«Ξεσηκώνονται οι νέοι παντού στην Ευρώπη, γιατί βλέπουν το τέλος των προνομίων τους», γράφει η «Die Ζeit»

«ΕΞΕΓΕΡΣΗ ΤΩΝ ΚΑΛΟΜΑΘΗΜΕΝΩΝ»

Τα σχόλια και οι αναλύσεις του ξένου Τύπου για την κατάσταση στην Ελλάδα

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 13/12/2008 07:00 |
 «Εξέγερση των καλομαθημένων»
«Δείτε τι γίνεται στην Ελλάδα», τόνισε σε μέλη του κόμματός του ο Γάλλος πρόεδρος. Ο γαλλικός Τύπος πάντως βρίσκει πολλές ομοιότητες της Γαλλίας με την Ελλάδα: ανεργία, κοινωνική δυσαρέσκεια και μια ανάλγητη δεξιά κυβέρνηση. Το Παρίσι, άλλωστε, δεν είναι το μόνο που ανησυχεί για το ενδεχόμενο εξάπλωσης των ταραχών (αριστερά, διαδήλωση στη μνήμη του Αλ. Γρηγορόπουλου στην Αργεντινή)

«Τα προβλήματα της ελληνικής νεολαίας που παίζει με τη φωτιά, μοιάζουν με αυτά των συνομηλίκων της στο Παρίσι ή το Βερολίνο. Αν κάποιος αφήσει τη συνοικία Κρόιζμπεργκ στο Βερολίνο και προσγειωθεί κάπου μεταξύ Εξαρχείων και Ομόνοιας, θα νιώσει σαν στο σπίτι του», γράφει η γερμανική εφημερίδα «Die Ζeit».

Το δημοσίευμα της «Die Ζeit» είναι χαρακτηριστικό για τον τρόπο που αντιμετωπίζει ο ευρωπαϊκός Τύπος τις ταραχές. Σύμφωνα με τον απεσταλμένο της γερμανικής εφημερίδας, «η Ελλάδα δεν ζει μια εξέγερση των μη προνομιούχων αλλά των παραχαϊδεμένων, οι οποίοι σήμερα κοιτάζουν κατάματα το τέλος των προνομίων τους. Και αυτό είναι ένα σύγχρονο ευρωπαϊκό φαινόμενο».

Φοβάται ο Σαρκοζί. Ανάλογες υποθέσεις για «μετάδοση των ταραχών» διατυπώνει στη Γαλλία όχι μόνο ο Τύπος, αλλά και ο Γάλλος πρόεδρος. «Δείτε τι συμβαίνει στην Ελλάδα!», τόνισε ο Νικολά Σαρκοζί σε μέλη του κόμματός του, απορρίπτοντας πρόταση των στελεχών για οικονομική ενίσχυση του κεφαλαίου, ενώ εξέφρασε τον φόβο του για αντικυβερνητικές διαδηλώσεις στη Γαλλία. Οι φόβοι του Γάλλου προέδρου δεν είναι αβάσιμοι, σύμφωνα με το δημοφιλές ηλεκτρονικό περιοδικό Rue 89, το οποίο επισημαίνει ορισμένες ομοιότητες ανάμεσα σε Ελλάδα και Γαλλία: την προοδευτική αύξηση της ανεργίας από τον περασμένο Αύγουστο, την κρίση, την κινητοποίηση των νέων και μια δεξιά πλειοψηφία που αδιαφορεί για τον κοινωνικό διάλογο.

Το «Τime» γράφει ότι δεν είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε δυτικές πόλεις να μετατρέπονται σε εμπόλεμες ζώνες. Τώρα, όμως, υπάρχει μια διαφορά: στη νευρική και απαισιόδοξη από την οικονομική κρίση Ευρώπη, οι εικόνες από την Αθήνα μοιάζουν τρομακτικές και πολύ κοντινές. Για το περιοδικό «Εconomist», πάντως, η Ελλάδα χρειάζεται μια προσωπικότητα σαν του Περικλή για να τη σώσει από τις βαθύτερες αιτίες των ταραχών. Και αυτές είναι η διαφθορά, η κακοδιοίκηση και πιο πρόσφατα η οργή για τα σκάνδαλα.

