Kάλλιο αργά παρά ποτέ είχαμε γράψει στην προηγούμενη ανάρτηση (Ν.95) σχετικά με τις θέσεις στάθμευσης (δέστρες) για ποδήλατα που τοποθετήθηκαν μετά από…15 χρόνια έξω από τους πιο κεντρικούς σταθμούς Μετρό της Αθήνας, στο Σύνταγμα και το Πανεπιστήμιο.

Eντούτοις, δύο αναγνώστες μάς επισημαίνουν ότι ο συγκεκριμένος τύπος δέστρας (σπιράλ) δεν προσφέρουν ασφάλεια για το κλείδωμα των ποδηλάτων. Κι αυτό διότι – όπως εξηγούν – μπορεί να κλειδωθεί μόνο η ρόδα. Έχουν απόλυτο δίκιο. Δείτε και τις σχετικές φωτογραφίες που τραβήξαμε. Χωράει μόνο η ρόδα και όχι ο σκελετός του ποδηλάτου. Εύκολα μπορεί να αφαιρεθεί η ρόδα και το ποδήλατο να κάνει…φτερά. Στις ακριανές θέσεις του σπιράλ – και μόνο εκεί – μπορούν να δεθούν με ασφάλεια δύο ποδήλατα. Αυτό σημαίνει ότι οι δέστρες είναι άκυρες. Κρίμα…

Με το ζόρι χωράει η ρόδα στις δέστρες ποδηλάτου στο Σύνταγμα…

Ο ενθουσιασμός στο αντίκρυσμα μίας υποδομής για ποδήλατο, όπως οι συγκεκριμένες δέστρες – πράγμα σπάνιο για την Αθήνα – οδήγησε και τη στήλη σε λάθος συμπέρασμα. Επανορθώνουμε, ζητάμε Συγνώμη και ευχαριστούμε τους αναγνώστες «Αλέξανδρο Α.» και “jello” για τις παρατηρήσεις τους. Ο συγκεκριμένος τύπος δέστρας (σπιράλ) ποδηλάτου δεν προσφέρει ασφάλεια στο κλείδωμα. Δέστρες τύπου Π θα βόλευαν καλύτερα. Και υπάρχουν ήδη έξω από σταθμούς του ηλεκτρικού. Συνεπώς οι υπεύθυνοι – η Διοίκηση του Μετρό ή ο Δήμος, όποιοι τις τοποθέτησαν – θα πρέπει να τις αντικαταστήσουν. Τζάμπα και η χαρά που είχαμε ότι είδαμε επιτέλους μία υποδομή για το ποδήλατο στο Κέντρο της Αθήνας…

Οι δέστρες στην Ευρώπη

Έχει όμως πάντα ενδιαφέρον να βλέπεις τι κάνουν οι άλλοι, άλλες πόλεις, άλλες χώρες για το ίδιο θέμα έτσι ώστε να συγκρίνεις και αν μπορείς να παραδειγματιστείς. Δημοσιεύουμε λοιπόν μία σειρά από φωτογραφίες με θέσεις στάθμευσης για ποδήλατα που χρησιμοποιούνται σε άλλες ευρωπαϊκές πόλεις αλλά και στη Θεσσαλονίκη. Οι περισσότερες πάντως δεν είναι σαν αυτές που τοποθετήθηκαν προσφάτως έξω από Σύνταγμα και Πανεπιστήμιο…

Βαρκελώνη: Θέσεις στάθμευσης για ποδήλατο, σε σχήμα Π – απόλυτα λειτουργικές –

έξω από σταθμό Μετρό

Ξανά στη Βαρκελώνη, σε άλλο σημείο. Απόλυτα λειτουργικές και αυτές.

Βερολίνο: Σε σχήμα Π

Κοπεγχάγη (πλατεία Δημαρχείου): Δέστρες σπιράλ αλλά αραιές, με απόσταση

η μία από την άλλη

Ξανά Κοπεγχάγη (έξω από την Εθνική Βιβλιοθήκη): Θέσεις σπιράλ αλλά

με αρκετή απόσταση η μία από την άλλη

Βρυξέλλες: Θέσεις στάθμευσης σε σχήμα Π

Θεσσαλονίκη: Λειτουργικές δέστρες στο κέντρο της πόλης

Παραδείγματα που πρέπει να μιμηθούν οι Δήμοι, οι συγκοινωνιακοί φορείς, η Πολιτεία στην Ελλάδα.

Οι «ΟΡΘΟΠΕΤΑΛΙΕΣ» πεταλάρουν και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Follow us στο twitter @orthopetalies ή στο Facebook Orthopetalies blog για καθημερινή ενημέρωση