Το πάρα πολύ μεγάλο βάθος του Ινδικού Ωκεανού ανάγκασε το ειδικό βαθυσκάφος-ρομπότ, που ερευνά για τον εντοπισμό των συντριμμιών του Boeing 777 της Malaysia Airlines, να διακόψει το υποβρύχιο ταξίδι του ύστερα από έρευνα έξι ωρών, αντί των σχεδιαζόμενων 16 ωρών.

Όπως ανακοίνωσαν οι αυστραλιανές αρχές, το αυτόνομο βαθυσκάφος Bluefin-21 που είναι εξοπλισμένο με υπερευαίσθητο σόναρ ποντίστηκε το βράδυ της Δευτέρας από το αυστραλιανό πλοίο Ocean Shield, το οποίο διευθύνει τις έρευνας για τον εντοπισμό του αεροπλάνου που εξαφανίστηκε στις 8 Μαρτίου.

«Μετά από περίπου έξι ώρες της αποστολής το Bluefin-21 έφτασε στο όριο του βάθους (4.500 μέτρα) και αναδύθηκε στην επιφάνεια» ανακοίνωσε το Κοινό Συντονιστικό Κέντρο Ερευνών.

«Οι πληροφορίες που συλλέχθηκαν κατά τη διάρκεια αυτών των έξι ωρών ανακτώνται και αναλύονται» συμπληρώνεται στην ανακοίνωση.

Η δεύτερη αποστολή του ειδικού βαθυσκάφους θα γίνει κατά τη διάρκεια της ημέρας, αν ο καιρός το επιτρέψει, ανέφερε επίσης το Κοινό Συντονιστικό Κέντρο Ερευνών.

Το Bluefin-21 είναι βαθυσκάφος με σχήμα τορπίλης έχει μήκος 4.93 μέτρα και διαθέτει υπερσύγχρονο σόναρ.

Η περιοχή όπου το αυστραλιανό πλοίο Ocean Shield ερευνά το βυθό του ωκεανού έχει εμβαδόν σαράντα τετραγωνικά χιλιόμετρα και βρίσκεται 2.312 χιλιόμετρα βορειοδυτικά του Περθ, τη μεγαλύτερη πόλη στη δυτική ακτή της Αυστραλίας.

Το Boeing 777 της Malaysia Airlines που εκτελούσε την πτήση MH370 από την Κουάλα Λουμπούρ έως το Πεκίνο εξαφανίστηκε μυστηριωδώς στις 8 Μαρτίου λίγο μετά την απογείωσή του από το αεροδρόμιο της πρωτεύουσας της Μαλαισίας.