ΣΤΟΝ ΑΝΑΠΤΥΣΟΜΕΝΟ κόσμο οι μαθητές μπορεί να είναι πιο καλά

εξοπλισμένοι να αντιμετωπίσουν τις απαιτήσεις του 21ου αιώνα από ό,τι οι

Ευρωπαίοι και οι Αμερικανοί μαθητές, επειδή προσαρμόζονται πιο γρήγορα στις

μεταβαλλόμενες ανάγκες, σύμφωνα με νέα έρευνα.

Η ετήσια έκθεση του Οργανισμού για την Οικονομική Συνεργασία και Ανάπτυξη

(ΟΟΣΑ) διερευνά πώς 30 από τις πλουσιότερες χώρες του κόσμου μπορούν να

αντιμετωπίσουν την αυξανόμενη ζήτηση που υπάρχει παγκοσμίως για εργαζομένους

με ιδιαίτερες δεξιότητες και να υπερβούν την έλλειψη φιλοδοξίας που

παρατηρείται μεταξύ των νέων τους, η οποία τροφοδοτείται από τους χαμηλούς

ρυθμούς οικονομικής ανάπτυξης και τις κοινωνικές ανισότητες τις οποίες τα

σχολεία έχουν αποτύχει να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά.

Επίσης η έκθεση του ΟΟΣΑ συγκρίνει τις επιδόσεις αυτών των 30 προηγμένων χωρών

– στις οποίες περιλαμβάνεται η Ελλάδα – με αυτές χωρών όπως είναι η Κίνα και η

Ινδία, οι οποίες παρ’ ότι δεν ανήκουν στον Οργανισμό έχουν ρόλο-κλειδί στη

διαμόρφωση των παγκόσμιων οικονομικών εξελίξεων.

Κρούουν τον κώδωνα

Οι ειδικοί του ΟΟΣΑ κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου στις ευρωπαϊκές χώρες και

τις ΗΠΑ, επισημαίνοντας πως παγκοσμίως οι ΗΠΑ και η Ευρώπη χάνουν έδαφος

επειδή άλλες χώρες, όπως π.χ. στην Ανατολική Ασία, έχουν ολοένα και

γρηγορότερα ολοένα και περισσότερους επιτυχημένους αποφοίτους πανεπιστημίων

που διαθέτουν τις ιδιαίτερες δεξιότητες που πλέον έχουν ζήτηση στην παγκόσμια

αγορά.

Από τα στοιχεία που παρατίθενται στην έκθεση προκύπτει πως σε πολλές

ευρωπαϊκές χώρες – όπως η Ιταλία και η Πορτογαλία – και στις ΗΠΑ υπάρχουν

μεγάλες αντιθέσεις ανάμεσα στους επιτυχημένους και αποτυχημένους μαθητές, ενώ

σε πολλές εύπορες βιομηχανικές χώρες – όπως η Γερμανία, η Γαλλία και η Ιταλία

– το οικογενειακό εισόδημα συνδέεται άμεσα με την επίδοση του μαθητή.