Έτοιμοι είναι οι νέοι χάρτες-οδηγοί προς το αεροδρόμιο των Σπάτων. Όπως

εξηγεί με επιστολή του στα «ΝΕΑ» ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Κώστας Λαλιώτης, με την

ολοκλήρωση των έργων και την εφαρμογή των συγκοινωνιακών ρυθμίσεων η πρόσβαση

στο νέο αεροδρόμιο θα είναι σαφώς ευκολότερη και συντομότερη για τους

επισκέπτες και ταξιδιώτες του «Ελευθέριος Βενιζέλος». Η επιστολή του κ.

Λαλιώτη ακολουθεί:

«Η κατασκευή της Αττικής Οδού προχωρεί σύμφωνα με το συμβατικό χρονοδιάγραμμά

της και θα έχει ολοκληρωθεί τέλος του 2003», εξηγεί ο κ. Λαλιώτης (φωτό

αρχείο, από τα έργα)

1. Θεωρώ χρέος μου να σας πληροφορήσω ότι το δισέλιδο δημοσίευμα της

έγκριτης και έγκυρης εφημερίδας σας που φέρει τον τίτλο «2ωρος Γολγοθάς η

πρόσβαση στο νέο αεροδρόμιο» δεν ανταποκρίνεται στην αλήθεια και στην

πραγματικότητα.

Είναι σαφές ότι οι «Ερευνητές» του Πολυτεχνείου που υπολόγισαν τις διαδρομές,

αλλά και τον χρόνο των διαδρομών είτε επιδίδονται σε σκόπιμη παραπληροφόρηση

είτε έχουν παντελή άγνοια των κυκλοφοριακών δεδομένων, όπως διαμορφώνονται με

τα ήδη ολοκληρωμένα τμήματα της Αττικής Οδού, με τις σημαντικές παρεμβάσεις

στο παράπλευρο οδικό δίκτυό της και με την ολοκλήρωση βασικών συμπληρωματικών

οδικών υποδομών, όπως π.χ. ο κλειστός αυτοκινητόδρομος κατά μήκος του Κηφισού

ποταμού.

2. Σύμφωνα με την ολοκληρωμένη Κυκλοφοριακή Διαχειριστική Μελέτη του

ΥΠΕΧΩΔΕ που έχει εκπονηθεί από ειδικούς επιστήμονες και με την επιστημονική

ευθύνη του καθηγητή ΕΜΠ κ. Γ. Φραντζεσκάκη σε συνδυασμό με τα συγκεκριμένα

οδικά έργα στην ευρύτερη περιοχή, επιδιώκουμε να έχουμε ένα καλύτερο

κυκλοφοριακό ισοζύγιο στις προσβάσεις του Νέου Διεθνούς Αεροδρομίου σε

σύγκριση με τα σημερινά κυκλοφοριακά δεδομένα του Αεροδρομίου στο Ελληνικό.

Είναι γεγονός αναμφισβήτητο και αυταπόδεικτο ότι για ένα σημαντικό τμήμα του

πληθυσμού της Αττικής (Δήμοι της Βόρειας Ανατολικής Αττικής) η πρόσβαση στο

Νέο Αεροδρόμιο θα είναι αισθητά βελτιωμένη σε σύγκριση με την πρόσβασή του στο

Αεροδρόμιο του Ελληνικού, όπως άλλωστε ισχύει μέχρι σήμερα για ορισμένους

Δήμους της Νότιας Αττικής σε σχέση με το Ελληνικό.

Είναι αυτονόητο ότι σύμφωνα με την πληθυσμιακή κατανομή των Δήμων της Αττικής

αυτό το θετικό κυκλοφοριακό ισοδύναμο θα βελτιωθεί εντυπωσιακά με την

ολοκλήρωση της Αττικής Οδού.

Η κατασκευή της Αττικής Οδού προχωρά σύμφωνα με το συμβατικό χρονοδιάγραμμά

της και θα έχει ολοκληρωθεί τέλος του 2003.

