Λαλιώτης, Λιάσκας σε παλαιότερο στιγμιότυπο. Η διαμάχη έλαβε τέλος, με νικητή

τον υπουργό

Με την «καρατόμηση» Λιάσκα, ο οποίος απεπέμφθη από την Οργανωτική Επιτροπή του

«2004» με χθεσινή απόφαση του Πρωθυπουργού, έληξε η διαμάχη του με τον υπουργό

ΠΕΧΩΔΕ Κώστα Λαλιώτη.

Μια διαμάχη που φαίνεται να υπέβοσκε πολύ καιρό και είχε ως αιτία τον

διαγωνισμό για την πρόσληψη τεχνικών συμβούλων από το «2004» για έργα που

εκτελεί το ΥΠΕΧΩΔΕ. Η έντονη διαφωνία του Κώστα Λαλιώτη για τους όρους του

διαγωνισμού περί πρόσληψης τεχνικών συμβούλων από πλευράς «2004» εκδηλώθηκε

αρχικά εντός της διυπουργικής. Κορυφώθηκε όμως χθες το πρωί με την ανταλλαγή

βαρύτατων εκφράσεων και χαρακτηρισμών και από τις δύο πλευρές.

Η αποπομπή του κ. Λιάσκα, ο οποίος διορίστηκε ως εντεταλμένος σύμβουλος στην

πενταμελή επιτροπή του «Αθήνα 2004», αποτελεί ένα σαφές μήνυμα από πλευράς

κυβέρνησης προς την Οργανωτική Επιτροπή, ενώ ανοιχτό παραμένει το ενδεχόμενο

και άλλων αλλαγών τις επόμενες ημέρες. Οι αλλαγές που ήδη ψιθυρίζονται στους

παροικούντες το «2004» αγγίζουν και στελέχη με αυξημένες αρμοδιότητες, ενώ

ενισχυμένος ­ όπως προέκυψε από την τελευταία διυπουργική ­ φέρεται στο θέμα

της διοργάνωσης ο υφυπουργός Πολιτισμού Γιώργος Φλωρίδης, ο οποίος συναντήθηκε

χθες με τον Πρωθυπουργό. Η κυβέρνηση προσανατολίζεται στην αναπλήρωση της

θέσης Λιάσκα με πρόσωπο εκτός Οργανωτικής Επιτροπής.

Αφορμή για την ανάκληση του διορισμού τού κ. Λιάσκα από τον Πρωθυπουργό ήταν

οι «δημόσιες δηλώσεις του, οι οποίες δεν συμβιβάζονται με την ευθύνη του για

ένα τόσο υψηλό λειτούργημα», αναφέρεται στη λακωνική ανακοίνωση που εξέδωσε

στις επτά το απόγευμα το γραφείο Τύπου του Πρωθυπουργού.

Ο Κώστας Σημίτης, μία μόλις ημέρα μετά τη συνεδρίαση της διυπουργικής, είδε

την «αυτοσυγκράτηση» που ζήτησε από όλους τους εμπλεκομένους στο εθνικό

εγχείρημα να ακυρώνεται. Άκουσε τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ να αναλύει για ποιο λόγο

διαφωνεί με την πρόσληψη τεχνικών συμβούλων όπως αυτή προκηρύχθηκε από το

«2004» και να εξηγεί γιατί «δέχεται ασφαλώς συμβούλους, αλλά όχι με

διοικητικές εξουσίες και όχι με αμοιβή που συνδέεται με τον προϋπολογισμό των

έργων». Και αμέσως μετά άκουσε τον Κώστα Λιάσκα να εγκαλεί προκλητικά τον

υπουργό «για τη συμπεριφορά του» και αν «τολμά να καταθέσει εγγράφως τις

απόψεις του για το θέμα».

Φθάνοντας στο Μέγαρο Μαξίμου ζήτησε τις απομαγνητοφωνήσεις από τους συνεργάτες

του. Τις διάβασε προσεκτικά και στη συνέχεια επικοινώνησε με τον υπουργό. Ο

κύβος ερρίφθη για τον Κώστα Λιάσκα. Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ στη συνέντευξη Τύπου που

παραχώρησε λίγο αργότερα απέδωσε βαρύτατες κατηγορίες στον κ. Λιάσκα, μιλώντας

για «διαγωνισμούς με σημαδεμένα χαρτιά».

