Σε γεφύρι της Άρτας έχει εξελιχθεί η υπόθεση της κατασκευής του τζαμιού αλλά και του μουσουλμανικού νεκροταφείου. Ο νόμος που προβλέπει την κατασκευή του έχει σκαλώσει στα συρτάρια των υπουργείων τα οποία διαγκωνίζονται για να αποδείξουν την αναρμοδιότητά τους για το θέμα.

Την ίδια στιγμή 15 εκατ. ευρώ που έχουν διατεθεί για το τζαμί, όπως καταγγέλλουν οι μουσουλμάνοι, έχουν ήδη εκταμιευτεί χωρίς όμως ποτέ να διατεθούν για να γίνει το τζαμί. Πριν από μερικές ημέρες μάλιστα έστειλαν επιστολή στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας ζητώντας του να βοηθήσει στο ξεμπλοκάρισμα της υπόθεσης. «Η Πολιτεία αδιαφορεί τελείως για τη μουσουλμανική κοινότητα και δεν ενδιαφέρεται για καμία αρμονική συνύπαρξη», σημειώνεται στην επιστολή της Μουσουλμανικής Ένωσης Ελλάδας, η οποία εκπροσωπεί το σύνολο των 700.000 μουσουλμάνων που διαμένουν στο Λεκανοπέδιο.

Για την κατασκευή του ισλαμικού τεμένους στην περιοχή του Ελαιώνα ψηφίστηκε ειδικός νόμος από τη Βουλή, ο οποίος και δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως στις 5 Δεκεμβρίου του 2006. Είχε προηγηθεί η πρόταση για την ανέγερση τζαμιού στην Παιανία, η οποία ξεσήκωσε θύελλα διαμαρτυριών τόσο στην τοπική κοινωνία, όσο και μεταξύ των μουσουλμάνων οι οποίοι διέκριναν πίσω από την κίνηση προσπάθεια φονταμενταλιστικών κύκλων της Σαουδικής Αραβίας να διαθέσουν τα απαραίτητα κεφάλαια και να αποκτήσουν τον έλεγχο. «Με δική μας εισήγηση οδηγηθήκαμε στον νόμο που προέβλεπε την ανέγερση του τεμένους στον Ελαιώνα με δαπάνες του προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων και με λειτουργό διορισμένο από το κράτος, ώστε να αποφευχθεί κάθε προσπάθεια άλλων κύκλων να ασκούν τον πνευματικό έλεγχο», επισημαίνει η κ. Άννα Στάμου, μέλος της Μουσουλμανικής Ένωσης Ελλάδας.

Αρχική συμφωνία

Η τοποθεσία βρέθηκε στην περιοχή του ναυτικού οχυρού στον Βοτανικό, στην οποία αρχικά συμφώνησαν το υπουργείο Παιδείας και το αρμόδιο για την περιοχή υπουργείο Εθνικής Άμυνας. Η αρχική συμφωνία όμως άλλαζε κάθε φορά που γινόταν ανασχηματισμός στο υπουργείο Παιδείας, όπου κάθε νέος υπουργός ζητούσε εκ νέου τη συγκέντρωση των απαραίτητων δικαιολογητικών. Και όλα αυτά, ενώ ήδη, όπως επισημαίνουν οι μουσουλμάνοι στην επιστολή τους στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, εκταμιεύτηκαν 15 εκατ. ευρώ.

Συνεχή κωλύματα

Τον Απρίλιο του 2009 οι μουσουλμάνοι, προσπαθώντας να μάθουν πού είχε «κολλήσει» η ανέγερση του τεμένους, ανακάλυψαν πως από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας επικαλούνταν αδυναμία να παραχωρηθούν 36 στρέμματα που είχε ζητήσει το υπουργείο Παιδείας. Αντ΄ αυτών πρότεινε παραχώρηση 16 στρεμμάτων, αλλά το νέο κώλυμα που παρουσίαζε ήταν η αδυναμία του να χρηματοδοτήσει τη μετεγκατάσταση των υπηρεσιών του Πολεμικού Ναυτικού που λειτουργούν στην έκταση που έχει προβλεφθεί για το τζαμί. Οι διαπιστώσεις του υπουργείου Εθνικής Άμυνας προήλθαν ύστερα από τεχνική μελέτη που διεξήχθη δύο χρόνια αφότου είχε ψηφιστεί ο νόμος για το τζαμί!

