«Παραγωγικοί» Γερμανοί, «τεμπέληδες» Ελληνες

Ερευνα του Pew Research Center έφερε στην επιφάνεια τις εντυπώσεις και τα στερεότυπα που ισχυροποιούνται στην Ευρώπη λόγω της κρίσης

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΒΟΥΤΣΙΝΑ  | ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 26/06/2012 20:00 |
«Παραγωγικοί» Γερμανοί, «τεμπέληδες» Ελληνες

Τέσσερα χρόνια μετά το ξεκίνημα της οικονομικής κρίσης τοποθετούνται στα δύο άκρα της Ευρώπης: «παραγωγικοί» Γερμανοί και «τεμπέληδες» Ελληνες. Αδέκαστοι και διεφθαρμένοι ευρωπαίοι πολίτες. Αισιόδοξοι και δυσαρεστημένοι για την πορεία της οικονομίας τους. Ευρωπαϊκά στερεότυπα; «ΤΑ ΝΕΑ» ζήτησαν από Ελληνες και Γερμανούς να πουν τη δική τους γνώμη.
Σε έρευνα που δημοσίευσε πρόσφατα το Pew Research Center - ερευνητικό κέντρο με έδρα την Ουάσιγκτον - οι Ελληνες θεωρούνται οι λιγότερο σκληρά εργαζόμενοι στην Ευρώπη, παρότι σύμφωνα με στοιχεία του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) ο μέσος εργαζόμενος στη χώρα μας εργάζεται ετησίως 609 ώρες περισσότερο από τον μέσο Γερμανό.
Η έρευνα διήρκεσε από τις 17 Μαρτίου μέχρι και τις 16 Απριλίου και πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 1.000 πολιτών ανά χώρα σε οκτώ ευρωπαϊκές χώρες - Ελλάδα, Γερμανία, Γαλλία, Ισπανία, Ιταλία, Μ. Βρετανία, Τσεχία και Πολωνία. Οι ερευνητές ζήτησαν από τους πολίτες να πουν την άποψή τους: για τους πολιτικούς, το ευρώ, την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, αλλά και χώρες όπως η Γερμανία, η Γαλλία, η Ιταλία, η Ισπανία και η Ελλάδα. Στην ερώτηση «ποιοι είναι οι πιο σκληρά εργαζόμενοι;», η πλειοψηφία των Ευρωπαίων υπέδειξε τους Γερμανούς, ενώ οι Ελληνες πρότειναν τον εαυτό τους. Παράλληλα, στο ερώτημα για την πιο διεφθαρμένη χώρα η Ελλάδα εμφανίζεται δεύτερη ακολουθώντας την Ιταλία.
«Νομίζω πως οι Ελληνες είναι απογοητευμένοι από τους πολιτικούς τους. Ισως λένε: "Εργαζόμαστε σκληρά, αλλά δεν είμαστε παραγωγικοί εφόσον οι πολιτικοί μας είναι διεφθαρμένοι», ανέφερε στα «ΝΕΑ» ο Μπρους Στόουκς, διευθυντής του τμήματος μελέτης των παγκόσμιων τάσεων στο Pew Research Center, προσπαθώντας να εξηγήσει αυτήν την αντίφαση. «Αντιθέτως, οι Γερμανοί εργάζονται τις λιγότερες ώρες στην Ευρώπη, άρα ο χρόνος που σπαταλούν ίσως είναι στη συνείδηση των πολιτών περισσότερο παραγωγικός αν κρίνει κανείς από την ανάπτυξη της οικονομίας».

ΣΤΕΡΕΟΤΥΠΑ. Η έρευνα - υποστήριξε - έφερε στην επιφάνεια τις εντυπώσεις και τα στερεότυπα που ισχυροποιούνται στην Ευρώπη λόγω της κρίσης. «Ο μέσος Ευρωπαίος δεν έχει ιδέα για τη διαφθορά στην Ελλάδα. Βασίζει την άποψή του σε ό,τι ακούει στις ειδήσεις. Το πρόβλημα για τον μέσο Ελληνα είναι η γενικότερη φήμη της Ελλάδας στο εξωτερικό», καταλήγει.