Ο Αυστραλός «Αλέξης». Μείζον θέμα δημιουργεί και στην Αυστραλία ο θάνατος ενός 15χρονου από πυρά τριών αστυνομικών. Πολλοί μάλιστα έσπευσαν να συγκρίνουν το συμβάν με τον θάνατο του Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου. Ο Τάιλερ Κάσιντι έχασε τη ζωή του από δύο σφαίρες σε ένα πάρκο στη Μελβούρνη.


«Ασυλία για την αναρχική υποκουλτούρα»

Ως σύμπτωμα ενός πολιτιστικού παρά κοινωνικού προβλήματος βλέπει τις ταραχές των τελευταίων ημερών ο Στάθης Καλύβας, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Γέιλ και συγγραφέας του βιβλίου «Η λογική της βίας στον εμφύλιο πόλεμο». Όπως σημειώνει σε ανάλυσή του στη «Ηerald Τribune», οι εξεγερμένοι νέοι δεν προέρχονται από τις τάξεις των μη προνομιούχων, των φτωχών ή των μεταναστών. Οι περισσότεροι από αυτούς είναι έφηβοι της μεσαίας τάξης, όπως και ο 15χρονος που δολοφονήθηκε από την Αστυνομία. Γιατί αντιδρούν, λοιπόν, με αυτόν τον τρόπο; «Μετά την πτώση της δικτατορίας στα μέσα της δεκαετίας του ΄70, αναδείχθηκε κι έγινε κυρίαρχη αντίληψη αντίστασης στην εξουσία. Η πολιτική ανυπακοή με βίαιες διαδηλώσεις και καταστροφές της δημόσιας περιουσίας δικαιολογούνται πάντοτε αν δεν υμνούνται. Η Αστυνομία κάνει πάντα λάθος: αν ενεργεί σκληρά είναι βάρβαρη. Αν όχι, είναι ανίκανη» σημειώνει στην ανάλυσή του ο Στάθης Καλύβας, προσθέτοντας ότι αυτή η αντίληψη αποδείχθηκε εξαιρετικά ανθεκτική στον χρόνο και σε ιστορικά γεγονότα όπως η πτώση του Τείχους του Βερολίνου.

«Ανέχθηκαν τα Εξάρχεια». Οι πολιτικοί, αναφέρει ο καθηγητής του Γέιλ, χρησιμοποίησαν αυτή την αντίληψη για πολιτικά ή ακόμη και οικονομικά οφέλη: «Όλες οι κυβερνήσεις ανέχθηκαν την ανάπτυξη μιας αναρχικής υποκουλτούρας με τον αστικό της θύλακο, τα Εξάρχεια. Σε κανονικά διαστήματα και σε διάφορες περιπτώσεις, όπως η επίσκεψη Κλίντον και διάφορες εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις, οι αναρχικοί πραγματοποίησαν βίαιες διαδηλώσεις και εκτεταμένες καταστροφές. Ο πυρήνας τους, 500 έως 1.000 άτομα, μεγάλωσε από τα τέλη της δεκαετίας του 1990 και φαντασιώνεται ότι ζει κάποιο είδος κοινωνικής επανάστασης του 19ου αιώνα εναντίον της αστικής τάξης».

