Οι «Συγκοινωνίες Αθηνών» θέτουν σε πιλοτική λειτουργία την εφαρμογή mobile ticketing, μέσω της οποίας οι μετακινήσεις με τις αστικές συγκοινωνίες (μετρό, ηλεκτρικός, τραμ, λεωφορεία, τρόλεϊ) γίνονται πλέον ευκολότερες.
Με το mobile ticketing, που θα φέρει την ονομασία TfA tickets, οι επιβάτες όπου κι αν βρίσκονται, θα μπορούν να αγοράζουν τα εισιτήριά τους από το «έξυπνο» κινητό τους τηλέφωνο ή το tablet, χωρίς να χρειάζεται να περιμένουν σε ουρές ή να αναζητούν τα σημεία πώλησής τους.
Κατά τη διάρκεια της αρχικής φάσης του πιλοτικού προγράμματος, το οποίο έχει αναπτύξει η εταιρεία Masabi σε συνεργασία της MasterCard, στην εφαρμογή θα είναι διαθέσιμα όλα τα εισιτήρια με διάρκεια ίση ή μικρότερη των 5 ημερών.
Το «έξυπνο» κινητό ή το tablet μετατρέπεται σε ηλεκτρονικό εισιτήριο, με την εξής διαδικασία: Ο χρήστης αρχικά «κατεβάζει» στη συσκευή του την εφαρμογή TfA tickets, η οποία είναι διαθέσιμη για συσκευές με λειτουργικό σύστημα Android ή iOS.
Οι κάτοχοι συσκευών Android βρίσκουν την εφαρμογή «TfA tickets» ή «εισιτήρια ΟΑΣΑ» στο GooglePlay, ενώ οι κάτοχοι συσκευών iOS της Apple (iphone, ipad) βρίσκουν την εφαρμογή «TfA tickets» ή «Συγκοινωνίες Αθηνών» στο AppStore.
Εναλλακτικά, οι χρήστες, είτε έχουν Android είτε iOS, μπορούν με τη χρήση της εφαρμογής QRcode reader να κάνουν σάρωση του QR code που έχει σημιουργηθεί ειδικά για τις Συγκοινωνίες Αθηνών. Η εφαρμογή mobile ticketing διατίθεται δωρεάν.
Από εκεί και μετά, το μόνο που χρειάζεται για τη διεκπεραίωση όλων των μελλοντικών συναλλαγών, είναι η εισαγωγή του κωδικού επιβεβαίωσης (CVV) της πιστωτικής, χρεωστικής ή προπληρωμένης κάρτας (βρίσκεται στην πίσω πλευρά της κάρτας, ακριβώς δίπλα στο χώρο της υπογραφής).
Οι αποδείξεις για την αγορά των εισιτηρίων μέσω κινητού τηλεφώνου, θα διατίθενται στον αγοραστή επιβάτη μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e – mail).
Χρήσιμες πληροφορίες για την εφαρμογή «TfA tickets»
Αν το εισιτήριο βρίσκεται στη φάση των 2 λεπτών της καθυστέρησης πριν την επικύρωση, οι επιβάτες θα πρέπει εισέλθουν στο όχημα μόνο από την μπροστινή πόρτα και να επιδείξουν την κινητό τους τηλέφωνο με το εισιτήριο στον οδηγό. Στην περίπτωση του μετρό, το εισιτήριο θα πρέπει να επικυρώνεται περίπου 2 λεπτά πριν την είσοδο στο σταθμό.
Οι ελεγκτές κομίστρου μπορεί να βρίσκονται μέσα σε οποιοδήποτε όχημα των Συγκοινωνιών Αθηνών, καθώς και μετά τη σειρά των μηχανημάτων επικύρωσης των χάρτινων εισιτηρίων στους σταθμούς των μέσων σταθερής τροχιάς. Για το λόγο αυτό, οι επιβάτες θα πρέπει να προγραμματίζουν εγκαίρως το χρόνο επικύρωσής τους.
Οι επιβάτες θα πρέπει να συμπεριλαμβάνουν το αναγνωριστικό της εφαρμογής (ID ή όνομα χρήστη) σε όλα τα αιτήματά τους (υπάρχουν στην εφαρμογή, στην καρτέλα Βοήθεια και Πληροφορίες εφαρμογής).
Η αγορά εισιτηρίου θα πρέπει έχει γίνει πριν την μετακίνηση με τα μέσα μεταφοράς των «Συγκοινωνιών Αθηνών». Μετά την αγορά του εισιτηρίου, ακόμα κι αν δεν υπάρχει ενεργό δίκτυο κινητού τηλεφώνου (σύνδεση δεδομένων), είναι δυνατή η επικύρωση και επίδειξή του κατά την επιβίβαση στα οχήματα των Συγκοινωνιών Αθηνών.
Η μέτρηση του χρόνου από την ενεργοποίηση στην επικύρωση (2 λεπτά) γίνεται από την εφαρμογή και δεν εξαρτάται από τη σύνδεση δεδομένων.
* Ο επιβάτης είναι υπεύθυνος να διατηρεί το κινητό του τηλέφωνο φορτισμένο και σε λειτουργία, εφόσον μετακινείται με εισιτήρια της εφαρμογής TfA tickets. Αν το κινητό τηλέφωνο (ή άλλη συσκευή) δεν λειτουργεί, θα πρέπει να γίνεται χρήση των χάρτινων εισιτηρίων.
* Σε περίπτωση επιβολής προστίμου λόγω εξαντλημένης μπαταρίας, ο επιβάτης θα πρέπει να προσκομίσει φορτισμένη την συσκευή του τηλεφώνου του και το απόκομμα επιβολής προστίμου, στη Διεύθυνση Κομίστρου των Συγκοινωνιών Αθηνών (Μετσόβου 15, Αθήνα).