Με το κινητό τους τηλέφωνο που θα το χρησιμοποιούν και ως ηλεκτρονικό εισιτήριο, θα μπορούν από την Τετάρτη οι κάτοικοι της Αθήνας να μετακινούνται με όλα τα μέσα των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας.

Οι «Συγκοινωνίες Αθηνών» θέτουν σε πιλοτική λειτουργία την εφαρμογή mobile ticketing, μέσω της οποίας οι μετακινήσεις με τις αστικές συγκοινωνίες (μετρό, ηλεκτρικός, τραμ, λεωφορεία, τρόλεϊ) γίνονται πλέον ευκολότερες.

Με το mobile ticketing, που θα φέρει την ονομασία TfA tickets, οι επιβάτες όπου κι αν βρίσκονται, θα μπορούν να αγοράζουν τα εισιτήριά τους από το «έξυπνο» κινητό τους τηλέφωνο ή το tablet, χωρίς να χρειάζεται να περιμένουν σε ουρές ή να αναζητούν τα σημεία πώλησής τους.

Κατά τη διάρκεια της αρχικής φάσης του πιλοτικού προγράμματος, το οποίο έχει αναπτύξει η εταιρεία Masabi σε συνεργασία της MasterCard, στην εφαρμογή θα είναι διαθέσιμα όλα τα εισιτήρια με διάρκεια ίση ή μικρότερη των 5 ημερών.

Το «έξυπνο» κινητό ή το tablet μετατρέπεται σε ηλεκτρονικό εισιτήριο, με την εξής διαδικασία: Ο χρήστης αρχικά «κατεβάζει» στη συσκευή του την εφαρμογή TfA tickets, η οποία είναι διαθέσιμη για συσκευές με λειτουργικό σύστημα Android ή iOS.

Οι κάτοχοι συσκευών Android βρίσκουν την εφαρμογή «TfA tickets» ή «εισιτήρια ΟΑΣΑ» στο GooglePlay, ενώ οι κάτοχοι συσκευών iOS της Apple (iphone, ipad) βρίσκουν την εφαρμογή «TfA tickets» ή «Συγκοινωνίες Αθηνών» στο AppStore.

Εναλλακτικά, οι χρήστες, είτε έχουν Android είτε iOS, μπορούν με τη χρήση της εφαρμογής QRcode reader να κάνουν σάρωση του QR code που έχει σημιουργηθεί ειδικά για τις Συγκοινωνίες Αθηνών. Η εφαρμογή mobile ticketing διατίθεται δωρεάν.

Στη συνέχεια, ο χρήστης κάνει εγγραφή στο σύστημα (προαιρετικά), καταχωρώντας τα στοιχεία της πιστωτικής ή χρεωστικής ή προπληρωμένης κάρτας του, μέσω της οποίας θα κάνει τις αγορές των εισιτηρίων.

Από εκεί και μετά, το μόνο που χρειάζεται για τη διεκπεραίωση όλων των μελλοντικών συναλλαγών, είναι η εισαγωγή του κωδικού επιβεβαίωσης (CVV) της πιστωτικής, χρεωστικής ή προπληρωμένης κάρτας (βρίσκεται στην πίσω πλευρά της κάρτας, ακριβώς δίπλα στο χώρο της υπογραφής).

Οι αποδείξεις για την αγορά των εισιτηρίων μέσω κινητού τηλεφώνου, θα διατίθενται στον αγοραστή επιβάτη μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e – mail).

Μετά την αγορά των εισιτηρίων, η εφαρμογή παρέχει τη δυνατότητα στους επιβάτες να αποθηκεύσουν τα εισιτήρια που έχουν αγοράσει και το μόνο που χρειάζεται να κάνουν, είναι η ενεργοποίηση του κατάλληλου εισιτηρίου δύο λεπτά πριν την επιβίβαση στο συγκοινωνιακό μέσο. Για την ενεργοποίηση, δεν απαιτείται σύνδεση στο διαδίκτυο.

Χρήσιμες πληροφορίες για την εφαρμογή «TfA tickets»

*Τα εισιτήρια που διατίθενται από την εφαρμογή TfA tickets, έχουν ακριβώς τις ίδιες τιμές με αυτά που διατίθενται από τα εκδοτήρια και τους αυτόματους πωλητές των «Συγκοινωνιών Αθηνών».
* Οι επιβάτες είναι σε θέση να αγοράσουν περισσότερα από ένα εισιτήρια, ως μέρος μιας συναλλαγής. Για την αγορά πολλαπλών εισιτηρίων, ο επιβάτης επιλέγει τον αριθμό των εισιτηρίων που επιθυμεί από τον κατάλογο των προϊόντων και στη συνέχεια, ενεργοποιεί τόσα εισιτήρια όσα και τα άτομα που θα επιβιβαστούν στο συγκοινωνιακό μέσο.
* Το εισιτήριο ενεργοποιείται από τον ίδιο τον επιβάτη και είναι έγκυρο 2 λεπτά μετά από την ενεργοποίησή του. Στην περίπτωση των λεωφορείων και των τρόλεϊ θα πρέπει να ενεργοποιείται οποιαδήποτε στιγμή πριν την είσοδο του επιβάτη στο όχημα.