Ο Στάθης Καλύβας επισημαίνει ότι αυτή η κατάσταση βιώνεται στην Ελλάδα σε συνθήκες ατιμωρησίας. Ελάχιστοι συλλαμβάνονται και σχεδόν κανένας δεν καταδικάζεται. Από την άλλη μεριά, η Αστυνομία δεν έχει σαφή στάση. Και η πολιτική- πνευματική ηγεσία δεν δείχνει καμία διάθεση να αντιμετωπίσει την αναρχική υποκουλτούρα. «Πράγματι, κάποιοι πολιτικοί δικαιολογούν και σε ορισμένες περιπτώσεις υποστηρίζουν ανοικτά αυτό το φαινόμενοειδικά τα μικρά κόμματα της Αριστεράς, όπως και οι εφημερίδες της Κεντροαριστεράς» αναφέρει. «Είναι σαφές», καταλήγει ο πανεπιστημιακός καθηγητής, «ότι οι ταραχές υπονομεύουν μια ήδη αδύναμη κυβέρνηση. Η σοσιαλιστική αντιπολίτευση ζήτησε την παραίτησή της. Ωστόσο η αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος δεν απαιτεί τίποτε λιγότερο από μια διαφορετική αντίληψη στην κορυφή».

29
"Ziko tha provo se omotites!"
15/12/2008 01:50
De mou les file xari to oti sto mpourd..kratos mas kyvernane kapoioi me 38 i 40% to vriskeis dimokratiko? Einai ayti pleiopsifia? Eiani deigma dimokratias i enisxymenes analogikes kai i diktatories ton 35 kai 40% (kai anaferomai se oles tis kyverniseis pou eixame..)
Η ΠΟΛΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ
15/12/2008 00:57
Αθήνα
Ξέρω μια πόλη που η άσφαλτος καίει
και δέντρου σκιά δε θα βρεις
μεγάλη ιστορία προγόνοι σπουδαίοι
λυχνάρι και τάφος της γης

Ξέρω μια πόλη στη νέα Σαχάρα
μια έρημο όλο μπετό
οι ξένοι οι στόλοι λαθραία τσιγάρα
παιδιά που δεν ξέρουν κρυφτό