Την ίδια ώρα στο «2004» γινόταν σύσκεψη για το θέμα των στενών συνεργατών τής

κ. Αγγελοπούλου υπό το βαρύ κλίμα των ραγδαίων εξελίξεων. Ο κ. Λιάσκας είχε

ήδη ζητήσει ραντεβού για να ενημερώσει τον Πρωθυπουργό, αλλά η απόφαση από του

Μαξίμου έφθανε λίγο αργότερα στην Οργανωτική Επιτροπή.

Στις 3 η ώρα το μεσημέρι η κ. Αγγελοπούλου συνομίλησε με τον Κώστα Σημίτη.

Λίγο αργότερα ζήτησε την παραίτηση του συνεργάτη της. Αυτή είναι και η πρώτη

αλλαγή εντός της Οργανωτικής Επιτροπής μετά την ανάληψη των καθηκόντων της.

Ποιες θα ακολουθήσουν;

ΟΙ ΔΗΛΩΣΕΙΣ

Οι δηλώσεις του κ. Λιάσκα στον ραδιοσταθμό Φλας χθες το πρωί, όταν απάντησε

στον προηγηθέντα υπουργό ΠΕΧΩΔΕ, ήταν αυτές που έκαναν την πρόεδρο της

Οργανωτικής Επιτροπής του «Αθήνα 2004″ Γιάννα Αγγελοπούλου να ζητήσει την

παραίτησή του. Ας σημειωθεί πως ο κ. Λιάσκας, επί 13 έτη πρόεδρος του ΤΕΕ,

ήταν ένας από τους πιο έμπιστους συνεργάτες της Γιάννας Αγγελοπούλου από την

εποχή της διεκδίκησης των Ολυμπιακών Αγώνων. Και όταν ελήφθη η απόφαση της

επιλογής τής κ. Αγγελοπούλου στη θέση της προέδρου ήταν από τους πλέον

«σίγουρους». Το χαρτοφυλάκιό του στο «Αθήνα 2004» ήταν τα έργα. Μόνο που τα

έργα, σύμφωνα με την τελευταία νομοθεσία, δεν θα τα έκανε πλέον το «2004»,

αλλά το ΥΠΕΧΩΔΕ, η Γενική Γραμματεία Αθλητισμού, ο ΟΔΙΕ και ο ΟΕΚ.

Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Η ανακοίνωση που εξέδωσε, σχεδόν την ίδια ώρα με το Μέγαρο Μαξίμου η «Αθήνα

2004» εμπεριέχει όλη τη δυσαρέσκεια για τον συνεργάτη της. «Ο κ. Λιάσκας χωρίς

καμία πρότερη ενημέρωση δική μου προέβη σε προσωπικές δηλώσεις με

ανεπίτρεπτους χαρακτηρισμούς προς τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ, τους οποίους ούτε εγώ

ούτε η «Αθήνα 2004″ συμμεριζόμαστε. Κατά τούτο ζήτησα σήμερα την παραίτηση του

κ. Κώστα Λιάσκα από την Οργανωτική Επιτροπή».

Ποιες ήταν όμως οι δηλώσεις που τίναξαν στον αέρα, εντός 24ώρου, το εύθραυστο

κλίμα συναίνεσης που τόσο έντονα προβλήθηκε μετά το τέλος της τελευταίας

Διυπουργικής Επιτροπής;

Τα γεγονότα εκτυλίχθηκαν παράλληλα, είχαν όμως κοινή αφετηρία: τον «αέρα» του

ραδιοσταθμού Φλας, όπου για το επίμαχο θέμα του διαγωνισμού τεχνικών συμβούλων

μίλησε πρώτα ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Κώστας Λαλιώτης και στη συνέχεια ο Κώστας

Λιάσκας.