Επίσης είναι γνωστό ότι με χρονικό ορίζοντα το 2004 θα κατασκευαστούν και θα

λειτουργήσουν επιπρόσθετα τόσο οι επεκτάσεις του Μετρό όσο και το Τραμ και ο

Προαστικός Σιδηρόδρομος, που θα συνδέουν το Αττικό Μετρό, τον ΗΣΑΠ και τον

Σιδηρόδρομο με το Νέο Διεθνές Αεροδρόμιο.

3. Το Ελληνικό Δημόσιο θα είναι συνεπές στις συμβατικές του υποχρεώσεις

παραδίδοντας μέχρι τον Μάρτιο του 2001 σε πλήρη λειτουργία ένα κρίσιμο και

βασικό τμήμα της Αττικής Οδού συνολικού μήκους 22 χλμ.

Παραδίδεται ολοκληρωμένο το τμήμα από το Νέο Διεθνές Αεροδρόμιο μέχρι τον

κόμβο της Παλλήνης (μήκους 15 χλμ.). (Μόνο αυτό το τμήμα αποτελούσε συμβατική

υποχρέωση).

Επιπροσθέτως παραδίδεται ολοκληρωμένο το τμήμα της Αττικής Οδού Παλλήνη –

Γέρακας (μήκους 2 χλμ.).

Επίσης θα παραδοθεί το τμήμα της Αττικής Οδού από την Εθνική Οδό στον κόμβο

Μεταμόρφωσης έως τη Λεωφόρο Κύμης, μήκους 4 χλμ. περίπου.

Έτσι με την έγκαιρη παράδοση αυτών των τμημάτων πριν από τον Μάρτιο του 2001

θα διασφαλιστούν πολλαπλές είσοδοι και έξοδοι για την Αττική Οδό, καθώς και

ένα βασικό τμήμα της, που οδηγεί με μεγάλη ταχύτητα και ασφάλεια, χωρίς καμία

διακοπή, στο Νέο Αεροδρόμιο.

Η Αττική Οδός με την ολοκλήρωσή της αλλάζει ριζικά τον χάρτη της Αττικής,

δημιουργώντας ένα πρωτόγνωρο θετικό κυκλοφοριακό ισοδύναμο για όλες τις

περιοχές της Αττικής.

Η κατασκευή της Αττικής Οδού προχωρά σύμφωνα με το συμβατικό χρονοδιάγραμμά

της και θα έχει ολοκληρωθεί τέλος του 2003.

Εδώ επισημαίνεται ότι μέχρι το τέλος 2002 θα έχουν αποδοθεί σταδιακά

ολοκληρωμένα τμήματά της, όπως το τμήμα Ελευσίνας – Αιγάλεω, το τμήμα Κύμης –

Κηφισίας και το τμήμα Κηφισίας – Πεντέλης (βλέπε πίνακα).

4. Μέχρι τον Μάρτιο του 2001 θα ολοκληρωθούν και θα παραδοθούν σε

λειτουργία οι διαπλατύνσεις και οι βελτιώσεις των βασικών οδών του παράπλευρου

οδικού δικτύου (οδοί προσβάσεων στην Αττική Οδό) κατά μήκος των οποίων

γίνονται έργα και σημαντικές πρόσθετες παρεμβάσεις σε συνολικό μήκος δικτύου

32 χλμ., έτσι ώστε να διευκολυνθεί η κίνηση των πολιτών και των επιβατών από

και προς το Αεροδρόμιο.

* Ενδεικτικά αναφέρεται (βλέπε στους επισυναπτόμενους χάρτες Ι και ΙΙ) ότι ήδη

έχουν ξεκινήσει και ολοκληρώνονται μέχρι τον Μάρτιο οι εργασίες διαπλάτυνσης

και βελτίωσης στους εξής δρόμους:

* στη Λεωφόρο Δουκίσσης Πλακεντίας στο Χαλάνδρι, η οποία από δρόμος με μία

λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, ανακατασκευάζεται σε Λεωφόρο με δύο λωρίδες

ανά κατεύθυνση με διαχωριστική νησίδα και πεζοδρόμια

* στις οδούς Αγίου Νεκταρίου και Σόλωνος στο Χαλάνδρι και στον Γέρακα επίσης

από μία λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, κατασκευάζονται με δύο λωρίδες ανά

κατεύθυνση και με διαχωριστική νησίδα

* στις οδούς Αναπαύσεως, Κλεισθένους και Πίνδου σε Χαλάνδρι, Βριλήσσια και

Μελίσσια, βασικά τμήματά τους μετατρέπονται επίσης σε λεωφόρους με δύο λωρίδες

ανά κατεύθυνση και με διαχωριστική νησίδα

* στη Λεωφόρο Μεσογείων σε τμήματά της από την Αγία Παρασκευή μέχρι τη Γέφυρα

του Σταυρού, η οποία βελτιώνεται και κυρίως πλατύνεται στα σημεία της πλησίον

της ανισόπεδης γέφυρας του Σταυρού

* στη Λεωφόρο Μαραθώνος τα τμήματα στην Παλλήνη και τον Γέρακα μετατρέπονται

από δρόμους με μια λωρίδα ανά κατεύθυνση σε Λεωφόρο με δύο λωρίδες ανά

κατεύθυνση, με διαχωριστική νησίδα και πεζοδρόμια.

* στη Λεωφόρο Βάρης – Κορωπίου, που εκτός από τη σημαντική διαπλάτυνσή της

(από 7 μέτρα σε 9 μέτρα) κατασκευάζεται νέο παράπλευρο οδικό δίκτυο μήκους 7,5

χλμ. καθώς και η πλήρης παράκαμψη του Κορωπίου μέχρι τον αντίστοιχο κόμβο της

Αττικής Οδού.

* Όλα αυτά τα έργα και αυτές οι εκτεταμένες παρεμβάσεις στο Παράπλευρο Οδικό

Δίκτυο με τις προσβάσεις στο Νέο Διεθνές Αεροδρόμιο είναι γνωστά σε όλους τους

δημοσιογράφους τους διαπιστευμένους στο ΥΠΕΧΩΔΕ, οι οποίοι τα είδαν πριν από

10 ημέρες με τα ίδια τους τα μάτια. Επίσης είναι ορατά και γνωστά στους φορείς

της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και τους πολίτες της ευρύτερης περιοχής των

Μεσογείων και του Χαλανδρίου.

5. Η Δυτική Περιφερειακή Λεωφόρος Υμηττού, μήκους 13 χλμ., θα έχει

ολοκληρωθεί τον Ιούνιο του 2003. Είναι γνωστό ότι αυτό το τμήμα της Αττικής

Οδού θα μπορούσε να έχει παραδοθεί το καλοκαίρι του 2001. Αυτή όμως η χρονική

καθυστέρηση των 22 μηνών οφείλεται αποκλειστικά και μόνο στις προσφυγές του

Δήμου Αγ. Παρασκευής και του Αμερικανικού Κολλεγίου, καθώς και στην

καθυστέρηση έκδοσης των αποφάσεων του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ).

Όλη αυτή η καθυστέρηση παρατηρείται για ένα μικρό τμήμα μήκους 300 μέτρων με

το πρόσχημα του ΣτΕ ότι θα κοπούν 200 περίπου πεύκα και θα παρατηρηθεί όχληση

στο Κολλέγιο. Αυτή η εμμονή εκ μέρους του Κολλεγίου και η παράλογη στάση

ορισμένων κατοίκων της Αγίας Παρασκευής και του ΣτΕ με τις αποφάσεις του,

οδήγησε σε μια πολύμηνη καθυστέρηση (22 μήνες), αν και υπήρχε και υπάρχει η

δέσμευσή του ΥΠΕΧΩΔΕ να τοποθετηθούν ηχοπετάσματα για την προστασία του

Κολλεγίου και των κτιρίων στον Δήμο Αγ. Παρασκευής, καθώς και να

πολλαπλασιάσουμε με δενδροφυτεύσεις τη φυτοκάλυψη των μεγάλων εκτάσεων του

Υμηττού σε χιλιάδες στρέμματα. Άραγε γι’ αυτή την καθυστέρηση των 22 μηνών δεν

είναι δίκαιο να αναφερθούν με έμφαση ποιοι και γιατί είναι αποκλειστικά

υπεύθυνοι, δηλαδή το Κολλέγιο, ορισμένοι κάτοικοι της Αγ. Παρασκευής και το

ΣτΕ.

* Εδώ αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι ο αρχικός σχεδιασμός του Έργου το 1992

προέβλεπε για τη Δυτική Περιφερειακή Λεωφόρο Υμηττού μόνο 700 μέτρα σήραγγες

και cut-and-cover και αρχικό προϋπολογισμό 38 δισ.

Όμως μετά την αναμόρφωση του σχεδιασμού της προβλέπονταν 4 χλμ. σήραγγες και

cut-and-cover, με πρόσθετο προϋπολογισμό 22 δισ. δρχ. Παρ’ όλες αυτές τις

περιβαλλοντικές βελτιώσεις, οι προσφυγές του Δήμου Αγ. Παρασκευής και

Αμερικανικού Κολλεγίου, καθώς και η καθυστέρηση έκδοσης των αποφάσεων του ΣτΕ,

καθυστέρησαν το έργο για 22 μήνες. Ήδη σήμερα, μετά την τελευταία αναμόρφωση

του σχεδιασμού του προβλέπονται 8,5 χλμ. διπλές σήραγγες και cut-and-cover με

τελικό συνολικό κόστος 85 δισ. για την Περιφερειακή Υμηττού.

6. Επειδή γίνεται συνεχής αναφορά στη Λεωφόρο Μεσογείων για τη

δικαιολογημένη φόρτισή της, είναι αναγκαίο να επισημάνουμε τη διαδρομή του

Μετρό, που μέχρι σήμερα έχει ως τελικό σημείο αναφοράς της τον Σταθμό «Εθνική

Άμυνα». Είναι αναμφισβήτητο ότι οι συνδυασμένες γραμμές του ΗΣΑΠ και του

Αττικό Μετρό δημιουργούν την πιο γρήγορη και άνετη πρόσβαση (Σύνταγμα – Εθν.

Άμυνα 9′) προς το Διεθνές Αεροδρόμιο για χιλιάδες επιβάτες κάθε μέρα.

Σας πληροφορούμε ότι από τον Σταθμό «Εθνική Άμυνα» θα υπάρχουν ειδικές

διαδρομές με ΕΞΠΡΕΣ γραμμές από καινούργια λεωφορεία του ΟΑΣΑ με πυκνή

συχνότητα προς το Νέο Διεθνές Αεροδρόμιο και αντιστρόφως.

7. Φαίνεται ότι ο αναπληρωτής καθηγητής του Τμήματος Πολιτικών

Μηχανικών του ΕΜΠ κ. Αντώνης Σταθόπουλος είτε αγνοεί παντελώς είτε αποσιωπεί

σκόπιμα τα νέα κυκλοφοριακά δεδομένα προς το Νέο Διεθνές Αεροδρόμιο, γι’ αυτό

και «προφητεύει» ότι «δυστυχώς, προβλέπω ότι οι μετακινήσεις προς το

αεροδρόμιο, από τον επόμενο μήνα, θα προκαλούν αφάνταστη ταλαιπωρία».

* Πιο συγκεκριμένα προβλέπει ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα θα αντιμετωπίσουν οι

κάτοικοι των δυτικών συνοικιών της Αθήνας, που θέλουν περισσότερο από 2 ώρες

για τη μετακίνησή τους.

Ο ίδιος ο κ. Σταθόπουλος ως Ειδικός Επιστήμονας περιγράφει την εξής

συγκεκριμένη διαδρομή: «Ένας κάτοικος του Αιγάλεω, αν ξεκινήσει σήμερα για να

φθάσει στον νέο αερολιμένα θα χρειαστεί έως και δύο ώρες. Η απόσταση είναι 35

χιλιόμετρα. Όμως, σύμφωνα με τους υπολογισμούς μας, τα Ι.Χ. θα κινούνται με

μέση ταχύτητα 12,1 χιλιόμετρα ανά ώρα. Η διαδρομή που θα χρειαστεί να

ακολουθήσουν είναι: Κωνσταντινουπόλεως ­ ένα δρόμο ήδη επιβαρημένο, αφού

αποτελεί οριακό δρόμο του δακτυλίου της Αθήνας ­ μέσω της Ιεράς Οδού. Από εκεί

Σταθμό Λαρίσης και Λεωφόρο Αλεξάνδρας, την οποία θα πρέπει να διασχίσουν

ολόκληρη. Κατόπιν Μιχαλακοπούλου, Μεσογείων και από τον Γέρακα στο κομμάτι της

Αττικής Οδού, το οποίο θα λειτουργήσει ταυτόχρονα με το νέο αεροδρόμιο. Μια

διαδρομή – Γολγοθάς».

* Ο καθηγητής κ. Σταθόπουλος διαπράττει ένα τραγικό λάθος προτείνοντας αυτή τη

συγκεκριμένη διαδρομή, μέσω του κέντρου της Αθήνας, προβλέποντας μια διαδρομή

Γολγοθά με διάρκεια περισσότερο από 2 ώρες γιατί αυτή η διαδρομή είναι η

διαδρομή της άγνοιας και της ταλαιπωρίας.

* Προφανώς ο καθηγητής κ. Σταθόπουλος αγνοεί παντελώς ή αποσιωπά σκοπίμως ότι

η πιο ασφαλής και η πιο γρήγορη, η πιο άνετη διαδρομή για τους κατοίκους των

δυτικών περιοχών της Αθήνας (1 εκατομμύριο κάτοικοι περίπου των Δήμων Αιγάλεω,

Περιστερίου, Ιλίου, Πετρούπολης, Αγ. Αναργύρων, Καματερού, Αγ. Βαρβάρας κ.λπ.)

θα είναι μια άλλη διαδρομή που δεν θα περνά μέσα από το κέντρο της Αθήνας.

* Αυτή η επιθυμητή και πραγματική διαδρομή για τους κατοίκους των δυτικών

περιοχών αναμφίβολα (όπως δείχνει ο επισυναπτόμενος χάρτης) θα είναι η εξής:

* Λεωφόρος Κηφισού, που ως γνωστόν από τον κόμβο της Λ. Καβάλας μέχρι τον

κόμβο της Μεταμόρφωσης σε μήκος 10 περίπου χλμ. έχει ένα και μόνο φανάρι (στο

ύψος της Renault), που και αυτό σταδιακά καταργείται.

* Από την Εθνική Οδό στον κόμβο της Μεταμόρφωσης, στο σημείο με τις 4 γέφυρες,

θα χρησιμοποιούν το τμήμα της Αττικής Οδού μέχρι τον κόμβο Κύμης (4 περίπου

χλμ.) χωρίς κανένα φανάρι.

* Από τη Λεωφόρο Κύμης είτε μέσω της Σ. Λούη είτε μέσω της Καποδιστρίου θα

φθάνει στην Πλατεία Κέννεντυ.

* Από την Πλατεία Κέννεντυ θα κατευθύνεται με ταχύτητα και με λίγα φανάρια

μέσω της Δουκίσσης Πλακεντίας, της Αγ. Νεκταρίου και της Σόλωνος στον κόμβο

Γέρακα.