Ξέρω μια πόλη στη γη της Αβύσσου
κουρσάρων κι ανέμων νησί
στης Πλάκας τους δρόμους πουλάς το κορμί σου
για ένα ποτήρι κρασί
DAN
14/12/2008 23:09
SYMFONO APOLYTA ME TON PROF. KALYBA. MERIKOI PISTEUOUN OTI H "EXEGERSH" EGINE EPEIDH TA PAIDAKIA ANHSYXOUN GIA TO MELLON TOUS. ANAROTIEMAI OMOS POSO AFELHS MOPREI NA EISAI AN PISTEUEIS OTI KATASTREFONTAS THN PERIOUSIA TOU ALLOY THA EXASFALISEIS TO MELLON SOU. LES NA SE PAROUN STA SOBARA EPEIDH EKAPSES 2 AYTOKINHTA?
STON ARGIRI NA PO OTI STIS XENES XORES OI FOITITES DOULEUOUN 2-3 DOULEIES KAI PAIRNOUN DANEIA XORIS NA DIAMARTYPONTAI. MH MAS KAKOFAINETAI LOIPON TO "KALOMATHHMENOI".
TORA STON "Ziko tha provo se omotites!" DEN XERO POS NA TOU TO PO XORIS NA TON PLHGOSO, ALLA TA MEGALA SOCIAL MOVEMENTS STHN AMERIKH...PETYXAN.
Π.Μ.
14/12/2008 22:47
Καλύτερα καλομαθημένος κι επαναστατημένος, παρά σκληραγωγημένος στην υπόκυψη και στο γλύψιμο.
miltos spyrou
14/12/2008 22:10
Ακριβως ετσι οπως τα γραφει ο χαρης. Να κοιταχτουμε αναμεταξυ μας γιατι οι 7 στους 10 ψηφισαν πριν απο 14 μηνες ΝΔ και Πασοκ. Σε 14 μηνες τους ηρθε η φωτιση και βριζουν και παραπονιουνται?
Iakovos K
14/12/2008 21:37
Kyrie Milto Spyrou, fainetai pws theoreite ton sarkasmo os epixeirhma. Krima. Den einai iroopoiisi to na zitoun na metonomasthei i odos Tzavella se odo Grigoropoulou? O Tzavellas itan toulahiston enas pragmatikos agonistis, kai i metonomasia that itan prosvoli stin mnimi tou. Ayto posoi to skeytontai? Eseis ti lete?
χαρης
14/12/2008 20:02
Απο τα γεγονοτα της Γενοβας και δωθε η αστυνομια παιζει εναν μονο ρολο απεναντι στους κουκουλοφορους. Αυτον του καρπαζοεισπρακτορα. Τοποθετουνται σε λεγεωνα 100 χαμηλομισθα ατομα απλα για να φανε ξυλο απο τους μπουρζουα οπαδους του Τονυ Νεγκρι και του Κον Μπετιντ. Σε καθε περιπτωση αυτη η κυβερνηση αποδειχθηκε ανικανη να αντιμετωπισει οχι μονο τους αυτονομους αλλα και την ακριβεια, την αισχροκερδεια, την φοροδιαφυγη, την ηθικη σηψη για να μην θυμισω τις φωτιες οπου απεδειξε περιτρανα ποσο ερασιτεχνισμος επικρατει στις ταξεις των πολιτικων. Ωστοσο δεν πρεπει ποτες να ξεχναμε οτι δυο μηνες αργοτερα απο εκεινη την αυγουστιατικη κολαση ο Καραμανλης πηρε τις εκλογες με τροπο δημοκρατικο. Δεν κατεβασε ουτε τανξ στον δρομο ουτε και απειλησε κανεναν με καποιο φοβητρο. Απαξ και πηρε τις εκλογες σημαινει οτι ο καθενας τρωει στη ζωη το σουβλακι που του αξιζει ... Καλα χριστουγεννα σε ολους σας ...
"Ziko tha provo se omotites!"
14/12/2008 18:47
Enas Tsomsky orthonei anastima sto akraifnos fasisitko kratos tia Amerikis (opou se diastima merikon dekaetion kataferan na katapnixoun mazika koinonika kinimata megalous agones ton syndikaton, na katapnixoun kathe morfi antistasis tis PAX AMERICANAS kai na feroun apo xronia dikommatika-tale quale-modella dikyvernisis:Dimokratikoi-Republikanoi san ta dika mas sk..PASOK-ND) kai fysika tin edra sto panepistimio tin exei xasei apo xronia..Vlepete stin Ameriki sta panepistimia tis edres tis exoun aytoi me tis "megales edres". Goonight and goodbye, Mr Kalyva..
miltos spyrou
14/12/2008 17:42
Ρε συ Iakovos K κατσε, δεν ανακαλυψες την αμερικη ουτε μας ανοιξες τα ματια "πεφωτισμενε" Προφανως δεν ειναι ηρωας το παιδακι.Θυμα ειναι. Αυτο λεμε. Και λιντσαρισμα θα ετρωγες απο κανεναν δημοσιογραφο, δεν ειναι μαιμουδες οσοι γραφουν εδω
miltos spyrou
14/12/2008 17:38
