ΔΕΝ ΧΑΡΙΖΟΝΤΑΙ ΣΕ ΚΑΝΕΝΑΝ

Στο στόχαστρο των παιδιών του γυμνασίου οι Πανελλαδικές

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 27/04/2010 07:00 |

Τίποτα δεν αφήνουν ασχολίαστο, ούτε από την επικαιρότητα ούτε από τη σχολική καθημερινότητά τους. Τα ρεπορτάζ και οι έρευνες των μαθητών γυμνασίου ξεχωρίζουν πάντα στον διαγωνισμό μαθητικών εντύπων των «ΝΕΩΝ» για τη φρεσκάδα, τον τολμηρό λόγο τους, το μεράκι.

Και αυτό διότι οι έφηβοι του γυμνασίου ξέρουν πως τώρα είναι η ευκαιρία να εκφραστούν για όσα θέλουν να αλλάξουν. Και το σημαντικότερο, είναι η κατάλληλη στιγμή για να τους ακούσουν: οι καθηγητές τους, το υπουργείο Παιδείας, η κοινωνία. Αργότερα, στο λύκειο, τους περιμένει φορτωμένο πρόγραμμα, φροντιστήρια, και εξετάσεις επί εξετάσεων...

Στα έντυπα που ξεχώρισαν στον 17ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Μαθητικών Εντύπων των «ΝΕΩΝ», οι μαθητές δεν χαρίζονται σε κανέναν και τα λένε έξω απ΄ τα δόντια. Οπως οι μαθητές από το Γυμνάσιο Βαγίων. Στην έρευνά τους για το σχολείο λένε ότι ένα από από τα πρώτα πράγματα που θα άλλαζαν είναι το εξεταστικό σύστημα. Καταθέτουν τις απόψεις τους για την παραχώρηση ιθαγένειας στους μετανάστες. Σχολιάζουν τη νέα εποχή με την... είσοδο των notebooks στις σχολικές τάξεις. Και βέβαια, πολλά από τα έντυπά τους μπορεί να τα διαβάσει κανείς και σε ηλεκτρονική μορφή στο Ιντερνετ.

Τα βραβεία σε έντυπα του γυμνασίου
ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ
«Μαθητική έπαλξη»
Γυμνάσιο Αγίας Παρασκευής Γεροσκήπου Πάφου- Κύπρος
ΠΑΙΡΝΟΥΝ συνεντεύξεις. Κάνουν ρεπορτάζ για τις δραστηριότητες του σχολείου τους. Αρθρογραφούν για σημαντικά θέματα που τους απασχολούν, όπως η βία στα σχολεία ή ο ρατσισμός. Στη σελίδα 8, μπορεί να διαβάσει κανείς την ενδιαφέρουσα μαρτυρία μιας μαθήτριας που κατάγεται από τη Συρία, με τον τίτλο «Πώς βίωσα τον ρατσισμό στην Κύπρο». Από τη δωδεκασέλιδη εφημερίδα δεν λείπουν οι στήλες για τον αθλητισμό και τη διατροφή.

Οσο για το πρωτοσέλιδο, πρώτο θέμα έχουν γίνει οι πέντε επιδιώξεις του Κεντρικού Μαθητικού Συμβουλίου: ανάμεσα σε αυτά που ζητούν οι μαθητές είναι το σχολείο να βοηθήσει όσο γίνεται περισσότερα άπορα παιδιά και η δημιουργία αίθουσας ψυχαγωγίας ώστε οι μαθητές να περνούν ευχάριστα τις κενές ώρες τους.

ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ
«ΚουκουΒάγια»
Γυμνάσιο Βαγίων, Θήβα
«ΚΑΘΕ σχολείο διαθέτει τους αφανείς ήρωές του: είναι συνήθως άτομα που έχουν τη δική τους πορεία και παλεύουν ασταμάτητα να προσφέρουν ό,τι καλύτερο στους συνανθρώπους τους με όσο αγώνα χρειαστεί χωρίς να τους παίρνει κανείς είδηση». Ποιος είναι αυτός ο αφανής ήρωας που παρουσιάζει στο ρεπορτάζ του ο μαθητής Χρήστος Τσέλιος; Η καθαρίστρια του σχολείου. Η κ. Μαρία Σταμάτη. Εδώ και έντεκα χρόνια εργάζεται ως καθαρίστρια στο σχολείο των Βαγίων, «ενώ μόλις τα τελευταία δύο είναι διορισμένη» αναφέρει ο Χρήστος στο σύντομο αλλά περιεκτικό ρεπορτάζ του. Λίγο παρακάτω περιγράφει μερικές από τις καθημερινές προσπάθειες που καταβάλλει η «ηρωίδα» για να κρατήσει καθαρό το σχολείο: «Με τα σύνεργά της, σκούπες, φαράσια, σφουγγαρίστρες, ξεσκονόπανα, κυνηγάει να εξαφανίσει τη σκόνη και τα σκουπίδια για να έχουμε ένα καθαρό και υγιεινό σχολείο. Τρέχει να βάλει τάξη όταν οι μαθητές βουλώνουν τις τουαλέτες με διάφορα αντικείμενα, όταν ξεχνούν τα φαγητά τους κάτω από τα θρανία...».

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΕΠΙΛΟΓΗ ΘΕΜΑΤΩΝ
«ΚόνΤ Α»
Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο Γέρακα
ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟ το γυμνάσιο, καλλιτεχνική και η δουλειά που έχουν κάνει οι μαθητές στο 20 σελίδων περιοδικό τους: οι περισσότερες σελίδες έχουν εικονογραφηθεί με δικά τους σκίτσα, σχέδια και ζωγραφιές. Η «Κόντρα» ξεχωρίζει και για την επιλογή των θεμάτων. Ακόμα και από μια μίνι έρευνα του μαθητή Λυκούργου Σκιαδά προκύπτουν ειδήσεις για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά στο σχολείο. «Τι δεν μου αρέσει στο σχολείο; Το ότι δεν έχουμε δικό μας κτίριο, καθώς και το ότι το υπουργείο Παιδείας δεν δίνει σημασία στο σχολείο μας παρότι είναι ένα από τα λίγα καλλιτεχνικά σχολεία της Ελλάδας». Χιουμοριστικό και ενδιαφέρον το δισέλιδο με το κουίζ, «Βρες τον τύπο μαθητή που κρύβεις μέσα σου». Απαντώντας σε ερωτήσεις οι μαθητές μπορούν να μάθουν αν ανήκουν στην κατηγορία του σπασίκλα ή του επαναστάτη του... καναπέ, του πραγματικού επαναστάτη ή του καλλιτέχνη. Σε αρκετές σελίδες οι μαθητές γράφουν τις απόψεις τους για ό,τι τους προβληματίζει, π.χ. για τα γεγονότα του Δεκέμβρη του 2008.

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΕΜΦΑΝΙΣΗ
«ΚάSΟS»
Γυμνάσιο Κάσου
ΚΑΛΗ σελιδοποίηση, μπόλικο χρώμα και φωτογραφίες είναι η συνταγή που έδωσε το βραβείο καλύτερης εμφάνισης στην εφημερίδα από την Κάσο. Το σημαντικότερο είναι όμως ότι η καλή εμφάνιση συνδυάζεται με ενδιαφέρον περιεχόμενο. Το μάτι του αναγνώστη θα σταματήσει οπωσδήποτε στην έρευνα των μαθητών για τα δικαιώματα των μεταναστών. Ισως για πρώτη φορά δίνεται η δυνατότητα στα παιδιά να εκφράσουν την άποψή τους για το θέμα της παραχώρησης ιθαγένειας. Εξι στους δέκα μαθητές από αυτούς που συμμετείχαν στην έρευνα συμφωνούν με την παραχώρηση ιθαγένειας στους μετανάστες, ενώ σχεδόν οι μισοί αναφέρουν πως οι ξένοι που ζουν στη Ελλάδα συμβάλλουν στην ανάπτυξή της. Στη δωδεκασέλιδη εφημερίδα που προδιαθέτει τον αναγνώστη όχι απλώς για ξεφύλλισμα αλλά για ξεκοκάλισμα, μπορεί να διαβάσει κανείς συνεντεύξεις με παλιούς αποφοίτους του σχολείου, σημερινούς επιστήμονες. Αθλητικές ειδήσεις, συνταγές μαγειρικής από την Κάσο συμπληρώνουν τη δημοσιογραφική δουλειά των μαθητών.

