Μετρό σχεδόν σε όλη την Αττική, καινούργιες μεγάλες λεωφόροι και δρόμοι,

επαναφορά του τραμ, συγκοινωνιακές αναδιαρθρώσεις και κίνητρα για την ενίσχυση

των μαζικών μέσων μεταφοράς, μέτρα για τη μείωση των μετακινήσεων ή του χρόνου

που απαιτείται γι’ αυτές και άλλα πολλά περιέχει η μελέτη που καταρτίστηκε από

την εταιρεία Αττικό Μετρό (που βασική αποστολή της είναι η επίβλεψη των έργων

για το Μετρό της Αθήνας).


ΜΕΤΡΟ 2020. Πυκνό δίκτυο Μετρό, που θα καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος του

Λεκανοπεδίου Αττικής, προτείνει η εταιρεία Αττικό Μετρό να δημιουργηθεί μέχρι

το 2020. Όμως, ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ το θεωρεί πολύ ακριβό όνειρο…

ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ για μελέτη του… μέλλοντος του Λεκανοπεδίου Ατικής, ενός μέλλοντος

που ­ παραλίγο ­ να πιστέψουμε ότι θα είναι ειδυλλιακό!

Γιατί δεν το πιστέψαμε;

Μα γιατί μάς προσγείωσε στη σκληρή πραγματικότητα ο υπουργός Περιβάλλοντος –

Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων Κ. Λαλιώτης, ο οποίος απευθυνόμενος προς τους

υπευθύνους της Αττικό Μετρό και τους μελετητές, ξεκαθάρισε:

«Αυτά που προτείνετε απαιτούν τη διάθεση πολλών τρισεκατομμυρίων για να

γίνουν. Δεν μπορούμε να ερημώσουμε την υπόλοιπη χώρα και να διαθέσουμε όλους

τους υπάρχοντες πόρους για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής μόνο στο

Λεκανοπέδιο. Η κυβέρνηση δεν μπορεί να δεσμευθεί, ούτε να δεσμεύσει τις

επόμενες κυβερνήσεις ότι θα υλοποιηθούν όλα όσα προτείνετε…». Όμως ο

υπουργός αμφισβήτησε και μερικά από τα στοιχεία της μελέτης, όπως π.χ. ότι το

2020 ο πληθυσμός του Λεκανοπεδίου θα έχει αυξηθεί κατά 15%, ότι ο στόλος των

Ι.Χ. θα έχει αυξηθεί κατά 80% και ότι ο αριθμός των μετακινήσεων θα αυξηθεί

κατά 40% κ.λπ. Όλα αυτά έγιναν κατά τη διάρκεια της ειδικής εκδήλωσης που

οργάνωσε χθες η εταιρεία Αττικό Μετρό και ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων,

με στόχο την παρουσίαση και κριτική της μελέτης για την κατάρτιση της οποίας

ξοδεύτηκαν δύο δισεκατομμύρια δραχμές και προσπάθειες τριών χρόνων.

Πάντως, ο κ. Λαλιώτης δεν απέρριψε το σύνολο της μελέτης, αφού δήλωσε ότι το

υπουργείο δεσμεύεται για την υλοποίηση μερικών από τις προτάσεις της (που, εν

πολλοίς, είναι και προτάσεις του ΥΠΕΧΩΔΕ) όπως η δημιουργία κυκλικού τραμ στην

Αθήνα που θα μπορεί να επεκταθεί προς τη Συγγρού και τα Πατήσια, η κατασκευή

μερικών δρόμων όπως η λεωφόρος Ελευσίνας – Σταυρού – Σπάτων και η Περιφερειακή

Υμηττού (που άρχισε ήδη να κατασκευάζεται), η λεωφόρος Αιγάλεω, η παραλιακή

λεωφόρος Φαλήρου κ.ά.

Φυσικά υιοθετούνται από τον υπουργό το Μετρό της Αθήνας (είναι κατά 80%

έτοιμο, είπε) μαζί με τις επεκτάσεις του προς Αιγάλεω και Περιστέρι, η

δημιουργία κοινόχρηστων γκαράζ και άλλα λίγο πολύ γνωστά έργα και παρεμβάσεις,

μεταξύ των οποίων και η από χρόνια θρυλούμενη, αλλά μηδέποτε επιτευχθείσα

αναδιάρθρωση των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας, ο προαστιακός σιδηρόδρομος κ.λπ.

Σημειολογικό: Η μελέτη που παρουσιάστηκε χθες έχει τα αρχικά ΜΑΜ (Μελέτη

Ανάπτυξης Μετρό), αλλά ως φαίνεται ο αρμόδιος υπουργός την έκανε… μαμ.