Ιδού και ο εθνικός μάρτυς· τουλάχιστον ως εθνικό ευεργέτη παρουσίασε τον

εαυτό του και εμείς άναυδοι ακούγαμε

Σε μια πολυθρονίτσα ο φωτογενής πρωταγωνιστής Βαβύλης, δίπλα του στριμωχτά και

άβολα καθισμένος σε μια καρέκλα ο δημοσιογράφος, ο πρώτος με ράσα (αγορασμένα

από την οδό Ερμού, ρεγάλο τού δημοσιογράφου προς τον άνθρωπο που δέχθηκε να

του δώσει την πολύκροτη συνέντευξη), ο δεύτερος (ο δημοσιογράφος) με

ασπρόμαυρο καρό πουκάμισο, εντυπωσιακό, να εντυπώνεται στο μάτι και να

μετατρέπεται σε σήμα κατατεθέν της «ιστορικής» τηλεοπτικής στιγμής.

Το ντεκόρ φτωχικό: μια κακόγουστη κουρτίνα σαν εκείνες επαρχιακού

ξενοδοχείου για πλασιέ ειδών προικός στο φόντο και ένα μικρούλι τραπεζάκι για

να στηριχτούν πάνω του μια εικόνα της Παναγιάς – να σηματοδοτεί την πηγή τής

έμπνευσής του (;) – και το Ευαγγέλιο, το οποίο χρησιμοποιήθηκε για να

απαγγελθούν τσιτάτα κατά τη διάρκεια της συνέντευξης.

Παχουλός, με τα γένια να «κόβουν» κάπως τα ευτραφή μάγουλα, χειμαρρώδης, ούτε

μια στιγμή να κομπιάσει – τα ‘χε όλα στο μυαλό, έτοιμα κατά σειράν, και για

βοήθεια ένα λαπ-τοπ ανοιχτό μπροστά του. Πώς ενεπλάκη με την εμπορία

ναρκωτικών; Από την καλή του την καρδιά και την πίστη στο ευγενές αίσθημα της

φιλίας. Έναν φίλο ήθελε να βοηθήσει.

Πρότυπά του; Οι αγωνιστές αρχηγοί της Αστυνομίας και των Μυστικών Υπηρεσιών,

που ασκούν υψηλό έργο της προστασίας του έθνους από εγκληματικές επιβουλές –

Νηστικάκης, Αγγελάκης και λοιποί – και όραμά του η εκπλήρωση εθνικο-ορθόδοξων

υψηλών στόχων.

Και στους εν λόγω στόχους εντάσσονται άλλοι, η πάταξη των ναρκωτικών,

εναντίον των οποίων είναι σαφής: «Ό,τι χειρότερο». Γι’ αυτό και εμπλέκεται

στην πώλησή τους!

Τι να πει και το φιλοθέαμον κοινό μπροστά σε τέτοια αγνότητα συναισθημάτων –

και ιδίως σε τέτοιο εθνικό έργο! Κρατάει την ανάσα του – αν δεν έχει ήδη

αρχίσει να πλήττει, μια και ούτε η εικόνα ευνοεί την παρακολούθηση ούτε αυτά

που ακούει αποκωδικοποιούνται με βάση τα εργαλεία σκέψης των κοινών θνητών.

Το σίριαλ με τα κατορθώματα Βαβύλη, αλλά και η τηλεοπτική υπερπαραγωγή

με θέμα την περιπέτεια Τριανταφυλλόπουλου μέχρι τη συνάντηση, ολόκληρο το

υπερθέαμα της Βαβυλειάδας, είχε δημιουργήσει τηλεοπτικές προσδοκίες πολύ

ανώτερες από αυτήν τη μίζερη εικόνα ενός ανθρώπου, που περίπου εμφανίζει τον

εαυτό του σαν εθνικό ήρωα και μάρτυρα, όπως και διάφοροι άλλοι που παρελαύνουν

από σαλονάκια ριάλιτι και λένε τον καημό τους.

