Καιρός του σπείρειν, καιρός του θερίζειν στο Φεστιβάλ Αθηνών, σύμφωνα με τις πρώτες ενδείξεις. Με άλλα λόγια, καταρτίζεται το πρόγραμμα, άλλες προτάσεις γίνονται δεκτές και άλλες μένουν εκτός. Τίποτε το μεμπτό ώς εδώ, που θα ‘λεγε κι ένας εξωτερικός παρατηρητής.

Προβλέπω, όμως, θερμό μέτωπο για την περίπτωση ενός συγγραφέα με εκπεφρασμένες απόψεις: μάλλον φιλολουκικές και σε κάθε περίπτωση εις βάρος του νυν καλλιτεχνικού διευθυντή Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου.

Μαθαίνω, λοιπόν, ότι η παράσταση που βασιζόταν στο έργο του Γιώργου Βέλτσου με τίτλο «Μεταγωγή» (με μεικτό κόστος 29.500 ευρώ) δεν κόβει το νήμα πρόκρισης. Σε αυτήν επρόκειτο να συνεργαστούν ο σκηνοθέτης Δημήτρης Λιγνάδης, η σκηνογράφος Ελευθερία Ντεκώ, καθώς και οι ηθοποιοί Ηλέκτρα Νικολούζου, Θέμης Πάνου, Κωνσταντίνα Αγγελοπούλου και Δημήτρης Μοθωναίος.

Μακριά από μένα οι εικασίες, αλλά τι πήγε και ανέσυρε η μνήμη μου; Το σχόλιο του Βέλτσου στην «Εφημερίδα των Συντακτών», πέρυσι τον Νοέμβριο, για τοποθέτηση του Θεοδωρόπουλου σε συνέντευξη στο «Νσυν»:

«Μου έκανε εντύπωση η διάγνωση του Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου σε χθεσινή του συνέντευξη ότι «σαν να κουράστηκε το Φεστιβάλ Αθηνών». Μήπως η διάγνωση αφορά όσους κουράζονται στο φτωχοποιημένο Φεστιβάλ; Οσους βαρέθηκαν τον Τόμας Οστερμαϊερ, τη Μαγκί Μαρέν, την Αν Τερέζα ντε Κερσμάκερ, τον Μιχαήλ Μαρμαρινό, τη Ρούλα Πατεράκη… Τι θα τους ξεκούραζε; Ενα ευπώλητο ρεπερτόριο που παρασύρει στον εσκεμμένο του λαϊκισμό τον μικροαστικό μας ψυχισμό; Υποστηριζόμενο βεβαίως βεβαίως από όσους κόπτονται για την επιμόρφωση μιας κοινωνίας έτσι κι αλλιώς αμόρφωτης, εξαιτίας των αλλεπάλληλων επιμορφώσεων που υφίσταται».