Ρόλος της στήλης είναι να επισημαίνει τις πολιτικές αντιπαραθέσεις και να σας κάνει, ενίοτε, να διασκεδάζετε με αυτές, όταν όμως ζητούμενο είναι η Παιδεία ομολογώ ότι χαίρομαι να βγαίνω εκτός ρόλου.

Τα λέω αυτά γιατί χθες στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, όπου ως γνωστόν συζητείται η αναβάθμιση του Λυκείου και το νέο εξεταστικό σύστημα, κανείς από τους ομιλητές, ανάμεσα στους οποίους ήταν ο πρώην υπουργός Παιδείας καθηγητής Γιώργος Μπαμπινιώτης και πρώην γενικοί γραμματείς του υπουργείου Παιδείας επί διαφορετικών κυβερνήσεων, δεν είπε λέξη που να παραπέμπει σε πολιτικοκομματικές αντιπαραθέσεις.

Οπως το έθεσε ο υπουργός Κώστας Γαβρόγλου (που εξέφρασε δημοσίως την ευγνωμοσύνη του γι’ αυτό) οι συνάδελφοι «παρέβησαν την πολιτικοκομματική τοποθέτηση του παρελθόντος και προσπάθησαν να μας μεταφέρουν την εκπαιδευτική εμπειρία μέσα ακριβώς από την πολιτική τους εμπειρία».

Ακόμα και όταν ο Μπαμπινιώτης αναφέρθηκε στις προτάσεις αλλαγών που έχει κάνει ο ίδιος ως επικεφαλής Συμβουλίου Παιδείας σε παλαιότερη κυβέρνηση της ΝΔ και δεν αξιοποιήθηκαν ώς τώρα, ο ήπιος και χωρίς πικρία τόνος που προς τιμήν του χρησιμοποίησε, βοήθησε τον διάλογο.

Πάντως, τόσο ο Μπαμπινιώτης όσο και άλλοι ομιλητές, εκφράστηκαν θετικά για την περίφημη Τράπεζα Θεμάτων, τον θεσμό που κατάργησε ο ΣΥΡΙΖΑ –και ζήτησε την επιστροφή του, με άλλο όνομα, ακόμα και ο πρόεδρος του νέου διαλόγου για την Παιδεία Αντώνης Λιάκος.

Αναβάθμιση

με λιγότερα μαθήματα

Αποκτά λοιπόν ενδιαφέρον ότι για τις αλλαγές στο Λύκειο, με στόχο την αναβάθμιση της Β’ και της Γ’ τάξης με λιγότερα μαθήματα και μεγαλύτερη εμβάθυνση, αχνοφαίνοναι συγκλίσεις: «Συζητάμε για την αναβάθμιση του Λυκείου. Μετά, θα τα βρούμε τα άλλα. Σε αυτό δεν υπάρχει μόνο σύγκλιση, υπάρχει απόλυτη συμφωνία» είπε ο Γαβρόγλου.

Ωστόσο δεν μπορώ να κλείσω τόσο… ρομαντικά: Αναρωτιέμαι αν ο Γαβρόγλου θα πετύχει σύγκλιση και με τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι σήμερα θα συγκεντρωθούν μπροστά στο υπουργείο του διεκδικώντας τις μόνιμες προσλήψεις που τους τάζουν εδώ και καιρό διαφορετικοί υπουργοί, χωρίς κανείς να τις πραγματοποιεί. Εκεί να δούμε.