|
|
Οι δισκογραφικές εταιρείες κυνηγούν όσους διακινούν (παράνομα) τραγούδια μέσω
του Διαδικτύου, αλλά η ερωτική βιομηχανία ακολουθεί εντελώς διαφορετική
τακτική. Σήμερα μπορεί κανείς να βρει σε χιλιάδες ιστοσελίδες φωτογραφίες –
από το περιοδικό «Playboy», για παράδειγμα – και να τις «κατεβάσει» δωρεάν
στον υπολογιστή του. Ο πρόεδρος της Playboy. com, Randy Nicolau, χαίρεται
ιδιαίτερα με την πρακτική αυτή, επειδή θεωρεί ότι στο τέλος αποφέρει
περισσότερους επισκέπτες (και κέρδη) στην εταιρεία του.
Το «Playboy», όπως και άλλες εταιρείες που παρέχουν πρόσβαση σε ερωτικό υλικό
στο Διαδίκτυο, προσφέρουν δωρεάν φωτογραφίες σε διάφορες ιστοσελίδες, τις
οποίες επισκέπτονται πολλοί χρήστες. Με τον τρόπο αυτό αυξάνουν τους δικούς
τους πελάτες, οι οποίοι πληρώνουν συνδρομές, αφού οι άνθρωποι αυτοί δεν
αρκούνται στο δωρεάν υλικό αλλά θέλουν κάτι περισσότερο, πληρώνοντας – τελικά
– γι’ αυτό.
Ο κ. Nicolau αποφεύγει να πει ευθέως αν πιστεύει ότι η μουσική βιομηχανία, που
καταδιώκει όσους «κατεβάζουν» τραγούδια από το Διαδίκτυο, ακολουθεί λάθος
πολιτική. Βέβαια, η ερωτική βιομηχανία δεν είναι το ίδιο πράγμα με τη μουσική,
καθώς συχνά είναι δύσκολο να πει κανείς τι είναι «ερωτικό» και τι όχι. Πάντως,
η ερωτική βιομηχανία, παρά την κακή κατάσταση στην οποία βρέθηκε η οικονομία
το προηγούμενο διάστημα, εξακολουθεί να προσελκύει αρκετά μεγάλο κοινό, με
πωλήσεις που φτάνουν τα 2 δισ. δολάρια τον χρόνο, σύμφωνα με το περιοδικό
«AVNOnline». Επιπλέον, η ερωτική βιομηχανία είναι πολύ πιο παλιά στο Ίντερνετ,
καθώς έκανε εκεί την εμφάνισή της στη δεκαετία του ’80.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΔΙΕΘΝΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΣ
