Οι Έλληνες προτιμούν τα «σκληρά» ποτά και μάλιστα είναι πολύ «γερά»

ποτήρια! Η Ελλάδα κατέχει την πρωτιά στην κατά κεφαλήν κατανάλωση δυνατών

αλκοολούχων ποτών (όπου δεν συμπεριλαμβάνεται το κρασί και η μπίρα) ανάμεσα

στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με στοιχεία του παγκόσμιου

οργανισμού World Drink Trends για το 1998.

Τα 2,7 έφτασαν τα λίτρα καθαρού αλκοόλ που κατανάλωσαν κατ’ άτομο οι Έλληνες

το 1998, αφήνοντας πίσω τους κλασικούς πότες και δυνατούς ανταγωνιστές όπως

τους Γερμανούς και τους Γάλλους. Σύμφωνα μάλιστα με μετρήσεις από τον

Σκωτσέζικο Συνεταιρισμό Ουίσκι, που εδρεύει στο Εδιμβούργο, οι Έλληνες

έρχονται πρώτοι στην κατά κεφαλήν κατανάλωση σκωτσέζικου ουίσκι στον κόσμο.

Αυτό αποδεικνύει και σχετικό δημοσίευμα του περιοδικού «Wine & Spirit

International», που χαρακτηρίζει τους Έλληνες «έμπειρους και γνώστες στην

κατανάλωση αλκοόλ».

Παρά τη μεγάλη τους «αγάπη» στο ουίσκι, οι Έλληνες βρίσκονται χαμηλά στην

κατανάλωση οινοπνευματωδών σε σχέση με τις χώρες της Ενωμένης Ευρώπης, όταν

στις μετρήσεις μπαίνουν το κρασί και η μπίρα. Με 9,1 λίτρα ετήσια κατά κεφαλή

κατανάλωση καθαρού αλκοόλ, η χώρα μας κατατάσσεται στην 9η θέση για το 1998

και ακολουθούν το Βέλγιο, η Ολλανδία και η Βρετανία, σύμφωνα με στοιχεία από

την ετήσια έκθεση του οργανισμού World Drink Trends.

Αντίθετα, στις πρώτες θέσεις βρίσκονται το Λουξεμβούργο, η Πορτογαλία και η

Γαλλία. Πάντως, οι Ευρωπαίοι είναι οι μεγαλύτεροι λάτρεις του αλκοόλ. Έτσι,

μπορεί η Ελλάδα να βρίσκεται χαμηλά στην ευρωπαϊκή κατάταξη, η 9η θέση όμως

είναι αρκετά υψηλή καθώς διατηρείται και στην παγκόσμια σειρά, όπου ακολουθούν

χώρες με πολύ μεγαλύτερο πληθυσμό από τη δική μας.

Αν και «οίνος ευφραίνει καρδίαν ανθρώπου» και παρ’ ότι το κρασί είναι ίσως το

αρχαιότερο ποτό στην Ελλάδα και το ούζο θεωρείται από τα εθνικά μας προϊόντα,

οι Έλληνες όχι μόνο προτιμούν το ουίσκι, αλλά, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει το

δημοσίευμα του «Wine and Spirit International», «αυτή η μικρή και αρκετά

συντηρητική χώρα είναι το Νο 1 στην κατά κεφαλήν κατανάλωση σκωτσέζικου ουίσκι

στον κόσμο». Όσο για την περίφημη «διαμάχη» ανάμεσα στο σκωτσέζικο ουίσκι και

στο ούζο, το ουίσκι έχει κατακτήσει το 42% της αγοράς αφήνοντας στο ούζο

μερίδιο που φτάνει μόλις το 22%.

Από τις χώρες της Ευρώπης μόνο η Γερμανία και η Γαλλία εισήγαγαν περισσότερα

κιβώτια ουίσκι των εννέα μπουκαλιών το 1999. Δύο κράτη που έχουν όμως σαφώς

περισσότερο πληθυσμό από την Ελλάδα. Στη χώρα μας εισήχθησαν το 1999,

2.288.202,5 κιβώτια των εννιά μπουκαλιών, ενώ το 1998 είχαν εισαχθεί ακόμη

περισσότερα, σύμφωνα με στοιχεία από τον Συνεταιρισμό Σκωτσέζικου Ουίσκι.

Ακόμα και οι Ιταλοί και οι Ολλανδοί χρειάστηκαν λιγότερα κιβώτια από τους

Έλληνες! Υπολογίζεται μάλιστα ότι το 60% της ποσότητας αυτής καταναλώνεται

κατά τη διάρκεια της νυχτερινής διασκέδασης (σε μπαρ, κλαμπ και εστιατόρια).

Σύμφωνα με τον Σκωτσέζικο Συνεταιρισμό, η Ελλάδα συγκαταλέγεται ανάμεσα στις

μεγαλύτερες αγορές ουίσκι στον κόσμο. Κι αυτό γιατί στη χώρα μας το 1999

πραγματοποιήθηκε το 2,74% των παγκόσμιων πωλήσεων, ποσοστό που μεταφράζεται σε

48 δισεκατομμύρια δραχμές. Μάλιστα όταν η Ελλάδα μπήκε το 1981 στην αγορά της

Ενωμένης Ευρώπης, οι παγκόσμιες πωλήσεις σε ουίσκι εκτοξεύτηκαν στα ύψη και

καταλαμβάνουν πλέον το 50% των συνολικών πωλήσεων οινοπνευματωδών ποτών στον

κόσμο.

Η αδυναμία των Ελλήνων καταναλωτών στο συγκεκριμένο ποτό έχει ήδη γίνει

αντιληπτή και από τις διαφημιστικές εταιρείες. Τα 7 δισεκατομμύρια δολάρια

έφτασαν τα έξοδα των διαφημίσεων ουίσκι για το 1998 στην Ελλάδα. Πρόκειται

δηλαδή για το 58% των χρημάτων που δαπανήθηκαν συνολικά για διαφημίσεις

αλκοολούχων ποτών.

Οι Έλληνες πάντως έχουν συγκεκριμένες προτιμήσεις ακόμα και στο σκωτσέζικο.

Αγαπημένο τους ουίσκι φαίνεται να είναι το Johnny Walker. Τα 730.000 κιβώτια

Red Label σε συνδυασμό με τα 45.000 Black Label που καταναλώνονται ετησίως στη

χώρα μας ισοδυναμούν με το 11% της παγκόσμιας κατανάλωσης σε αυτήν την

ποικιλία. Το Dimple κάνει την συντριπτική πλειοψηφία των πωλήσεών του στη χώρα

μας, ενώ το ένα τέταρτο (450.000 κιβώτια) των παγκόσμιων πωλήσεων του Cutty

Sark πραγματοποιείται στην Ελλάδα.

Ακολουθεί το Dewar’s και το Famous Grouse. Με εξαίρεση το Ballantine’s, που

ήταν για χρόνια πρώτο στις προτιμήσεις των Ελλήνων, σχεδόν όλα τα υπόλοιπα

είδη παρουσιάζουν αύξηση πωλήσεων στη χώρα μας.