|
|
|
| «Με τους Silvertone είμαστε μαζί από τότε που η Νεκρή Θάλασσα ήταν απλώς… Άρρωστη» λέει ο πολυτάλαντος Κρις Άιζακ για το συγκρότημά του
|
Μια ζωή σέρφερ, πρώην μποξέρ, ηθοποιός σε εκλεκτές περιπτώσεις, σταρ της
τηλεόρασης (με την καλή – πολύ καλή – έννοια) ροκ εν ρολ ψυχή και μόνιμα
ερωτευμένος με την κιθάρα του, εκτός από τα κορίτσια που του δίνουν και το
υλικό των τραγουδιών του, στην παράδοση του Έλβις και του Ρόι Όρμπισον, πάντα.
Καλά, δεν κάνει τίποτε κακό, αυτός ο Κρις Άιζακ; Θα το ερευνήσουμε. Αλλά για
να γλιτώσετε τον κόπο, μην ψάξετε στο Always Got Tonight – το καινούργιο του
άλμπουμ. Αυτό το ροκ εν ρολ είναι πρώτης ποιότητας.
Κι άλλα τραγούδια αγάπης όμως; Ναι, κι άλλα τραγούδια αγάπης. Τι θα ήταν το
ροκ εν ρολ χωρίς ραγισμένες καρδιές (και τις μπαλάντες Άιζακ, σαν το Blue
Hotel και το Wicked Game). Χωρίς εκείνη τη ρετρό-στροφή στη δεκαετία του ’50;
Ρετρό; Μα σύμφωνα με τις τελευταίες εξελίξεις στο στυλ, το «vintage λουκ»
(παλιό αλλά κάθε άλλο παρά «πασέ») είναι το πιο καλά φορεμένο «ρούχο» της
εποχής, πόσο μάλλον όταν η γκαρνταρόμπα σου διηγείται την ιστορία του ροκ –
εκτός από αυτήν του καλού γούστου.
Και τι λέει εκείνος; Πως άκουγε παράξενη μουσική από παλιά. «Οι γονείς
μου, όταν ήμουν μικρός, ψώνιζαν από τα “μεταχειρισμένα” και την ώρα που η
μητέρα μου έψαχνε στα ρούχα, εγώ χάζευα τους δίσκους. Και μπορούσες να
αγοράσεις δίσκους με πολύ λίγα χρήματα, έτσι φεύγαμε από το μαγαζί με
μπόλικους απ’ αυτούς. Και μετά καθόμουν και διάλεγα το δικό μου top 10, από
τους 50, ας πούμε που αγόραζα, έτσι περισσότερο έψαχνα μέσα στη μουσική παρά
άκουγα το τι έπαιζε το ραδιόφωνο εκείνη την εποχή».
Και παίζει στην τηλεόραση όπως ο Όζι Όζμπορν; Το Chris Isaak Show είναι μια
σειρά σπαρταριστών επεισοδίων με τη ζωή και τις περιπέτειες του Άιζακ και το
ιδιαίτερο χιούμορ του και μπόλικη μουσική, με καλεσμένους καλλιτέχνες που
παίζουν μαζί του εκείνη τη στιγμή στο στούντιο. Το συνδρομητικό Showtime
ανανέωσε για τρίτη χρονιά το σόου και γιατί δεν ενδιαφέρονται τα δικά μας
κανάλια να το αποκτήσουν είναι να αναρωτιέται κανείς (ή να μην αναρωτιέται).
Άλλος ένας που έχει μανία με τον Πρίσλεϊ; Όταν ξέρεις πραγματικά τον
Έλβις, αυτό είναι προτέρημα. Και ο Άιζακ γνώρισε τον Έλβις από την πηγή, από
ηγογραφήσεις της Sun Records. «Είπα τότε, πως εδώ είναι η αρχή του ροκ εν ρολ.
Και μετά ήταν η εποχή που είχα φύγει για την Ιαπωνία (σε ένα πρόγραμμα
ανταλλαγής σπουδαστών) όπου ασχολήθηκα με το μποξ και δεν έκανα άλλα πολλά
πράγματα, αλλά άκουγα συνέχεια αυτή τη μουσική, τις ηχογραφήσεις της Sun, και
αυτό άλλαξε τα πάντα. Πού είναι μπριγιαντίνη να βάλω στα μαλλιά μου, πού είναι
η κιθάρα;».
Περίπου ένα χρόνο πριν – εξομολογήθηκε πρόσφατα ο Κρις Άιζακ στο CNN – κάποιος
του έδωσε ένα περιοδικό με μια συνέντευξη με τον Σαμ Φίλιπς που έκανε την
παραγωγή στο Sun Sessions και κάπου εκεί στο τέλος τον ρωτούσε ο δημοσιογράφος
τι ακούει τώρα… «και ο Σαμ Φίλιπς απάντησε Κρις Άιζακ! Και έκλαψα από τη
χαρά μου».
Κλαίνε οι άντρες; Δεν θα σχολιάσω. Ε, ναι, κλαίνε.
Και στο τέλος έχει και στραβή μύτη! Είναι από τότε που ασχολιόταν με το μποξ.
Και στο κάτω κάτω, πολλοί πιστεύουν πως αυτή είναι η γοητεία του…
«Έχουμε πάντα το… απόψε»
Στο Always Got Tonight, καινούργιο του άλμπουμ, ο Κρις Άιζακ για όγδοη φορά
ανακατεύει το ροκ εν ρολ με τις μπαλάντες, τη νοσταλγία με μια άψογη παραγωγή,
τις σερφ κιθάρες με τη χαλαρότητα του λάουντζ απεριτίφ στη βεράντα. Γράφει
όπως πάντα τη μουσική και τα τραγούδια και αφήνει τη φωνή του /σήμα κατατεθέν
πια γι’ αυτό το είδος του ροκ εν ρολ/ να κάνει το δικό της παιχνίδι, ακόμη και
να αμφισβητήσει τον εαυτό της. Το από την πρώτη στιγμή έξω για δική του
καριέρα Let Me Down Easy, το μελαγχολικό Worked It Out Wrong, το Ι see You
Everywhere, το American Boy που ακούγεται στο τηλεοπτικό σόου, και ο μαγνήτης
του Notice The Ring δικαιώνουν την επιστοφή του 46χρονου «κρούνερ» από το
Στόκτον της Καλιφόρνιας στη μουσική σκηνή των σταθερών αξιών. Παρότι, ως
σέρφερ, ο Άιζακ πάει όπου τον πάει ο αέρας.
LINKS
http: //www.repriserecords.com

