«H Λεωφόρος Ηρακλείου έχει αυτή την άθλια εικόνα εδώ και μία δεκαετία: ο

δρόμος είναι γεμάτος λακκούβες, μαζεύει νερά και είναι υπερβολικά ολισθηρός,

σαν γυαλί. Έχει χρόνια να συντηρηθεί» λέει στα «NEA» ο κ. Ευφρόσυνος

Τσελίγκας, υπάλληλος σε κατάστημα της περιοχής. Όπως προσθέτει, εξαιτίας του

κακού οδοστρώματος έχει γλιστρήσει στη λεωφόρο.

Δεν πρόκειται για το μοναδικό παράδειγμα «λεωφόρου της ντροπής» στις ελληνικές

πόλεις. Κεντρικοί και πολυσύχναστοι δρόμοι δημιουργούν προβλήματα καθημερινά

στους οδηγούς, αφού έχουν λακκούβες, πρόχειρα μπαλώματα και επικίνδυνες

κλίσεις. Όπως αποδεικνύεται, μάλιστα, από την τελευταία έκθεση της Ευρωπαϊκής

Επιτροπής για τα τροχαία, οι ελληνικές αστικές λεωφόροι είναι το ίδιο…

θανατηφόρες με τους αυτοκινητοδρόμους έξω από τις πόλεις. H Ελλάδα είναι η

μοναδική χώρα που παρουσιάζει σχεδόν τον ίδιο αριθμό θανατηφόρων τροχαίων σε

δρόμους εκτός (821) και εντός (770) αστικών περιοχών. Σε όλες τις υπόλοιπες

χώρες τα τροχαία στο οδικό δίκτυο έξω από τις πόλεις είναι πολύ περισσότερα.

Τα ρεκόρ της λακκούβας

Μία από τις λεωφόρους-πρωταθλήτριες σε αριθμό λακκουβών είναι της Φιλαδέλφειας

που αρχίζει από το τέλος της N. Φιλαδέλφειας και καταλήγει στο Μενίδι. Σχεδόν

σε όλο το μήκος του ο δρόμος έχει μπαλώματα, ενώ αρκετά είναι τα σημεία που

θυμίζουν… βομβαρδισμένο τοπίο, αφού η άσφαλτος ή έχει υποχωρήσει ή είναι

μισοδιαλυμένη. Ακόμα και στην κεντρικότατη οδό της Αθήνας, την οδό Αχαρνών,

υπάρχουν σημεία με επικίνδυνο οδόστρωμα: λίγο πριν από τη συμβολή της Αχαρνών

με την οδό Τσούντα, στη δεξιά πλευρά του δρόμου υπάρχει ένα «αυλάκι»

-κληρονομιά από έργα δημόσιας υπηρεσίας -που τώρα είναι επικίνδυνο για τους

μοτοσυκλετιστές.

Το τηλεφωνικό κέντρο «1521» δέχεται αναφορές πολιτών για λακκούβες. Μόνο την

τελευταία εβδομάδα οι τηλεφωνητές του κέντρου κατέγραψαν αναφορές για

λακκούβες σε κεντρικές οδούς όπως η Αχαρνών, η Ανδ. Παπανδρέου στο Ίλιον, η

Τσούντα, η Μάχης Αναλάτων.



Παγίδες για τους δικυκλιστές

Ευφρόσυνος Τσελίγκας: «Εδώ και μία δεκαετία δεν έχουν γίνει έργα συντήρησης

στη Λεωφόρο Ηρακλείου. Είναι γεμάτη λακκούβες»

TO KAKO ΟΔΟΣΤΡΩΜΑ των λεωφόρων μπορεί να γίνει αιτία πρόκλησης τροχαίων

ατυχημάτων και τραυματισμών, σημειώνουν οι συγκοινωνιολόγοι. Ο αντιπρόεδρος

του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων κ. Ιωάννης Χανδάνος λέει ότι μεγαλύτερο

κίνδυνο διατρέχουν οι δικυκλιστές. «Πέφτοντας σε μία λακκούβα μπορεί εύκολα να

χάσουν τον έλεγχο της μηχανής, να πέσουν και να τραυματιστούν». Αιτία για την

κακή κατάσταση πολλών κεντρικών λεωφόρων στην Αθήνα και την επαρχία είναι ότι

δεν ακολουθείται οργανωμένος τρόπος για τη συντήρησή τους, αναφέρει ο πρόεδρος

του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων κ. Πάνος Παπαδάκος. «Θα έπρεπε να

υπάρχουν σαφείς διαδικασίες και κριτήρια για να γίνει μία ασφαλτόστρωση. Για

παράδειγμα, τα υλικά της ασφάλτου είναι διαφορετικά ανάλογα με το είδος του

δρόμου. Ωστόσο, πολλά από αυτά δεν τηρούνται…». Επιπλέον, όπως προσθέτει ο

κ. Χανδάνος, σημαντική αιτία για την κακή κατάσταση πολλών λεωφόρων είναι ότι

εξακολουθεί να μην υπάρχει αναλυτικό μητρώο οδών, το οποίο να αναφέρει πού

ανήκει ο δρόμος και τι είδους είναι.