Ο κ. Τάσος Φωτόπουλος είναι ασφαλισμένος στο ΤΑΠ - ΟΤΕ. Πριν από μερικές
ημέρες χρειάστηκε να υποβληθεί σε μικροεπέμβαση και ιστολογική εξέταση.
Πλήρωσε 264,94 ευρώ. Από το Ταμείο πήρε πίσω 2,62 ευρώ!






Ανασφάλιστοι μένουν στην πραγματικότητα εκατομμύρια ασφαλισμένοι στη χώρα μας.
Σε πολλές περιπτώσεις οι παροχές των ασφαλιστικών φορέων είναι της... ντροπής
ή απλώς ανύπαρκτες!


Ιατρικές πράξεις και διαγνωστικές εξετάσεις τιμολογούνται με βάση το Προεδρικό
Διάταγμα 157 του 1991.


Από τότε μέχρι σήμερα, οι ασφαλιστικοί φορείς επιστρέφουν στους ασφαλισμένους
τα χρήματα που ορίζονται από αυτό το κρατικό τιμολόγιο, παρ' όλο που εκείνες
οι τιμές έχουν πάψει προ πολλού να ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.


Αν μάλιστα πρόκειται για εξετάσεις ή επεμβάσεις που δεν περιλαμβάνονται στο
Προεδρικό Διάταγμα, η τιμολόγηση γίνεται κατά προσέγγιση ή ανάλογα με την
κρίση του κάθε ασφαλιστικού ταμείου. Χιλιάδες είναι οι περιπτώσεις
ασφαλισμένων που πληρώνουν πολλά χρήματα για εξετάσεις ή χειρουργικές
επεμβάσεις αλλά τους επιστρέφονται ελάχιστα από το Ταμείο.


Μία από αυτές τις περιπτώσεις είναι και αυτή του κ. Τάσου Φωτόπουλου, που
είναι ασφαλισμένος στο ΤΑΠ - ΟΤΕ. Όπως ο ίδιος ανέφερε στα «ΝΕΑ» «πριν από
μερικές ημέρες χρειάστηκε να υποβληθώ σε μικροεπέμβαση για την αφαίρεση ενός
σπίλου (ελιάς) και στη συνέχεια σε ιστολογική εξέταση. Είχα πάρει την έγκριση
και πήγα σε ιδιωτικό θεραπευτήριο συμβεβλημένο με το Ταμείο μου. Η επέμβαση
και η εξέταση μού κόστισαν συνολικά 264,94 ευρώ. Όταν πήγα στο Ταμείο την
απόδειξη για να μου επιστραφούν τα χρήματα, αποφάσισαν ότι έπρεπε να πάρω μόνο
2,62 ευρώ»!


Παίρνουν μόνο το 25%


Όπως επισημαίνει ο κ. Γιώργος Κουτρουμάνης, πρόεδρος της Πανελλήνιας
Ομοσπονδίας Προσωπικού Οργανισμών Κοινωνικής Πολιτικής (ΠΟΠΟΚΠ), «στις
περισσότερες περιπτώσεις, οι ασφαλισμένοι παίρνουν πίσω το 1/4 των χρημάτων
που έχουν πληρώσει για υγειονομική περίθαλψη.


Οι τιμές σε ιδιωτικά θεραπευτήρια και διαγνωστικά κέντρα βρίσκονται στα ύψη
και σε καμία περίπτωση δεν καλύπτονται από το κρατικό τιμολόγιο. Επιπλέον,
ελάχιστα είναι τα Ταμεία που καλύπτουν εξετάσεις οι οποίες δεν περιλαμβάνονται
στο κρατικό τιμολόγιο. Αλλά και αυτά δίνουν συνήθως ελάχιστα χρήματα σε σχέση
με αυτά που έχει πληρώσει ο ασφαλισμένος».


Η μαγνητική τομογραφία


Τα παραδείγματα είναι πολλά. Μία μαγνητική τομογραφία κοστίζει σε ιδιωτικό
διαγνωστικό κέντρο ή θεραπευτήριο από 236 έως 442 ευρώ. Κοστολογείται όμως από
το Προεδρικό Διάταγμα του '91 με 116 ευρώ και αυτό είναι το ποσό που καλύπτουν
τα ασφαλιστικά ταμεία! Και είναι πολλοί οι ασφαλισμένοι που απευθύνονται σε
ιδιωτικά κέντρα για αυτή την εξέταση καθώς ο μαγνητικός τομογράφος ανήκει στον
εξοπλισμό που... σπανίζει στα δημόσια νοσοκομεία. Χαρακτηριστικό το παράδειγμα
της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά όπου κανένα νοσοκομείο δεν διαθέτει
μαγνητικό τομογράφο.


Αντίστοιχα, οι τιμές για ένα εγκεφαλογράφημα κυμαίνονται από 88 έως 146 ευρώ
περίπου. Αλλά, το κρατικό τιμολόγιο ορίζει για αυτή την εξέταση το ποσό των
8,6 ευρώ!


Καλύπτουν μόνο την εργασία!


Το πρόβλημα γίνεται πιο έντονο στα οδοντιατρικά περιστατικά. Εδώ, οι
ασφαλισμένοι έχουν μόνο μια επιλογή: τους ιδιώτες γιατρούς αφού τα
οδοντιατρεία των δημοσίων νοσοκομείων εξυπηρετούν μόνο τα επείγοντα
περιστατικά και τους νοσηλευόμενους ασθενείς. Και όπως αναφέρουν οι αρμόδιες
υπηρεσίες των ασφαλιστικών φορέων «τα Ταμεία καλύπτουν μόνο την εργασία του
γιατρού. Τα υπόλοιπα βαρύνουν τον ασφαλισμένο»...


