ΜΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ μπορεί να αξίζει όσο χίλιες λέξεις, αλλά μία σελίδα με

στατιστικά στοιχεία που έδωσε την περασμένη εβδομάδα στη δημοσιότητα το

αμερικανικό υπουργείο Μεταφορών φέρνει στον νου σκηνές χάους στα αεροδρόμια,

απελπισμένες ώρες αναμονής στους ιμάντες παραλαβής αποσκευών και

διαπληκτισμούς στα γκισέ των αεροπορικών εταιρειών. Κατά τη διάρκεια της

περυσινής χρονιάς οι αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες έχαναν 10.000

αποσκευές την ημέρα. Περισσότεροι από 3,5 εκατομμύρια επιβάτες εσωτερικών

πτήσεων στις ΗΠΑ ανέφεραν πέρυσι απώλεια αποσκευών, τεράστια αύξηση κατά 23%

σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά και η χειρότερη… επίδοση από το 1990. Οι

περισσότερες από τις απολεσθείσες αποσκευές βρήκαν τελικά τον δρόμο προς τους

ιδιοκτήτες τους, αλλά συχνά σε κακή κατάσταση και αφού προηγουμένως ταξίδεψαν

σε πολλές πολιτείες.

Αν οι επιβάτες που ταξιδεύουν στο εσωτερικό των ΗΠΑ έχουν πολλά παράπονα, οι

Ευρωπαίοι ταξιδιώτες ­ ιδιαίτερα αυτοί που ταξιδεύουν με την KLM, την British

Airways και άλλους κορυφαίους ευρωπαϊκούς αερομεταφορείς ­ δικαιολογούνται να

έχουν περισσότερα. Σύμφωνα με την Ένωση Ευρωπαϊκών Αερογραμμών, η British

Airways έχασε πέρυσι σχεδόν 18 αποσκευές ανά 1.000 επιβάτες. Μόνο η ολλανδική

KLM τα κατάφερε χειρότερα.

Ο Μπάρι Μέιερ ταξίδεψε πέρυσι τον Απρίλιο με την εταιρεία Delta από την

Καλιφόρνια μέχρι τη Βιρτζίνια. H εταιρεία ξεπέρασε τον εαυτό της. Έχασε τις

αποσκευές του όχι μόνο όταν πήγαινε, αλλά και στην επιστροφή. Αφού περίμενε

για ώρα αργά τη νύχτα στον ιμάντα παραλαβής αποσκευών του αεροδρομίου της

Βιρτζίνιας, ο Μέιερ πήγε στο γκισέ της Delta. Ουδείς υπήρχε εκεί. Τελικά

κατάφερε να βρει κάποιον. Την επομένη έφτασαν στο ξενοδοχείο οι βαλίτσες του

μούσκεμα στο νερό. Στη μία είχαν καταστραφεί περισσότερα από 30 βιβλία. Όταν

επέστρεψε στην Καλιφόρνια, «οι αποσκευές μου είχαν χαθεί και πάλι. Έμεινα

άναυδος. Πήγα στο αρμόδιο γραφείο να ζητήσω αποζημίωση για τα βιβλία μου που

καταστράφηκαν. Μου απάντησαν ότι δεν μπορούσα να το κάνω, επειδή δεν είχα τα

βιβλία…».