Σε κοινό εορτασμό του Πάσχα θα πρέπει να συμφωνήσουν οι Προκαθήμενοι των

Εκκλησιών, υποστηρίζει ο κ. Παν. Δημητράτος, από την Αθήνα, που παρατηρεί:

«Είναι γνωστό πού οφείλεται η διαφορά των ημερομηνιών της εορτής. Οφείλεται

εις τα ημερολόγια, παλαιό και νέο, και δεν έχει καμία σχέση με τα δόγματα των

δύο Εκκλησιών. Η μέθοδος υπολογισμού με το παλαιό είναι λανθασμένη, ενώ με το

νέο, όπως ακριβώς πράττει η Καθολική Εκκλησία, είναι η πλέον ακριβής. Το θέμα

αυτό είχε απασχολήσει σοβαρά τους αείμνηστους, τώρα, μεγάλους Προκαθημένους,

τον Πατριάρχη Αθηναγόρα και τον Πάπα Παύλον ΣΤ’ και είχαν σχεδόν συμφωνήσει να

γιορτάζεται το Πάσχα τη δεύτερη Κυριακή του Απριλίου. Είχαν καταλήξει εκεί

κατόπιν εισηγήσεων ειδικών και βάσει των ευαγγελικών πληροφοριών. Επίσης και

άλλοι που ασχολήθηκαν με το θέμα αυτό, αστρονόμοι, επιστήμονες και ιστορικοί,

όλοι συμφωνούν ότι η Σταύρωση του Κυρίου, έγινε την 7η Απριλίου και η Ανάστασή

του, τις πρώτες πρωινές ώρες, την Κυριακή 9η Απριλίου. Εδώ θα πούμε και κάτι

σημαντικό, όταν το Πάσχα των Ορθοδόξων συμπίπτει με το Πάσχα των Καθολικών οι

ημερομηνίες είναι πάντα αρχές Απριλίου, όπως π.χ. 1974 (14 Απριλίου), 1977 (10

Απριλίου) κ.λπ.».

Σε άλλο σημείο της επιστολής του ο αναγνώστης μας παρατηρεί:

«Με βάση το νέο ημερολόγιο, η αστρονομική ημερομηνία είναι εκείνη βάσει της

οποίας εορτάζει η Καθολική Εκκλησία το Πάσχα. Για φέτος το 2000 η πανσέληνος

θα γίνει στις 18 Απριλίου, ημέρα Τρίτη, αμέσως μετά την Κυριακή που ακολουθεί

(23/4) γιορτάζεται το Πάσχα από ολόκληρο τον χριστιανικό κόσμο πλην των

Ορθοδόξων που, ακολουθούντες το παλαιό ημερολόγιο, εσφαλμένως πηγαίνουν μία

εβδομάδα μπροστά, ήτοι στις 30/4. Λάθος το οποίο δεν θέλουν να διορθώσουν.

Όσον αφορά την αστρονομική ημερομηνία, τα στοιχεία προέρχονται από το

Αστεροσκοπείο της Γενεύης»