Προς ολους αυτους που συμφωνουν με τον Καλυβα: Δηλαδη πιστευετε οτι οι αντιδρασεις των ημερων ειναι αποτελεσμα της ανοχης αυτης της "αναρχικης υποκουλτουρας" επι χρονια 1000 ατομων (σας τα κανω και 2000 αμα θελετε) και του "υπερτιμημενου πνευματος του Πολυτεχνειου"? ποια ακριβως προνομια συμφωνειτε και εσεις οτι χανονται?Γιατι τα "προνομια" που χανονται, ειναι ενας αξιοπρεπης μισθος, μια συνταξη που σου επιτρεπει να ζησεις (και μην πεταχτει κανενας καθυστερημενος να ειρωνευτει οτι δεν κατεβηκαν οι συνταξιουχοι), ανθρωπινες εργασιακες σχεσεις, ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ και ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ του φυσικου περιβαλλοντος. Αν αυτα θεωρειτε εσεις οι καλυβιωτες οτι αφορουν 1000 (αυτη τη φορα σας τα κανω και 10000) ατομα, ενταξει. τουλαχιστον καταλαβαινουμε πολλα
Q.W
14/12/2008 14:47
stin ELLADA metadidoun oti simferi sta MME oti endoles pernoun apo tous patrones,tous endos ke ektos ELLADOS afthormita lene ta pedakia vgikan stous dromous me ena SMS, ego tha simfoniso oti itane afthormito afthormita ehane etima ke ta MOLOTOV dioti den ine toso efkolo na to kataskenvasis oso ke an fenete aplo, ego den ida vitiofora na tous trofodotoun me kavsima , ara gia na ehis tosi posotita hriazete hronos , ara itane promeletimeno ashetos tou thanatou tou mikrou ALEXI , ton thanato tou mikrou aplos ton ekmetalevonte ekini pou kegane spagane klevane, ton pragmatiko sevazmo ton diksane tin epomeni mera oi pragmatiki mathites ;; ke ohi EKINI tis proigoumenis vradias , ALLA otan politikos arhigos omologi oti emis kaloume tous neous stous dromous AFTOMATOS dihni oti ine anikanos na proaspisi ta dikeomata tis neoleas,mas dioti apla then ehi politiko logo ke epihirimata ke prospathi ta dika,tou kena na kalipsi me tis anefthines praksis ton amfivolou proelevseos anthropon giati to ehoume viosi, tora giati ftasame edo as ksekinisoume apo tin metapolitevsi ke meta as thimithoume pios ke giati ksekinise tin apodomisi tis ELLINIKIS pedias ta onomata ine gnosta alla ke o tote PROTHIPOURGOS kseroume pios itane, pios apodomise tin ELLINIKI astynomia synhonevontas dio anomia metaksi,tous somata tin HOROFILAKI ke tin ASTINOMIA POLEON kanenas den katalave potes ti kerdisame emis oi polites , apolitos tipota itane ke afto ena kapritsio tis tote kivernisis pros ikanopiisis kapion , diati eprepe na katargithoune oi tropi aksiologisis ton ipopsifion ASTIFILAKON ke na ginoune organa tis ekastote kyvernisis, apo pou ke eos pou ta MME ehoun to dikeoma diamorfosis tis kinis gnomis metadosis esfalmenon idiseon piragmenon VIDEO opos tin vradia ton gegonoton, tin kritiki iper tou enos oi tou allou KOMMATOS tin provoli tou enos oi tou allou arhigou KOMMATOS etsi aftomatos dihnoune oti den ine aneksartita alla eksartimena, ke mono afto theorite pleon adikima esto ke ithiko, as afisoun tous polites na krinoun min ipovathizoun tin noimosini,mas, opote ginoun ekloges o psifoforos kseri ti tha psifisi KYR. ton MME.
Χάρης
14/12/2008 14:20
Ο Καλύβας είναι τόσο μακρυά νυχτωμένος όσο και οι κυβερνήσεις που θέλει να προστατεύσει! Τα παιδιά δεν είναι στον δρόμο για την πλάκα τους. Δεν τρώνε ξύλο ούτε εισπνέουν δακρυγόνα γιατί το βρίσκουν διασκεδαστικό! Είναι έξω για νοιάζονται για το μέλλον τους, γιατί σιχαθήκανε αυτούς που τους το αμαύρωσαν. Πέρνουμε τον νόμο στα χέρια μας αφού το κράτος είναι ανίκανο και παράλυτο κάνοντας μόνο αυτό που ξέρει να κάνει καλά. Να προστατεύει το πάρτυ των δισεκατομμυρίων που τρώει!
ΑΓΑΝΑΚΤΙΣΜΕΝΟΣ ΑΡΙΣΤΕΡΟΣ
14/12/2008 13:48
Δημοσιογράφοι της κακιάς ώρας!