Παρόμοια είναι η εικόνα και στην περίπτωση νοσηλείας σε εντατική θεραπεία. Οι
κλίνες των Μονάδων Εντατικής Θεραπείας (ΜΕΘ) είναι μετρημένες στα δημόσια
νοσοκομεία και δεν επαρκούν για όλους. Αλλά η ημερήσια νοσηλεία σε ΜΕΘ
ιδιωτικού θεραπευτηρίου μπορεί να κοστίζει (ανάλογα με το περιστατικό) και
παραπάνω από 500 ευρώ ενώ το κρατικό τιμολόγιο προβλέπει μέχρι 293.


«Η κάλυψη της υγειονομικής περίθαλψης γίνεται πάντα με βάση το κρατικό
τιμολόγιο. Και σίγουρα οι τιμές είναι πολύ χαμηλότερες από αυτές που ισχύουν
στα ιδιωτικά κέντρα», αναφέρει η κ. Γ. Χάρου από το αρμόδιο τμήμα του ΙΚΑ. Και
συμπληρώνει πως στις περιπτώσεις που η τιμή για μια εξέταση ή επέμβαση δεν
έχει προσδιοριστεί από το κρατικό τιμολόγιο, «υπάρχει μια ειδική επιτροπή η
οποία καθορίζει τα ποσά που θα επιστραφούν στον ασφαλισμένο».


Κάποιοι άλλοι φορείς όμως δεν καλύπτουν καθόλου αυτές τις περιπτώσεις ή
περνούν τον ασφαλισμένο από 40... κύματα γραφειοκρατίας προκειμένου να
καλύψουν ένα μέρος των δαπανών του. Όπως εξηγούν από την αρμόδια διεύθυνση του
ΤΑΠ - ΟΤΕ «για εξετάσεις που δεν έχουν κοστολογηθεί από το κράτος, ο
ασφαλισμένος περνά από ειδική επιτροπή και ανάλογα με την περίπτωσή του
κρίνεται αν θα του επιστραφούν κάποια χρήματα».


Αν όμως πρόκειται για ασφαλισμένους του ΤΕΒΕ ή άλλους ελεύθερους επαγγελματίες
«οι εξετάσεις που δεν έχουν τιμολογηθεί από το κράτος δεν καλύπτονται», όπως
εξηγούν οι υπεύθυνοι του Οργανισμού Ασφάλισης Ελεύθερων Επαγγελματιών (ΟΑΕΕ).


ΜΑΡΤΥΡΙΑ



Πλήρωσε 150 ευρώ και πήρε πίσω 19 ύστερα από 3 μήνες







Πλήρωσε 150 ευρώ. Το Ταμείο τού έδωσε πίσω μόλις 19. Και μάλιστα, ύστερα από 3
ολόκληρους μήνες!


Ο κ. Μάκης Μιχαηλίδης από την Πετρούπολη περιγράφει πως «πριν από λίγο καιρό
τα παιδία μου χρειάστηκε να πάνε στον οδοντίατρο για κάποια σφραγίσματα. Ο
λογαριασμός έφτασε τα 150 ευρώ αλλά το Ταμείο (δημόσιο) μάς έδωσε πίσω
19,2...».


Και μάλιστα με όχι και τόσο απλή διαδικασία. Όπως ο ίδιος λέει στα «ΝΕΑ»,
«έχοντας την απόδειξη που πήραμε από τον γιατρό έπρεπε να πάμε στον ελεγκτή
οδοντίατρο του δημοσίου ταμείου, που όμως δεν βρίσκεται στην Πετρούπολη αλλά
στο Αιγάλεω. Στη συνέχεια, αφού πήραμε την έγκριση από τον ελεγκτή έπρεπε να
περιμένουμε περίπου τρεις μήνες - άλλες φορές περνούν μέχρι και 6 μήνες -
ώσπου να μας ταχυδρομηθεί ένταλμα για να εισπράξουμε τα χρήματα απ' την
τράπεζα»! Και η ταλαιπωρία τους έληξε με την... απαραίτητη αναμονή στην
τράπεζα.


Ο ίδιος ο κ. Μιχαηλίδης είναι ασφαλισμένος σε άλλο φορέα. Κάθε φορά όμως που η
σύζυγος ή τα παιδιά του - είναι ασφαλισμένοι στο Δημόσιο - πρέπει να
επισκεφτούν οδοντίατρο βιώνει μαζί τους έναν... Γολγοθά από τη στιγμή που θα
κλείσουν πίσω τους την πόρτα του ιατρείου. «Με αυτόν τον τρόπο όμως το
ασφαλιστικό σύστημα αχρηστεύεται στην πράξη. Η χρησιμότητά του μειώνεται
δραματικά. Στην ουσία, είμαστε ασφαλισμένοι αλλά δεν έχουμε κάλυψη», λέει ο κ.
Μιχαηλίδης.


Υπάρχουν βέβαια και περιπτώσεις, όπως αναφέρει ο κ. Μιχαηλίδης, που ο ελεγκτής
γιατρός δεν βρίσκεται στη θέση του και οι ασφαλισμένοι «είναι αναγκασμένοι να
πάνε στα κεντρικά γραφεία, στην Πλατεία Βάθη, ξοδεύοντας χρόνο και χρήμα. Έχει
συμβεί και με εμάς αυτό.


Το αποτέλεσμα είναι τελικά να έχεις ξοδέψει για βενζίνη ή εισιτήρια σχεδόν το
ίδιο ποσό που παίρνεις ως επιστροφή απ' το Ταμείο! Και εντάξει, όσοι είναι
νέοι θα περιμένουν στην ουρά, θα πάνε στο κέντρο. Ένα γεροντάκι όμως; Γιατί θα
πρέπει να υποστεί όλη αυτή την ταλαιπωρία;».

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από