Αν το εισιτήριο βρίσκεται στη φάση των 2 λεπτών της καθυστέρησης πριν την επικύρωση, οι επιβάτες θα πρέπει εισέλθουν στο όχημα μόνο από την μπροστινή πόρτα και να επιδείξουν την κινητό τους τηλέφωνο με το εισιτήριο στον οδηγό. Στην περίπτωση του μετρό, το εισιτήριο θα πρέπει να επικυρώνεται περίπου 2 λεπτά πριν την είσοδο στο σταθμό.

* Τα εισιτήρια παραμένουν ενεργά καθ’ όλη την προβλεπόμενη χρονική διάρκειά τους. Σε περίπτωση ελέγχου, οι επιβάτες επιδεικνύουν το εισιτήριό τους στους ελεγκτές κομίστρου, ανοίγοντας την εφαρμογή TfA tickets στο κινητό τους τηλέφωνο και επιλέγοντας το ενεργοποιημένο εισιτήριο από την καρτέλα «Τα εισιτήριά μου».

Οι ελεγκτές κομίστρου μπορεί να βρίσκονται μέσα σε οποιοδήποτε όχημα των Συγκοινωνιών Αθηνών, καθώς και μετά τη σειρά των μηχανημάτων επικύρωσης των χάρτινων εισιτηρίων στους σταθμούς των μέσων σταθερής τροχιάς. Για το λόγο αυτό, οι επιβάτες θα πρέπει να προγραμματίζουν εγκαίρως το χρόνο επικύρωσής τους.

* Σε περίπτωση απώλειας του κινητού τηλεφώνου ή αγοράς καινούργιου, καθώς και για την αντιμετώπιση τεχνικών προβλημάτων ή σφαλμάτων κατά τη χρήση της εφαρμογής, οι επιβάτες μπορούν να αποστέλλουν e – mail οποιαδήποτε στιγμή στο mobile@oasa.gr ή να καλούν στο 11185 (Δευτέρα – Παρασκευή: 8 π. μ. – 15:00 μ. μ.).

Οι επιβάτες θα πρέπει να συμπεριλαμβάνουν το αναγνωριστικό της εφαρμογής (ID ή όνομα χρήστη) σε όλα τα αιτήματά τους (υπάρχουν στην εφαρμογή, στην καρτέλα Βοήθεια και Πληροφορίες εφαρμογής).

* Τα «κινητά» εισιτήρια λήγουν στο τέλος της ονομαστικής διάρκειας τους (π. χ. 70 λεπτά για το ενιαίο εισιτήριο και 24 ώρες για το ημερήσιο εισιτήριο) αφού επικυρωθούν, είτε μετά από έξι μήνες εάν δεν επικυρωθούν. Τα εισιτήρια που έχουν λήξει, μετακινούνται αυτόματα στη καρτέλα «Ιστορικό» στη θέση «Τα εισιτήριά μου».
* Τα εισιτήρια μπορούν να αγοραστούν εκ των προτέρων και δεν χρειάζονται τις υπηρεσίες κινητού τηλεφώνου (σύνδεση δεδομένων) για να εμφανιστούν. Ωστόσο, ένα ενεργό δίκτυο παροχής υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας (σύνδεση δεδομένων) είναι απαραίτητο για την αγορά εισιτηρίων.

Η αγορά εισιτηρίου θα πρέπει έχει γίνει πριν την μετακίνηση με τα μέσα μεταφοράς των «Συγκοινωνιών Αθηνών». Μετά την αγορά του εισιτηρίου, ακόμα κι αν δεν υπάρχει ενεργό δίκτυο κινητού τηλεφώνου (σύνδεση δεδομένων), είναι δυνατή η επικύρωση και επίδειξή του κατά την επιβίβαση στα οχήματα των Συγκοινωνιών Αθηνών.

Η μέτρηση του χρόνου από την ενεργοποίηση στην επικύρωση (2 λεπτά) γίνεται από την εφαρμογή και δεν εξαρτάται από τη σύνδεση δεδομένων.

* Ο επιβάτης είναι υπεύθυνος να διατηρεί το κινητό του τηλέφωνο φορτισμένο και σε λειτουργία, εφόσον μετακινείται με εισιτήρια της εφαρμογής TfA tickets. Αν το κινητό τηλέφωνο (ή άλλη συσκευή) δεν λειτουργεί, θα πρέπει να γίνεται χρήση των χάρτινων εισιτηρίων.

* Σε περίπτωση επιβολής προστίμου λόγω εξαντλημένης μπαταρίας, ο επιβάτης θα πρέπει να προσκομίσει φορτισμένη την συσκευή του τηλεφώνου του και το απόκομμα επιβολής προστίμου, στη Διεύθυνση Κομίστρου των Συγκοινωνιών Αθηνών (Μετσόβου 15, Αθήνα).