Πάψτε επιτέλους να κακοποιείτε τους όρους "εξέγερση" και "επανάσταση". Τους έχετε βιάσει κατ''εξακολούθηση...

Αν αυτό είναι επανάσταση τότε κλαψτε τα!
Argiris xrisooglou
14/12/2008 12:12
Καλα, ειναι προκλητικοι. Δεν βλεπετε που ζουμε? 20 χρονων ειμαι, κανω 2 δουλειες για να σπουδασω, σπιτι θα φτιαξω με δανειο, θα ζω μα ζωη μεσα στο αγχος, μαλλον θα χρωσταω μεχρι να πεθανω, δεν θα παρω ποτε συνταξη, δεν θα δω ποτε τον πλουτο που παραγω στα χερια μου, και αυτοι μας λενε καλομαθημενους? αυτοι που μας εκμεταλλευονται? που μας ταιζουν μεταλλαγμενα, βομβαρδιζουν την γειτονια μας, σκοτωνουν παιδακια και αμαχους? μα ειναι πολυ θρασεις.. σιγα μην τους πουμε και ευχαριστω! Η λύση ειναι στην ανατροπη τους!! Τερμα η κοροϊδια!!!
Iakovos K
14/12/2008 09:32
Poly oraia. Ta paidia diamartyrontai oti kanoun mathima se athlia ktiria. Omos ta idia paidia katastrefoun ta ktiria me tis katalipseis. Ego tha thaymaza ta paidia an epairnan tin katastasi sta heria tous kai organwnan epitropes ethelontwn pou tha proseferan kati sto koinwniko synolo kai ston eayto tous. I diamartyria einai eykoli kai tsampa. To idio kai i katastrofi me tin dikaologia oti den ehoume elpida. I dimiourgia omws thelei tharros kai douleia. As doume ta paidia na dimiourgoun kati, kai tote na ta thaymasoume. Oso analwnontai stin diamartyria, den aksizoun thaymasmo. Vevaiws, oi goneis den pane kalytera, apo kei emathan kai ta paidia. Pros to paron, i Ellada einai se katastasi mazikis ysterias kai apohaynwsis. O akratos thaymasmos tis neolaias apo olous osous ehoun ena mikrofono, kai h iroopoiisi to atyhou Alexandrou deihnoun oti exei xathei kathe metro. Gia na einai kapoios iroas prepei na ehei kanei kai kati iroiko stin zoi tou. Poso iroiki itan i praksi gia tin opoia exase (adika vevaia) o Alexandros tin zoi tou? Alla, an tolmisei na thesei kaneis mia tetoia erotisi tha riskarei lyntsarisma. Einai vathia h nyhta.
Μακης
14/12/2008 04:25
Εχετε δίκιο κ. Καλύβα η μόνη αναρχική υποκουλτουρα είναι αυτη που αναφέρεται. Γιατι η άλλη των ανθρώπων που κατεχουν τον πλουτο και την εξουσια και δεν τους αγγιζει κανένας ειναι η αναρχικη κουλτούρα.
Νικος Ιωάννου
14/12/2008 03:20