* Από τον κόμβο του Γέρακα μέχρι το Αεροδρόμιο θα φθάνουν μέσα σε 7-8 λεπτά

(κλειστός αυτοκινητόδρομος 18 χλμ. χωρίς κανένα φανάρι).

* Ο κ. Σταθόπουλος όφειλε να γνωρίζει (εάν δεν γνώριζε, μπορούσε να ρωτήσει το

ΥΠΕΧΩΔΕ) ότι αυτή η διαδρομή η οποία είναι 43 χιλιομέτρων από τη Λεωφόρο

Καβάλας μέχρι το Αεροδρόμιο, θα συναντά 13 φανάρια. Τέλος σε κάθε περίπτωση ο

καθηγητής κ. Σταθόπουλος όφειλε να γνωρίζει ότι 1 εκατομμύριο κάτοικοι των

δυτικών περιοχών (Περιστέρι, Αιγάλεω κ.λπ.) για να πάνε σήμερα στο αεροδρόμιο

του Ελληνικού συναντούν από τον Κηφισό περίπου 30 φανάρια (επισυναπτόμενος

χάρτης ΙΙΙ).

Όλα αυτά τα κυκλοφοριακά δεδομένα όφειλε να γνωρίζει ο καθηγητής κ.

Σταθόπουλος και να τα συγκρίνει μεταξύ τους πριν προβεί σε διαπιστώσεις,

εκτιμήσεις και δηλώσεις που δεν έχουν καμιά σχέση με την αλήθεια και την

πραγματικότητα.

* Αν είχε λάβει όλα αυτά υπόψη του, δεν θα είχε παρασύρει τον εαυτό του σε

λάθη και κατ’ επέκταση δεν θα είχε παρασύρει στα ίδια λάθη και την έγκριτη

εφημερίδα σας.

8. Σε κάθε περίπτωση το υπουργείο Περιβάλλοντος Χωροταξίας και Δημοσίων

Έργων επιμένει ότι σύμφωνα με ολοκληρωμένες κυκλοφοριακές μελέτες και πάντα με

επιστημονική τεκμηρίωση σε συνδυασμό με τα έργα στην Αττική Οδό και στο

Παράπλευρο Οδικό Δίκτυο (οδικό δίκτυο προσβάσεων στην Αττική Οδό και του Νέου

Αεροδρομίου) δημιουργείται ένα καλύτερο κυκλοφοριακό ισοζύγιο στις προσβάσεις

για το Αεροδρόμιο σε σύγκριση με τα σημερινά κυκλοφοριακά δεδομένα του

Αεροδρομίου στο Ελληνικό.

Σε λίγες μέρες θα δοθούν από το ΥΠΕΧΩΔΕ και τους Επιστημονικούς Συμβούλους του

όλα τα τεκμηριωμένα στοιχεία που λαμβάνουν υπόψη τους όλα τα νέα δεδομένα που

έχουν δημιουργηθεί στην Αττική Οδό και σε όλες τις προσβάσεις και του Νέου

Διεθνούς Αεροδρομίου και αυτά θα μπορούν να τα αξιολογήσουν τόσο οι συντάκτες

της εφημερίδας σας όσο και οι πολίτες της Αθήνας.

Εύχομαι κι ελπίζω ότι τα άνω δεδομένα θα τα αξιολογήσει και ο αξιότιμος

καθηγητής κ. Σταθόπουλος έτσι ώστε να μην παγιδεύεται ο ίδιος και να μην

παγιδεύει είτε με την άγνοιά του είτε με τις ανακριβείς και τις λαθεμένες

πληροφορίες τους καλόπιστους συντάκτες μιας έγκυρης και έγκριτης εφημερίδας

όπως « ΤΑ ΝΕΑ».

Φίλος ο καθηγητής του ΕΜΠ κ. Σταθόπουλος αλλά «φιλτάτη η αλήθεια».

Φιλικά

Ο Υπουργός

Κ. Λαλιώτης