Ο Κ. ΛΙΑΣΚΑΣ

«Ο κ. υπουργός μίλησε για θέμα πολιτικής και ηθικής τάξεως. Πράγματι υπάρχει

ένα θέμα πολιτικής και ηθικής τάξεως, αλλά αυτό αφορά τη συμπεριφορά του

υπουργού, ο οποίος από την πρώτη στιγμή μάς δήλωσε ότι δεν ανέχεται να έχουμε

συμβούλους. Μάλιστα μας είπε πως αν θέλετε συμβούλους να πάρετε τους δικούς

μου. Επειδή δεν έχουμε πολύ χρόνο (οι δηλώσεις γίνονταν στο ραδιοφωνικό σταθμό

Φλας) όλοι μπορούν να καταλάβουν γιατί κάποιος δεν επιθυμεί έλεγχο στα

χρονοδιαγράμματα, στις προδιαγραφές». Στη συνέχεια ο κ. Λιάσκας απαντώντας σε

ερώτηση σχετικά με τον χρόνο που επέλεξε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ να μιλήσει για το

θέμα είπε επί λέξει: «Το λέει τώρα γιατί κατάλαβε ότι θα εκτεθεί αν πει

δημοσίως ή εγγράφως ότι δεν θέλει συμβούλους. Θα σας πω ένα παράδειγμα. Για τα

περίφημα οδικά έργα όπου μιλούν για σκάνδαλο δισ. και μέσω υπογείων διαδρομών

γράφουν και αρκετές εφημερίδες σήμερα, η προκήρυξη προβλέπει 0,14% έως 0,17%,

που σημαίνει για 4,5 χρόνια αμοιβή 220 εκατομμυρίων. Αυτά είναι τα περίφημα

δισ., αυτά είναι γνωστά, υπάρχει υπόμνημα το οποίο έχει ο τεχνικός σύμβουλος

του Πρωθυπουργού και αυτός έχει αποδεχθεί τη φιλοσοφία ύπαρξης συμβούλων, γι’

αυτό αναγκάζεται τώρα να το δεχθεί ο κ. Λαλιώτης και τον καλώ να γράψει ένα

έγγραφο με την υπογραφή του και να αναλύει ότι οι αμοιβές των συμβούλων είναι

μερικές δεκάδες δισ. Αν τολμά, ας το κάνει. Ο λόγος που δεν το κάνει είναι, με

λύπη μου πρέπει να πω, ότι συμπεριφέρεται με τους δικούς του όρους και όχι με

τους όρους που πρέπει να συμπεριφέρεται ένας υπουργός, ο οποίος έχει τεράστια

εκτελεστική εξουσία εκ του Συντάγματος και οφείλει να τη διαχειρίζεται με

προσοχή».

Εξάλλου ο κ. Λιάσκας χθες το πρωί δήλωνε με βεβαιότητα ότι θα υπάρξει

ανακοίνωση από πλευράς του «Αθήνα 2004» «που θα αποκαταστήσει την

πραγματικότητα».

Ο Κ. ΛΑΛΙΩΤΗΣ

Η οργή του υπουργού υπουργού ΠΕΧΩΔΕ όταν άκουσε τις δηλώσεις του Κώστα Λιάσκα

δεν άργησε να ξεσπάσει. Είχε προηγηθεί ανταλλαγή απόψεων για το θέμα των

τεχνικών συμβούλων τον προηγούμενο μήνα. Είχαν ανταλλάξει επιστολές και

υπήρξαν ανακοινώσεις με αφορμή δημοσιεύματα του Τύπου για το θέμα των αμοιβών

και του έργου των τεχνικών συμβούλων.

Ο κ. Λαλιώτης εξερράγη όταν διαπίστωσε πως οι προσκλήσεις ενδιαφέροντος για

τους συμβούλους αφορούσαν ακόμα και τις επεκτάσεις του Μετρό ανεβάζοντας το

κόστος του συνολικού έργου σε…. 1 τρισ. 300 εκατ. δραχμές!

«Εμείς δεν έχουμε αντίρρηση για τους συμβούλους. Όμως δεν είναι δυνατόν να

ασκούν διοικητικά καθήκοντα στο έργο που εμείς φτιάχνουμε. Δεν είναι αυτός ο

ρόλος τους. Να εποπτεύουν τις προδιαγραφές και τα χρονοδιαγράμματα, να έχουν

αυξημένο ρόλο στην προσαρμογή των Ολυμπιακών Χρήσεων μάλιστα, αλλά όχι να πουν

πώς θα κάνουμε

το έργο», ήταν η άποψη του ΥΠΕΧΩΔΕ.