Η ανάλυση σας είναι ανεπαρκής. Όταν το μηνιαίο κόστος ζωής είναι 1000- 1500€ και ο μισθός είναι 700 ευρώ, δημιουργείται μπροστά μας ένα σοβαρό κοινωνικό πρόβλημα. Το πρόβλημα αυτό επιτείνεται επειδή το ποσοστό ανεργίας ειδικά στους νέους τρέχει στο 25- 30% και έχει ανοδικές τάσεις. Η Ελλάδα δεν ζει μια εξέγερση των παραχαϊδεμένων, αλλά των απελπισμένων και των αδικημένων. Οι νέοι βλέπουν βουλευτές, υπουργούς και άλλα άτομα συνδεδεμένα με τον κρατικό μηχανισμό να κερδίζουν ατιμώρητα εκατομμύρια ευρώ μέσω ύποπτων συναλλαγών. Αναρωτιούνται γιατί αυτοί κι όχι εγώ; Σε τελική ανάλυση ο κυρίαρχος λαός "κυβερνά" αυτή τη χώρα, άρα ο "κυρίαρχος" λαός θα έπρεπε να μοιράζεται αυτά τα λεφτά. Το ότι υπάρχει διαφθορά και έλλειμα δικαιοσύνης και δημοκρατίας σε αυτή την χώρα δεν αποτελεί δικαιολογία για τη γενιά των 700 ευρώ. Οι νέοι μας θέλουν το παρρόν τους και μέλλον τους και το θέλουν εδώ και τώρα. Η οικονομική αναστάτωση που προκλήθηκει από την εξέγερση της περασμένης εβδομάδας δεν αφορά μόνο τα καταστήματα και τις περιουσίες που καταστράφηκαν. Αφορά και στέρηση εσόδων για το δημόσιο ταμείο από το ΦΠΑ και φόρο εισοδήματος των καταστημάτων και των ιδιοκτητών/υπαλλήλων τους. Ο στρουθοκαμηλισμός από την μεριά της πολιτείας δεν βοηθάει πλέον. Το κόστος της μη επιλυσης των οικονομικών προβλημάτων των νέων μας είναι ή μπορεί να γίνει μεγαλύτερο από το κόστος επίλυσης τους. Το πολιτικό σύστημα μπορεί να είναι μέρος του προβλήματος ή μέρος της λύσης του προβλήματος. Οι νέοι βαρέθηκαν να περιμένουν. Τόσο το χειρότερο και για το πολιτικό σύστημα αν συνεχίσει να είναι κατώτερο των περιστάσεων.
Μένιος
14/12/2008 00:01
Δεν παίζονται οι εκδότες της Die Ζeit. Καλομαθημένοι οι νέοι μας που έχουν, όπως και οι ίδιοι παραδέχονται περισσότερα επαγγελματικά προσόντα από τους συνομήλικούς τους της Ευρώπης, (πτυχία, ξένες γλώσσες, υπολογιστές) και παρόλα αυτά έχουν το μεγαλύτερο ποσοστό ανεργίας. Όταν βρίσκουν δουλεία στην κυριολεξία τους στύβουν και μετά τους πετάνε. Και φοβερά τα προνόμια που έχουν. Δουλεύοντας δωδεκάωρα για 600 με 700 ευρώ υπολογίστε σε πόσα χρόνια θα βγάλουν τα χρήματα που ξόδεψαν για να σπουδάσουν. Αν τα βγάλουν πότε.
apoulop
13/12/2008 22:44
Παρακαλώ συγκρίνατε την πληρέστατη ανάλυση του κ. Μπάουμαν στο σημερινό φύλλο των Νέων με κείνη του κ. Καλύβα. Όποιος πιστεύει ειλικρινά ότι αυτά που συμβαίνουν σήμερα στην Ελλάδα [και αύριο σ'' όλη την Ευρώπη, ίσως και αλλού], είναι υπόθεση χιλίων ατόμων, τότε είναι μακριά νυχτωμένος, και όχι μόνο. Είναι και επικίνδυνος για το μέλλον του τόπου μας. Αναρωτιέμαι πώς μια τέτοια ελλιπέστατη ανάλυση ισχυρίζεται ότι ενδύεται ακαδημαϊκό μανδύα.
Κώστας Μαν
13/12/2008 18:22
