Είναι ένας μύθος με σύμβολα που συνεχίζει να εμπνέει την καλλιτεχνική δημιουργία, όπως δείχνει η παράσταση του Δημήτρη Μπογδάνου που ζωντανεύει τη σχέση Ορφέα και Ευρυδίκης στο Θέατρο του Νέου Κόσμου. «Ο Ορφέας και η Ευρυδίκη δεν είναι απλώς ένας φημισμένος μύθος. Πρόκειται για το πιο απαρηγόρητο love story όλων των εποχών. Σχεδόν την πρώτη ιστορία αγάπης της παγκόσμιας δραματουργίας. Πριν από τον Ρωμαίο και την Ιουλιέτα, πριν τη Σκάρλετ Ο’ Χάρα και τον Ρετ Μπάτλερ. Ο μοιραίος έρωτας αυτού του ζευγαριού ανάγεται σε αρχετυπικό. Και πρόθεσή μας ήταν να εξετάσουμε την εξουσία που μπορεί να έχει η τυχαιότητα, η μοιραία στιγμή, το καταραμένο δευτερόλεπτο πάνω σε έναν τέτοιο έρωτα. Τώρα όσον αφορά στο γιατί δεν επιλέξαμε ένα έτοιμο θεατρικό κείμενο που να πραγματεύεται τον έρωτα, αυτό έχει κατά πολύ να κάνει με την προσωπική μου διάθεση, τα τελευταία χρόνια με τις παραστάσεις που ετοιμάζουμε, να αφηγούμαι ιστορίες. Να γινόμαστε με την ομάδα των ηθοποιών και των συντελεστών οι story-tellers, οι παραμυθάδες, και να επιλέγουμε εμείς τον τρόπο που θα ξετυλίξουμε τον μίτο, χωρίς τους περιορισμούς ενός έτοιμου κειμένου», αναφέρει ο σκηνοθέτης που έχει και την δραματουργική επιμέλεια της παράστασης.

Στη ματιά του σκηνοθέτη αναπαριστάται ένας άλλος κόσμος που διατηρεί την καθαρότητα και την ευαισθησία του παραμυθένιου στοιχείου που κουβαλάει ο μύθος αλλά ταυτόχρονα στέκεται με ωμότητα στο σήμερα. Στη μέση βρίσκεται πάντα ο έρωτας που κερδίζει για λίγο όμως τον Αδη. Σύμφωνα με το μύθο, ο Ορφέας και η Ευρυδίκη αρνούνται να πειθαρχήσουν στο σκοτάδι, κοιτάζονται και χάνουν για πάντα την αγάπη. Η απόφασή τους αυτή έγινε αντικείμενο ανάλυσης αρκετών ειδικών αλλά τώρα στο θέατρο ανάγεται σε διαφορετική φάση. «Η επιλογή που κάνουμε πηγάζει αφενός από την υποκειμενική οπτική μας και την αξία που θέλουμε να δώσουμε σε αυτή την κίνηση, αφετέρου από τις πηγές που επιλέξαμε να μελετήσουμε κατά τη δραματουργική διαδικασία. Χρησιμοποιήσαμε τις αποτυπώσεις του Ομήρου, του Πλάτωνα, του Οβίδιου, του Βιργίλιου, του Μοντεβέρντι, του Δάντη, του Ρίλκε. Πάντως η διάθεσή μας θα έλεγα ότι είναι μάλλον ρομαντική. Οι προθέσεις του ζευγαριού δεν έχουν δόλο. Εχουν αφέλεια και επιπολαιότητα. Το ζευγάρι πέφτει σε μια θεϊκή παγίδα. Από κούραση; Από αμέλεια; Από αμφιβολία;», καταλήγει ο Μπογδάνος.

ΣΠΟΥΔΕΣ. Η δική του απόφαση να ασχοληθεί με την τέχνη ξεκίνησε με τις σπουδές του στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, στο τμήμα Καλών Τεχνών και Ιστορίας της Τέχνης, και συνεχίστηκε στη δραματική σχολή του Νέου Ελληνικού Θεάτρου. Αλλά και στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα του University of the Arts London με αντικείμενο Performance Design and Practice καθώς και της Royal Academy of Dramatic Arts με ειδίκευση στη σκηνοθεσία. Εχει σκηνοθετήσει και σκηνογραφήσει παραστάσεις στο Λονδίνο και την Αθήνα όπως τα «Mon petite prince» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, «Η τελεία» στο Bios και το «Μπιλ και Λου» στο Skrow Theatre. Εχει δοκιμαστεί επίσης ως ηθοποιός και περφόρμερ σε μεγάλα θέατρο όπως η Οπερα The Consul του Λονδίνου. Αν και νεαρός στην ηλικία, είναι υπεύθυνος θεατρικών σπουδών των Εκπαιδευτηρίων Κωστέα – Γείτονα ενώ παράλληλα έφτιαξε το πρότυπο θεατρικό εργαστήριο Theatre Lab που φιλοξενείται σε χώρους όπως το Bios, η Τεχνόπολις και το Κέντρο Πολιτισμού Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος.

info

«Ορφέας και Ευρυδίκη», κάθε Δευτέρα και Τρίτηστις 21.15 έωςτις 3 Απριλίου 2018 στο Θέατρο του Νέου Κόσμου (Δώμα – Αντισθένους7 & Θαρύπου, Αθήνα,τηλ. 2109212901,είσοδος 8-13 ευρώ»