«Επίσης ποτέ μα ποτέ δεν ενεργοποιήθηκε η διάταξη που συνδέει την αμοιβή των

συμβούλων με το ύψος του προϋπολογισμού του έργου. Αν γίνει αυτό, είναι λογικό

να φουσκώσουν τις τιμές για να πληρωθούν περισσότερο. Αυτά είναι κατάπτυστα! Ο

διαγωνισμός είναι στον αέρα».

ΤΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΡΙΒΗΣ

Και οι επεκτάσεις του Μετρό στα… σχέδια της «Αθήνα 2004»

Κανείς δεν υποψιαζόταν το τι θα ακολουθούσε όταν τον περασμένο Αύγουστο

ξεκίνησαν να δημοσιεύονται οι προκηρύξεις για την πρόσληψη των Τεχνικών

Συμβούλων, που θα παρακολουθούν τα έργα αρμοδιότητος ΥΠΕΧΩΔΕ για λογαριασμό

του «Αθήνα 2004».

Και δεν ήταν μόνο τα λεγόμενα «πέντε ορφανά». Στα έργα συμπεριλαμβάνονταν οι

Οδικές Συνδέσεις προς τα κύρια έργα, οι Συνδέσεις των αθλητικών χώρων, το

Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας, τα έργα Ανάπλασης και Πρασίνου έως και οι

επεκτάσεις του Μετρό!

ΤΑ ΕΡΓΑ

(α) του Κέντρου Κωπηλασίας Κανό Καγιάκ στον Σχινιά Μαραθώνα,

(β) του Κέντρου Κανό Σλάλομ στο Ριζάρι Μαραθώνα,

(γ) του Κέντρου Ιστιοπλοΐας στον Άγιο Κοσμά,

(δ) της Εγκατάστασης του Beach-Volley στον Φαληρικό Όρμο,

(ε) των Εγκαταστάσεων Baseball, Softball, Hockey και Badminton (Αντιπτέρισης),

καθώς και του Κέντρου Τοξοβολίας στο Ελληνικό,

(στ) των συνοδών προς τα ανωτέρω έργα αναπλάσεων.

Οδικά Έργα

1) Αττική Οδός (Ελευσίνα – Σταυρός, Αερολιμένας Σπάτων, συμπεριλαμβάνεται ο

βόρειος κλάδος του Ολυμπιακού Δακτυλίου).

2) Νότιος Κλάδος Ολυμπιακού Δακτυλίου (Λεωφ. Ποσειδώνος από Λεωφ. Κηφισού

μέχρι Λεωφ. Συγγρού).

3) Ανατολικός Κλάδος Ολυμπιακού Δακτυλίου (από κόμβο Λεωφ. Συγγρού με Λεωφ.

Ποσειδώνος μέχρι και κόμβο Λεωφ. Κηφισίας με Αττική Οδό).

4) Δυτικός Κλάδος Ολυμπιακού Δακτυλίου (Λεωφ. Κηφισού – Ε.Ο. 1 από Λεωφ.

Ποσειδώνος μέχρι Αττική Οδό).

5) Λεωφ. Ποσειδώνος από κόμβο Συγγρού μέχρι Άγιο Κοσμά.

6) Επέκταση Λεωφ. Κύμης και επέκταση μέχρι το Ολυμπιακό Χωριό.

7) Λεωφ. Τροχιοδρόμων και σύνδεση Δραπετσώνας – Κερατσινίου.

8) Οδικός άξονας Βάρης – Κορωπίου.

Συνδέσεις Κυρίων Αθλητικών Χώρων

9) Κυκλοφοριακά έργα περί το ΟΑΚΑ.

10) Σύνδεση Ολυμπιακού Συγκροτήματος Παραλιακής Ζώνης Φαλήρου.

11) Σύνδεση Ολυμπιακού Συγκροτήματος Ελληνικού και Αγίου Κοσμά.

