ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΒΕΡΟΙΑΣ

ΑΓΑΠΗΜΕΝΗ ΓΩΝΙΑ ΤΗΣ ΒΕΡΟΙΑΣ: Η προσωπική του βιβλιοθήκη.

ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΗΦΑΝΟΣ ΓΙΑ: Τα παιδιά του.

ΝΤΡΕΠΕΤΑΙ: Γιατί όλα αυτά τα χρόνια δεν αφιέρωσε στα παιδιά του τον

χρόνο που ήθελε και αξίζουν.

ΘΑ ΠΕΙ ΟΤΙ ΠΕΤΥΧΕ ΑΝ: Όταν θα πάψει να είναι δήμαρχος, τον χαιρετούν με

χαμόγελο οι συμπολίτες του.

Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΚΑΤΟΙΚΕΙ: Στην καθημερινή μας ζωή.

ΕΚΤΟΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΡΧΕΙ: Με δυσκολία του εαυτού του.

Στη Βέροια αρχίζει την ερχόμενη Πέμπτη το Διεθνές Συνέδριο Παραδοσιακής

Βαλκανικής Αρχιτεκτονικής που διοργανώνεται με πρωτοβουλία του Δήμου.

Παράλληλα, με αφορμή και τα Ελευθέρια της πόλης (16 Οκτωβρίου 1912)

εορτάζονται και τα πρώτα γενέθλια του Χώρου Τεχνών.

Ο δήμαρχος Βέροιας Γιάννης Χασιώτης υπηρετεί την Τοπική Αυτοδιοίκηση επί

πολλά χρόνια, και υποστηρίζει πως η πρωτεύουσα της Ημαθίας παράγει ­ εκτός από

ροδάκινα και ρεβανί ­ θεατές, ακροατές και δημιουργούς.

Ερ.: Διεθνές Συνέδριο Παραδοσιακής Βαλκανικής Αρχιτεκτονικής στη Βέροια.

Διοργανώνεται στον …φυσικό του χώρο;

Απ.: Αν όχι στη Βέροια με τις δύο πασίγνωστες διατηρητέες συνοικίες, τότε πού;

Ερ.: Η Βέροια είναι μία από τις λίγες ελληνικές πόλεις που διατηρεί ζωντανή

την αρχιτεκτονική παράδοση. Χρειάστηκε μόνο διάθεση των κατοίκων ή και

παρέμβαση των αρχών;

Απ.: Συν Αθηνά και χείρα κίνει. Χωρίς τη βοήθεια του ΥΠΕΧΩΔΕ και του ΥΠΠΟ θα

είχαν γίνει πολύ λιγότερα.

Ερ.: Διεκδικείτε (ως πόλη) τον τίτλο της πλέον αναπτυγμένης πολιτιστικά

περιφέρειας της χώρας;

Απ.: Στις μεσαίου μεγέθους πόλεις νομίζω ότι τον κατακτήσαμε και είμαστε

μεταξύ των πρώτων.

Ερ.: Ο «Χώρος Τεχνών» που θα στεγάσει το συνέδριο είναι το πρώτο μεγάλο έργο

πολιτιστικής υποδομής που χρηματοδοτήθηκε από το ΥΠΠΟ στο πλαίσιο του εθνικού

δικτύου πόλεων. Πώς επελέγη;

Απ.: Χάρις στο μεράκι και την ενεργητικότητα των εργαζομένων στον τομέα του

πολιτισμού, αλλά και της δημοτικής αρχής.

Ερ.: Γιατί στη Βέροια που απέχει μισή ώρα από τη Θεσσαλονίκη και όχι λ.χ. στη

Φλώρινα;

Απ.: Γιατί η Βέροια κάλυπτε τις υψηλές απαιτήσεις του ΥΠΠΟ.

Ερ.: Ένα χρόνο μετά τα εγκαίνιά του, ο πρώτος απολογισμός τι δείχνει;

Απ.: Δικαιώνει την επιλογή και ανοίγει σημαντικούς ορίζοντες.

Ερ.: Τι κάνουν τόσοι πολιτιστικοί φορείς (Κέντρο Πολιτιστικών Πρωτοβουλιών,

Δημοτική Επιχείρηση Πολιτισμού, ΔΗΠΕΘΕ) στη Βέροια;

Απ.: Ο καθένας στον τομέα του, στη δουλειά του.

Ερ.: Και το υπό λειτουργία νεοϊδρυθέν «Πολιτιστικό Ινστιτούτο Παραδοσιακής

Αρχιτεκτονικής» ποιο κενό καλύπτει;

Απ.: Της συστηματικής μελέτης, της προβολής, αλλά και της ανάδειξης της

μακεδονικής αρχιτεκτονικής, που κατέστη, μέσα από τους Έλληνες τεχνίτες και

μάστορες, βαλκανική.

Ερ.: Η «Μπαρμπούτα» (η παραδοσιακή αναπαλαιωμένη συνοικία της πόλης)

λειτουργεί ως «ζωντανό μουσείο» αρχιτεκτονικής ή σαν τα …«Λαδάδικα» της

Βέροιας;

Απ.: «Λαδάδικα»; Καμία σχέση.

Ερ.: Παράγετε πολιτιστικούς φορείς, πρωτοβουλίες, παράγετε και νέους θεατές,

ακροατές, δημιουργούς;

Απ.: Εκτός από ροδάκινα και ρεβανί, «παράγουμε» και θεατές και ακροατές και

δημιουργούς.

Ερ.: Στη Βέροια παρατηρείται τελικά «οργασμός» πολιτιστικών πρωτοβουλιών ή και

δημιουργίας και συμμετοχής των δημοτών;

Απ.: Χωρίς συμμετοχή δεν υπάρχει τίποτα.

Ερ.: Καλή η παραδοσιακή αρχιτεκτονική, αλλά …το κυκλοφοριακό πώς θα λυθεί;

Απ.: Με «χειρουργικό νυστέρι».

Ερ.: Ου παντός πλειν ες Βέροια;

Απ.: Καλύτερα με τα πόδια.

Ερ.: Η αδυναμία «πλεύσης» οφείλεται στο υψηλό βιοτικό επίπεδο των κατοίκων της

ή και στην …έλλειψη δρόμων;

Απ.: Πολλά αυτοκίνητα, διατηρητέος παραδοσιακός ιστός και αρχαιότητες

δημιουργούν εκρηκτικό μείγμα.

Ερ.: Η άναρχη δόμηση στην πόλη πώς θα αντιμετωπισθεί;

Απ.: Με «στενό μαρκάρισμα».

Ερ.: Χώρους τεχνών έχετε, χώρους πάρκινγκ, ελεύθερους δρόμους, χώρους φυσικής

«αναπνοής» των κατοίκων έχετε;

Απ.: Δεν μπορούμε να τα έχουμε όλα. Πάντως προσπαθούμε να εκμεταλλευτούμε κάθε

δυνατότητα.

Ερ.: Το Βυζαντινό Μουσείο πότε θα λειτουργήσει;

Απ.: Άμεσα.

Ερ.: Οι βυζαντινές εκκλησίες της Βέροιας συντηρούνται;

Απ.: Με επιταχυνόμενους ρυθμούς εν όψει του Γ’ ΚΠΣ.

Ερ.: Τα ΔΗΠΕΘΕ είναι σήμερα αυτά που ήταν τον καιρό της θεσμοθέτησής τους;

Απ.: Όχι, είναι σαφώς καλύτερα, αν κρίνουμε από εμάς.