Είκοσι γκραν πρι, είκοσι πιλότοι, δέκα ομάδες. Το πιο διάσημο μηχανοκίνητο πρωτάθλημα, η κορωνίδα των τεσσάρων τροχών έχει πλέον μπει στην τελική ευθεία. Στην ευθεία της πίστας του Αλμπερτ Παρκ, στη Μελβούρνη της Αυστραλίας, εκεί, όπου η Ferrari –με το νέο και πολλά υποσχόμενο μονοθέσιό της –ευελπιστεί (όπως διατείνεται) να πάρει την πρωτοκαθεδρία από τη Mercedes-Benz, περσινή πρωταθλήτρια της Formula 1. Εχθρό για τη Mercedes-Benz αποτελεί και η ασταμάτητη Red Bull με τον 19χρονο «πιτσιρικά» Mαξ Φερστάπεν, ο οποίος δηλώνει ότι φέτος ποντάρει στην κατάκτηση ενός τίτλου. Τίτλος που κατακτήθηκε πέρσι από τον Νίκο Ρόσμπεργκ, καταπλήσσοντας τα πλήθη, όχι τόσο με την επίδοσή του, αλλά και με την απροσδόκητη αποχώρησή του από την ενεργό δράση, λίγες ημέρες μετά την κατάκτηση του πρωταθλήματος οδηγών.

Φέτος συμμετέχουν 20 ομάδες, μετά την αποχώρηση της Manor και δεν έχουμε 21 γκραν πρι, όπως πέρυσι, αλλά 20, μιας και δεν θα πραγματοποιηθεί το γερμανικό γκραν πρι.

Αλλαγές και αμοιβές. Να πάρει τον τίτλο του πίσω θέλει φέτος ο πρωτοκλασάτος οδηγός της Mercedes-Benz Λιούις Χάμιλτον, ο οποίος θα προσπαθήσει φέτος να μην επαναλάβει τα λάθη της περσινής χρονιάς που τον έφεραν στη δεύτερη θέση του πρωταθλήματος. Ο βρετανός οδηγός φέτος απειλείται από τον Σεμπάστιαν Φέτελ και τον Κίμι Ραϊκόνεν, τους δύο οδηγούς πίσω από τα μονοθέσια της Ferrari. Ο δεύτερος οδηγός της Mercedes-Benz, ο Βάλτερι Μπότας, θα προσπαθήσει να βγάλει τα κάστανα από τη φωτιά που άναψε μετά την αποχώρησή του ο Νίκο Ρόσμπεργκ. Αυτή ήταν και η πιο σημαντική αλλαγή στους οδηγούς. Φέτος τα μονοθέσια έχουν αρκετές αλλαγές, οι σημαντικότερες από τις οποίες εστιάζονται στα φαρδύτερα ελαστικά, την καλύτερη αεροδυναμική και τα μακρύτερα μετατρόχια. Ολα αυτά μαζί υπόσχονται πιο γρήγορα μονοθέσια, με τους ειδικούς να αναφέρουν ότι θα μειωθεί έως και πέντε δευτερόλεπτα ο χρόνος για κάθε γύρο. Τα μονοθέσια θα γίνουν πιο γρήγορα στις στροφές, αλλά πιο αργά στις ευθείες, λόγω των νέων αεροδυναμικών παρεμβάσεων. Η Formula 1 δεν είναι μόνο το πιο γρήγορο πρωτάθλημα στον κόσμο, αλλά και ένα από τα πιο ακριβοπληρωμένα. Οι οδηγοί της αναμένεται και φέτος να «εμπλουτίσουν» τους τραπεζικούς λογαριασμούς τους με δεκάδες εκατομμύρια δολάρια. Ο πιο ακριβοπληρωμένος οδηγός είναι ο Φερνάντο Αλόνσο, που αναμένεται να λάβει –μαζί με τα μπόνους –περίπου 40 εκατομμύρια δολάρια. Τριάντα ένα εκατομμύρια θα πάρει ο Λιούις Χάμιλτον, ενώ την τριάδα συμπληρώνει ο Σεμπάστιαν Φέτελ με 30 εκατομμύρια δολάρια.