12) Σύνδεση Ολυμπιακού Ιππικού Κέντρου με Ε.Ο. Σταυρού – Λαυρίου.

13) Σύνδεση Ολυμπιακού Κέντρου Κωπηλασίας και Κανό Καγιάκ Σχινιά.

14) Σύνδεση Ολυμπιακού Κλειστού Γυμναστηρίου Γαλατσίου.

15) Σύνδεση Ολυμπιακού Κλειστού Γυμναστηρίου Νικαίας.

16) Σύνδεση Ολυμπιακού Κλειστού Γυμναστηρίου Άνω Λιοσίων.

17) Σύνδεση Ολυμπιακού Κέντρου Μοντέρνου Πεντάθλου Γουδίου.

18) Σύνδεση Ολυμπιακού Κέντρου Σκοποβολής στο Μαρκόπουλο.

19) Αναβάθμιση Μαραθώνιας Διαδρομής.

Άλλες Οδικές Συνδέσεις

20) Νέα Οδική Σύνδεση Σταυρός – Ραφήνα.

21) Νότια Επέκταση Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Υμηττού.

22) Διαπλάτυνση και αναβάθμιση της Λεωφόρου Αγίας Άννης.

23) Σήραγγα Υμηττού μετά των προσβάσεών της.

Προσβάσεις σε Αθλητικά Κέντρα εκτός Αττικής

24) Πρόσβαση προς το Καυταντζόγλειο Στάδιο Θεσσαλονίκης: Βελτίωση της Ε.Ο. από

Αεροδρόμιο «Μακεδονία» έως Κόμβο Κ13 της Ανατολικής Περιφερειακής και οδού

Αντύπα.

25) Πρόσβαση προς το Εθνικό Στάδιο Νέας Ιωνίας Βόλου: α) κατασκευή τμήματος

της Παράκαμψης Βόλου από Α.Κ. Λάρισας έως Α.Κ. Αγίας Παρασκευής και σύνδεση με

το Στάδιο και β) συμπληρωματικά έργα στο τμήμα Α.Κ. Σέσκλου έως Α.Κ. Λάρισας.

26) Πρόσβαση στο Εθνικό Στάδιο Πάτρας: Κατασκευή αρτηρίας με κάλυψη του

Διακονιάρη από Α.Κ. Κ4 της Ευρείας Παράκαμψης Πάτρας έως το Εθνικό Στάδιο και

το λιμάνι.

27) Πρόσβαση στο Παγκρήτιο Στάδιο στο Ηράκλειο Κρήτης: α) κατασκευή Δυτικής

Παραλιακής στο τμήμα Β-Γ-Δ, β) ολοκλήρωση Πεταλοειδούς Δακτυλίου, γ) κατασκευή

τμήματος Ι.Κ. της Ε.Ο. Ηρακλείου – Λασιθίου και δ) κατασκευή Α.Κ. και

προσβάσεων στο Στάδιο.

Έργα Διαχείρισης της Κυκλοφορίας

28) Εκσυγχρονισμός συστήματος φωτεινής σηματοδότησης.

29) Κέντρο Διαχείρισης της Κυκλοφορίας (ΚΔΚ) σε συνδυασμό με το Κέντρο Ελέγχου

Ολυμπιακών Μεταφορών (ΚΕΟΜ).

Έργα Αναπλάσεων και Πρασίνου

30) Έργα Προγράμματος Ενοποίησης Αρχαιολογικών Χώρων.

31) Έργα Αναπλάσεων, Πολεοδομικών Παρεμβάσεων και Βελτίωσης της Εικόνας της

Πόλης [Οργανισμού Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας (ΟΡΣΑ)].

Μέσα σταθερής τροχιάς

32) Νέες Γραμμές Μετρό και Επεκτάσεις (Σ1)

* Επέκταση Γραμμής 2 από Σύνταγμα μέχρι Δάφνη.

* Επέκταση Γραμμής 2 από Σεπόλια μέχρι Άγιο Αντώνιο.

* Επέκταση Γραμμής 3 από Σύνταγμα μέχρι Μοναστηράκι.

* Επέκταση Γραμμής 3 από Εθνική Άμυνα μέχρι Νομισματοκοπείο.