ΕΠΑΙΝΟΣ
«3D ΡRΕSS», ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ «ΔΟΜΝΑ ΒΙΖΒΙΖΗ»: «Το νέο σχολείο των ονείρων μας γίνεται πραγματικότητα». Είναι το πρώτο θέμα που επέλεξαν για την εφημερίδα τους οι μαθητές από το Γυμνάσιο Αλεξανδρούπολης «Δόμνα Βιζβίζη». Η επιλογή τους δεν έγινε τυχαία. Από την πρώτη τάξη του δημοτικού γνωρίζουν οι μαθητές τους υπολογιστές, αλλά στα σχολεία τώρα τους βλέπουν πρώτη φορά. «Ξεφύγαμε λίγο από τον συνηθισμένο, “βαρετό” τρόπο μαθήματος με τα βιβλία και η τάξη συμμετείχε ενεργά» λέει με νόημα στο ρεπορτάζ ένας μαθητής. Οι νέες τεχνολογίες δεν είναι το μόνο θέμα που απασχολεί τα παιδιά. Διαθέτουν μπόλικο ρεπορτάζ για τους ποδηλατόδρομους της πόλης τους, το facebook, την ανακύκλωση.

Χορηγοί του Διαγωνισμού είναι η CosmΟΤΕ, ο Ταξιδιωτικός Οργανισμός Τravel Ρlan και η εταιρεία Cross (Ψαρρός). Η ΑΠΟΝΟΜΗ
Η απονομή των βραβείων του 17ου Διαγωνισμού Μαθητικών Εντύπων θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 8 Μαΐου στην Ενωση Συντακτών (ΕΣΗΕΑ), Ακαδημίας 20.

3
Freidenker
05/05/2010 18:34
Η κριτική των γυμνασιοπαίδων μαρτυρεί ωριμότητα και αποτελεί ελπιδοφόρο μήνυμα για τον κοινωνικό μετασχηματισμό και μια αληθή εκπαιδευτική μεταρρύθμιση.Βάθρο όμως κάθε διδακτικής βελτίωσης και προσαρμογής της διδακτέας ύλης στις κοινωνικές ανάγκες και εκείνες της αγοράς εργασίας αποτελεί η επιμέλεια και φιλεργία διδασκόντων και διδασκομένων.Άλλως οι πειραματισμοί θα διαψεύδουν τις προσδοκίες υπουργών του παρελθόντος να βάλλουν την σφραγίδα των στην Πααιδεία! 5-5-2010
kasioths
27/04/2010 12:43
Συγχαρητήρια για την όμορφη προσπάθεια σας!!
Οι νέες ιδέες και το ανήσυχο - δημιουργικό πνεύμα των νέων είναι πάντα ευπρόσδεκτο.
Τα παιδία πρέπει να δημιουργούν και να εκφράζουν τις αποψεις, ανησυχίες και τις ιδέες τους. Μόνο έτσι μπορούμε να τα καταλάβουμε καλυτερα και να χτιζουμε από κοινού για ένα καλύτερο μέλλον.
Μπράβο και στην προσπάθεια του γυμνασίου Κάσου, όπως και όλων των σχολείων, που συμμετείχαν στον διαγωνισμό.
Χαιρετίσματα και την αγάπη μου στο μακρινό και ηρωικό νησί της 12/νησου.
alice
27/04/2010 11:49
Τελικά έφτασε ο καιρός που τα παιδιά δημιουργούν με τις ευχές των μεγάλων?! Και το αποτέλεσμα είναι τόσο ελπιδοφόρο που να μας κάνει να χαμογελάμε? Πάνε 5 χρόνια που αποφοίτησα από το σχολείο και τέτοιες δραστηριότητες μας φαινόντουσαν αξωπραγματικές! Ευτυχώς που η πατρίς δικαιώνεται! Η θα δικαιωθεί...