Πώς γίνεται ο «καημός» του Βαβύλη να δημιούργησε εθνικό ζήτημα; Ας όψεται η

τηλεθέαση. Με τον Αρχιεπίσκοπο, που τον συνέδεε χρέος μεγάλο (αφού στα νιάτα

του τον είχε υποστηρίξει με επιστολή επαίνων για το ήθος και τον χαρακτήρα

του), τον συνέδεσε αργότερα και ο κοινός εθνικός στόχος της σωτηρίας του

Πατριαρχείου των Ιεροσολύμων. Εκεί πήγε για να ασκήσει εθνικό έργο σαν καλός,

τίμιος και αγνός πατριώτης, βοηθώντας στην εκλογή Ειρηναίου, με το αζημίωτο

φυσικά. Μόνο που τα 300.000 ευρώ για «τρέχοντα έξοδα» δεν κατεβλήθησαν από τον

Ειρηναίο. «Προδότης». Αμ, είπαμε κι εμείς, σε τι οφείλεται η λήξη της

υποστήριξης;

Υπέροχα φωτογενής η «αφελής» έκπληξη που υποτίθεται ότι εξέφρασε, όταν του

είπε ο Ειρηναίος για την αμοιβή: «Μα, υπάρχουν τόσα λεφτά σε τέτοιες

δουλειές;». Ποιες δουλειές ακριβώς; Μοίραζε προεκλογικό υλικό, διοργάνωνε

συζητήσεις σε ιδιωτικά σαλονάκια, κρατούσε ντουντούκα και έλεγε συνθήματα, πώς

βοήθησε;

Βαβυλιάδα ως υπνωτική κουρτίνα

Σύγχυση και μιζέρια! Μόνον αυτά απομένουν, εκτός από το ασπρόμαυρο καρό

πουκάμισο του Τριανταφυλλόπουλου. Και μάλλον σε ευφυή του έμπνευση θα ‘πρεπε

να αποδώσουμε την ενδυματολογική επιλογή και όχι σε κακό γούστο, μια και η

εικόνα δίνει τα δικά της ξεχωριστά σήματα, πέραν των λόγων, και το πουκάμισο

«φώναζε» την παρουσία του δημοσιογράφου. Προφανώς χρειαζόταν αυτή τη «φωνή».

Άνθρακες ο θησαυρός; Όχι φυσικά. Πρόσωπο σκοτεινό ο Βαβύλης, πρωταγωνιστής των

ρεπορτάζ για την εκκλησιαστική κρίση εδώ και καιρό, έχει σημασία για το

τηλεοπτικό θέαμα να βγαίνει στο φως η προσωπικότητά του.

Εκτός των άλλων, παραμένει ισχυρό το ενδιαφέρον του φιλοθεάμονος κοινού να

δει. Είναι η γοητευτική δύναμη του μέσου που υπερισχύει. H εικόνα του

προσώπου. Τα υπόλοιπα τα αναλαμβάνει και πάλι το τηλεοπτικό θέαμα, να

αναλύσει, να ερευνήσει τα πίσω και ανάμεσα στις γραμμές. Να συνεχίσει το

υπερθέαμα να συγκλονίζει, με μια υπόθεση που ελάχιστη – αν όχι καμιά απολύτως

– σχέση έχει με την πραγματικότητα των πολιτών, με τις διεκδικήσεις τους για

ένα καλύτερο αύριο και που οι μέθοδοι των μυστικών υπηρεσιών μόνο σαν

κατασκοπικό μυθιστόρημα μπορεί να καταναλωθούν. Προς το παρόν, η υπνωτική

κουρτίνα Βαβύλη υπερισχύει.

INFO

Ώς και 16,1% τηλεθέαση (1,5 εκατ. τηλεθεατές) σημείωσε η εκπομπή «Κίτρινος

Τύπος» (Alter) του Μάκη Τριανταφυλλόπουλου με τη συνέντευξη του Απόστολου

Βαβύλη, σύμφωνα με την AGB