«Τους δίναμε ακόμα και τα χρήματα για μετεγκατάσταση αλλά και πάλι κόλλησαν»

«ΕΝΗΜΕΡΩΘΗΚΑΜΕ πως το υπουργείο Εθνικής Άμυνας είχε κολλήσει στην εύρεση 5 εκατομμυρίων ευρώ για τη μετακόμιση των υπηρεσιών του, που λειτουργούσαν στην έκταση που είχε προβλεφθεί για τζαμί. Εμείς ως κοινότητα προθυμοποιηθήκαμε να προσφέρουμε το ποσό, αλλά η πρότασή μας δεν έγινε δεκτή λόγω γραφειοκρατικών διαδικασιών», λέει ο πρόεδρος της Μουσουλμανικής Ένωσης Ελλάδας Ναΐμ Ελγαντούρ.

Την ίδια στιγμή το αρμόδιο από τον νόμο υπουργείο Παιδείας δήλωνε την αναρμοδιότητά του για το θέμα, επικαλούμενο πως η δική του ευθύνη περιορίζεται στην οικονομική διαχείριση του τεμένους, εφόσον αυτό χτισθεί! Κανένας όμως φορέας δεν εμφανίζεται αρμόδιος για το χτίσιμο του τζαμιού.

«Αίσθημα απόρριψης»

«Οι μουσουλμάνοι της Αθήνας βιώνουν έντονα το αίσθημα της απόρριψης, καθώς δεν έχουν τη δυνατότητα να προσεύχονται, να παντρεύονται και να κηδεύονται όπως ορίζει η θρησκεία, αλλά και η ανθρώπινη αξιοπρέπεια», λέει στα «ΝΕΑ» ο κ. Ναΐμ Ελγαντούρ, που επισημαίνει και τους κινδύνους που δημιουργούνται από την κωλυσιεργία των ελληνικών Αρχών. «Σήμερα μόνο στην Αθήνα λειτουργούν περίπου 130 χώροι που οι μουσουλμάνοι χρησιμοποιούν για την προσευχή τους. Σε αρκετές περιπτώσεις, σε αυτούς τους χώρους ορισμένοι βρίσκουν την ευκαιρία να προωθήσουν τις δικές τους ιδέες, που μπορεί να αποδειχθούν και επικίνδυνες».

Σκληροί φονταμενταλιστές

Τα λεγόμενα του κ. Ελγαντούρ επιβεβαιώνουν αναφορές της Αντιτρομοκρατικής και της Ασφάλειας, οι οποίες έχουν θέσει σε διακριτική παρακολούθηση συγκεκριμένους χώρους στους οποίους, σύμφωνα με αστυνομικές πηγές, έχουν βρει την ευκαιρία και αναπτύσσονται σκληροί φονταμεταλιστικοί πυρήνες.

«Το θέμα των χώρων προσευχής είναι ευαίσθητο. Η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί με την ανεργία και τη φτώχεια που μαστίζει αρκετούς από τους μουσουλμάνους πρόσφυγες μπορεί δυστυχώς στα χέρια επιτήδειων να μετατραπεί σε εκρηκτική, όπως έγινε την προηγούμενη εβδομάδα στο κέντρο της Αθήνας», επισημαίνει η κ. Στάμου.

Στο ψυγείο και η δημιουργία μουσουλμανικού νεκροταφείου στο Σχιστό

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Μάνος Χαραλαμπάκης

ΣΤΟ ΨΥΓΕΙΟ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ το θέμα της δημιουργίας του μουσουλμανικού νεκροταφείου στο Σχιστό που οι χιλιάδες μουσουλμάνοι ήλπιζαν ότι θα δώσει λύση στο πρόβλημα της ταφής τους στην Αττική. Κι αυτό μολονότι από το 2005 η Διαρκής Ιερά Σύνοδος είχε αποφασίσει να παραχωρήσει έκταση 30 στρεμμάτων στο Σχιστό για τη δημιουργία του.

Στα μέσα Απριλίου τα συναρμόδια υπουργεία – Εσωτερικών και Εξωτερικών- με απάντησή τους σε ερώτησή που είχε καταθέσει στη Βουλή ο βουλευτής του ΣΥΝ κ. Περικλής Κοροβέσης ουσιαστικά ανέφεραν ότι ο σχεδιασμός ανατρέπεται. Πράγμα που σημαίνει, όπως εξηγούν στην απάντηση, ότι πλέον, ύστερα από 4 χρόνια, αναζητείται καινούργιος χώρος για την κατασκευή του…

Συνεχές… ψάξιμο

Ο υφυπουργός Εσωτερικών κ. Αθ. Νάκος είχε απαντήσει ότι η περιοχή που προσφέρθηκε από την Εκκλησία της Ελλάδος κρίθηκε ακατάλληλη για λειτουργία νεκροταφείου από τον Οργανισμό της Αθήνας Και συμπλήρωσε ότι το θέμα επανεξετάζεται. Παρόμοια ήταν και η απάντηση που έδωσε στον βουλευτή του ΣΥΝ ο υφυπουργός Εξωτερικών κ. Θ. Κασσίμης. Τόνιζε πως «μελετώνται ως εναλλακτικές λύσεις άλλοι χώροι που θα μπορούσαν να διατεθούν είτε από την Εκκλησία της Ελλάδος είτε από την ΚΕΔ».

