Μια καταγγελία διάκρισης και αναίτιας «σκληρότητας» εις βάρος ενός 13χρονου

δυσλεκτικού παιδιού από ορισμένους καθηγητές του στο Κιάτο Κορινθίας ήρθε στο

φως της δημοσιότητας χθες, κατά σύμπτωση ημέρα αφιερωμένη στο παιδί, κατόπιν

ανοικτής ­ και οργισμένης ­ επιστολής που απέστειλε ο θείος του προς τον

υπουργό και τον υφυπουργό Παιδείας.

Σύμφωνα με την καταγγελία του κ. Χρήστου Καντή, καθηγητές του 2ου Γυμνασίου

Κιάτου αρνήθηκαν να δεχθούν για… τυπικούς λόγους το δυσλεκτικό παιδί στη Β’

Γυμνασίου, παρ’ ότι είχε περάσει ειδικές προφορικές εξετάσεις από επιτροπή που

είχε ορίσει το τοπικό γραφείο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Αρνήθηκαν, επειδή οι

εξετάσεις αυτές δεν είχαν γίνει από τους ίδιους και εντός του σχολείου, αλλά

από καθηγητές άλλου σχολείου! Το αποτέλεσμα είναι ότι το δυσλεκτικό παιδί

αναγκάζεται από τις αρχές του σχολικού έτους να φοιτά στην Α’ Γυμνασίου, ενώ

έχει περάσει στη Β’ τάξη, και να διαβάζει μόνο του και τα μαθήματα της Β’

τάξης, περιμένοντας την απόφαση του υπουργείου Παιδείας ­ στο οποίο προσέφυγε

ο θείος του και δικαιώθηκε ήδη ­ για την προαγωγή του…

Η ιστορία έχει ως εξής: Ο 13χρονος Λουκάς Β. μαζί με ένα ακόμα δυσλεκτικό

παιδί στο ίδιο Γυμνάσιο είχαν μείνει στην ίδια τάξη μια χρονιά. Την επομένη

ξαναέμειναν, όμως έκαναν χρήση του δικαιώματος που ο νόμος παρέχει στα παιδιά

ειδικών αναγκών να επανεξεταστούν προφορικά. Ζήτησαν μάλιστα η εξέταση αυτή να

γίνει από καθηγητές άλλου σχολείου, καθώς οι καθηγητές του δικού τους σχολείου

τα είχαν εκ νέου απορρίψει. Η προϊσταμένη του τοπικού γραφείου Δευτεροβάθμιας

Εκπαίδευσης, κα Λαγογιάννη, δέχθηκε την αίτηση και όρισε μια επιτροπή απο 2

καθηγητές άλλου σχολείου και έναν σχολικό σύμβουλο, οι οποίοι εξέτασαν

προφορικά τον Λουκά και τον έκριναν ικανό να προαχθεί.

Όταν όμως η απόφαση έφθασε στο σχολείο, ο σύλλογος των καθηγητών κατά

πλειοψηφία… αρνήθηκε να την εφαρμόσει, στηριζόμενος σε μια παράγραφο του

νόμου αυτού που λέει ότι οι σχετικές εξετάσεις πρέπει να γίνονται εντός του

σχολείου εκτός αν δεν υπάρχει επάρκεια εκπαιδευτικού προσωπικού! Στηρίχθηκαν,

δηλαδή, στο γράμμα του νόμου. Το πνεύμα του όμως;

Ο θείος του παιδιού απευθύνθηκε τότε στη νομική υπηρεσία του υπουργείου

Παιδείας, ενώ το ίδιο έκανε και η διευθύντρια του Γυμνασίου κα Γκανά ρωτώντας

αν τελικά το παιδί έπρεπε ή όχι να προαχθεί. Όμως, μέχρι να δοθεί απάντηση, το

παιδί παρέμεινε μαθητής της Α’ τάξης κατ’ εφαρμογήν της απόφασης του συλλόγου

των καθηγητών του και όχι κατ’ εφαρμογήν της απόφασης για προαγωγή.

Τελικά, η νομική υπηρεσία του υπουργείου Παιδείας, όπως είπε χθες στα «ΝΕΑ» ο

υφυπουργός Παιδείας κ. Φ. Πετσάλνικος, αποφάσισε πριν από μερικές ημέρες ότι

πολύ σωστά έπραξε η προϊσταμένη του γραφείου εκπαίδευσης και συνέστησε την

επιτροπή παρά τη σχετική διάταξη του νόμου, καθώς «ενήργησε στα πλαίσια της

χρηστής διοίκησης» και με πνεύμα κατανόησης στην ιδιαιτερότητα του παιδιού. Η

σχετική απόφαση υπογράφηκε στις 7 Δεκεμβρίου από τον κ. Πετσάλνικο και σήμερα

αποστέλλεται στο σχολείο, ώστε να μπορέσει ο μικρός μαθητής να περάσει ­

επιτέλους ­ στη Β’ Γυμνασίου.

Ωστόσο, η στάση ορισμένων καθηγητών του προκαλεί τουλάχιστον ερωτηματικά ως

προς την προσήλωση στο «γράμμα» ενός νόμου, τη στιγμή που απέναντί τους έχουν

ένα δυσλεκτικό παιδί που έχει κριθεί ικανό από συναδέλφους τους, άλλου όμως

σχολείου. Ο θείος του χρησιμοποιεί στην επιστολή του πολύ βαρείς

χαρακτηρισμούς. Το ζήτημα όμως δεν είναι η απόδοση όποιων χαρακτηρισμών, αλλά

η επισήμανση μιας αδικίας που μπορεί να επιλύεται ήδη σήμερα, αλλά καλό είναι

να γίνει γνωστή ώστε να μην ξανασυμβεί σε κανένα σχολείο…