡΧΙΚΟΣ ΧΡΟΝΟΣ εφαρμογής 1-1-2003 ύστερα από απόφαση του υπουργείου Οικονομικών ● ΔΙΝΕΤΑΙ ΠΑΡΑΤΑΣΗ έως την 1-7-2003 ● ΝΕΑ ΠΑΡΑΤΑΣΗ έως την 1-9-2003 ● ΓΙΝΕΤΑΙ η προμήθεια των πρώτων ταμειακών μηχανών από βενζινοπώλες ● ΤΟ 2004, μετά τις εκλογές, με απόφαση της νέας ηγεσίας του υπ. Οικονομικών το μέτρο ουσιαστικά παγώνει ● ΤΩΡΑ η εφαρμογή του μέτρου επανεξετάζεται από την ηγεσία του υπ. Οικονομικών

Αυξήσεις- φωτιά στα κόμιστρα των ταξί


ΑΥΞΗΣΕΙΣ- ΦΩΤΙΑ στα κόμιστρα των ταξί απέσπασαν χθες, οι εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Ταξί σε συνάντηση που είχαν με τον υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών Μιχάλη Λιάπη.

Από τον ερχόμενο Μάρτιο, όλα τα βασικά τιμολόγια μετακινήσεων με τα ταξί γίνονται ακριβότερα κατά περίπου 7%.

Τις αυξήσεις στα ταξί αναμένεται να νιώσουν ιδιαίτερα οι κάτοικοι της Αττικής που θα πληρώνουν επιπλέον 3,2 ευρώ, όταν θα χρησιμοποιούν ταξί για τις μετακινήσεις τους από και προς το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος»!

Τα νέα τιμολόγια των ταξί, που συμφωνήθηκαν με τον υπουργό Μεταφορών και θα ισχύσουν από την 1η Μαρτίου 2007 Κάθε ραντεβού ραδιοταξί θα επιβαρύνεται με 2,65 ευρώ (αντί 2,5 ευρώ σήμερα), ενώ η απλή κλήση ραδιοταξί θα επιβαρύνεται με 1,6 ευρώ (αντί 1,5 ευρώ σήμερα). «Νομίζω ότι καταλήξαμε στη χρυσή τομή. Από τη μία να καλυφθούν οι αυξήσεις στα λειτουργικά έξοδα των ταξί, με αυξήσεις λίγο πάνω από τον πληθωρισμό και από την άλλη να κρατηθεί χαμηλά το κόστος μετακίνησης όσων χρησιμοποιούν ταξί», δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών Μ. Λιάπης. Ο ίδιος ενημέρωσε τους εκπροσώπους των ταξί ότι γίνεται πλέον υποχρεωτική η τοποθέτηση ταξιμέτρων σε όλα τα αγοραία και πως αυξάνεται κατά δύο χρόνια το όριο ηλικίας των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν ως ταξί.

Ο υπεύθυνος Μεταφορών του ΠΑΣΟΚ, Ντίνος Ρόβλιας, δήλωσε: «Μετά τις αυξήσεις για τα ΚΤΕΛ και τα φορτηγά, έρχεται η σειρά των ταξί. Η κυβέρνηση μονίμως αυξάνει τις τιμές και μειώνει το εισόδημα». Ο κ. Ρόβλιας σημείωσε ότι οι αυξήσεις στην πραγματικότητα είναι της τάξης του 7% και όχι του 5,5% όπως υποστηρίζει το υπουργείο Μεταφορών.

Διαφωνία ΓΣΕΕ για Πράσινο Βιβλίο


ΤΗ ΡΙΖΙΚΗ διαφωνία της εκφράζει η ΓΣΕΕ στις προωθούμενες ρυθμίσεις του Πράσινου Βιβλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τον εκσυγχρονισμό του Εργατικού Δικαίου.

Σε επιστολή-απάντηση της ΓΣΕΕ προς τον γενικό γραμματέα του υπουργείου Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας κ. Κοντό τονίζεται, μεταξύ άλλων, ότι «οι επιχειρούμενες αλλαγές αποβλέπουν στη χαλάρωση των κανόνων προστασίας της εργασίας, κυρίως ως προς τα δικαιώματα των εργαζομένων σε περίπτωση απόλυσης».