Σημειώνεται ότι πριν από έναν χρόνο σε συνάντηση που είχαν ο υφυπουργός Εξωτερικών με τον Αρχιεπίσκοπο, οι δύο άντρες είχαν συζητήσει τον σχεδιασμό των κινήσεων και την επίσπευση των διαδικασιών και το θέμα φαινόταν ότι όδευε προς υλοποίηση. Μάλιστα, τότε ο υφυπουργός είχε δηλώσει πως η παραχώρηση της έκτασης από την Εκκλησία «δείχνει και τη θέση της όσον αφορά την επικοινωνία και το αγκάλιασμα όλων των κατοίκων αυτής της χώρας ανεξαρτήτως θρησκεύματος». Όπως αποδεικνύεται όμως όλα βρίσκονται πάλι στο μηδέν…

Υπενθυμίζεται ότι περίπου δύο μήνες μετά την εκλογή του κ. Ιερώνυμου στο τιμόνι της Εκκλησίας, η Μουσουλμανική Ένωση Ελλάδος τού είχε στείλει επιστολή ζητώντας του να βοηθήσει ώστε να επισπευστούν οι διαδικασίες και για το νεκροταφείο και για το τέμενος.

Η θέση της Εκκλησίας

Μέχρι στιγμής ο Αρχιεπίσκοπος και η Σύνοδος δεν έχουν τοποθετηθεί επισήμως μετά τον ξεσηκωμό των μουσουλμάνων που ζητούν και πάλι τη δημιουργία τεμένους και νεκροταφείου. Κύκλοι της Εκκλησίας της Ελλάδος πάντως- αναφερόμενοι στα πρόσφατα επεισόδια που ανέδειξαν και πάλι την έλλειψη μουσουλμανικού τεμένους αλλά και νεκροταφείου στην Αττική- έλεγαν χθες στα «ΝΕΑ» ότι «η Εκκλησία δεν είχε, δεν έχει ούτε μπορεί να έχει την παραμικρή αντίρρηση στην απόλυτη άσκηση του δικαιώματος της θρησκευτικής ελευθερίας για τους πιστούς κάθε γνωστής θρησκείας».

Μήνυση για την καταστροφή του Κορανίου

ΣΤΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ προσέφυγε χθες ο μουσουλμάνος Αντίκ Μουχάμαντ, ο οποίος κατέθεσε μήνυση κατά παντός υπευθύνου αστυνομικού για την καταστροφή του Κορανίου την περασμένη Τετάρτη, στον Άγιο Νικόλαο Αχαρνών.

«Ο σεβασμός στην προστασία της αξίας του ανθρώπου και η ελευθερία της θρησκευτικής συνείδησης είναι απαραβίαστα», όπως επισημαίνει στη μήνυση που υπογράφει ο πληρεξούσιος δικηγόρος του Φραγκίσκος Ραγκούσης, ζητώντας να ασκηθεί ποινική δίωξη εις βάρος του αστυνομικού που προέβη στην ενέργεια αυτή για καθύβριση θρησκεύματος, εξύβριση και φθορά ξένης ιδιοκτησίας.

Σύμφωνα με όσα περιγράφει ο μηνυτής, «με πλησίασε ένας αστυνομικός και μου ζήτησε έγγραφα για εξακρίβωση των στοιχείων μου.

Εγώ του έδειξα ότι είχα μαζί και ένα μικρό Κοράνιο. Έπειτα από λίγο ήρθε και ένας δεύτερος αστυνομικός, ο οποίος είπε στον συνάδελφό του ότι δεν πρέπει να μου κάνουν τίποτα γιατί αυτό είναι Κοράνιο. Ο πρώτος αστυνομικός όμως, δεν υπάκουσε και άρχισε να με υβρίζει. Έσκισε το Κοράνιο και το πάτησε με τα πόδια του».

Τη μήνυση παρέλαβε και μελετά εισαγγελέας Πρωτοδικών προκειμένου να ερευνήσει τη βασιμότητα του περιεχομένου της και να εντοπίσει τον δράστη των καταγγελλόμενων αξιόποινων πράξεων.