Οι εκατοντάδες αναλύσεις που γράφτηκαν τις τελευταίες μέρες έχουν όλες ένα μεριδιο αλήθειας. Τα πράγματα μοιάζουν να είναι πολύ πιό σύνθετα από ότι ο καθένας προσπαθεί να εκμαιεύσει από τα πρόσφατα γεγονότα. Οι εύκολες πολιτικές ερμηνείες περί αγανακτισμένης νεολαίας δεν πείθουν όσο και και οι υποκριτική υπεράσπιση της ευνομούμενης πολιτείας που απειλείται από τα Εξάρχεια. Μπορεί να υπάρχουν χίλιοι λόγοι για να εξεγερθεί κανείς. Όμως κάτι δεν με πείθει. Νομίζω ότι στις κινητοποιήσεις περισσεύει το συναισθηματικό ντοπάρισμα, η αυταρέσκεια της "πόζας" του επαναστατημένου, η οργή όχι προς την κοινωνική αδικία αλλά προς ένα κράτος-μπαμπά που δεν εγγυάται πλέον ένα ρόδινο μέλλον στα παιδιά του, η ασυλία στην έκνομη συμπεριφορά που διδάσκει συστηματικά η ελληνική καθημερινότητα, η φαντασίωση της αθωότητας των ήδη εθισμένων στον καταναλωτισμό, το βόλεμα και τους κάθε είδους κοινωνικούς αυτοματισμούς...
C.V.
13/12/2008 17:40
Εύστοχη η ανάλυση του κ.Καλυβά: Κοινή λογική, πράγματα που λίγο-πολύ τα γνωρίζουμε όλοι μας, αλλά από φόβο μη χαρακτηριστούμε "σταγονίδια-φασισταριά" δεν τα φωνάζουμε παραέξω. Και τα αποτελέσματα τα βλέπουμε.
Ένας καθηγητής Λυκείου.
13/12/2008 16:40
Εμένα ξέρετε τι με ενοχλεί; Ενώ από τη μία τα παιδιά, έχουν χίλια δίκια να φωνάζουν, διότι προδόθηκαν οι περισσότερες αξίες στη σημερινή κοινωνία, χάθηκαν σχεδόν ΟΛΕΣ οι δυνατότητες να δούμε σαν κράτος φως στο τούνελ, βουλιάζουμε στη διαφθορά και τις πελατειακές σχέσεις, από την άλλη, όσοι είστε καθηγητές σε σχολεία θα με καταλάβετε, τα παιδιά ΔΕΝ φαίνεται να έχουν καταλάβει απολύτως ΤΙΠΟΤΑ!!! Και για του λόγου το αληθές, ρωτήστε τα παιδιά σας, όσοι έχετε στο Γυμνάσιο και Λύκειο, για το ποιους ψηφίζουν στις μαθητικές εκλογές. Πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, θα σας απαντήσουν ότι συνήθως εκλέγουν.... τους χειρότερους!!!Δυστυχώς. Αν δεν συνειδητοποιήσουμε ότι η λύση για τα προβλήματα μας, δεν βρίσκεται στους άλλους, αλλά σε εμάς, τότε δεν πρόκειται να αλλάξει τίποτα. Υπάρχει διαφθορά, όχι γιατί η κυβέρνηση είναι διεφθαρμένη, αλλά γιατί εμείς γουστάρουμε την διαφθορά και είμαστε έτοιμοι να βάλουμε "μέσον" για να ωφεληθούμε εμείς ανεξαρτήτως προσόντων και έτσι ψηφίζουμε διεφθαρμένους, υπάρχουν σκάνδαλα, γιατί εμείς προσκυνάμε το χρήμα και το έχουμε αναγάγει σε υπέρτατη αξία, και δεν κρεμάμε στο Σύνταγμα τους κλέφτες, υπάρχει φτώχεια και κακομοιριά στα δημόσια οικονομικά, γιατί εμείς φοροκλέπτουμε. Ως εκ τούτου, δεν περιμένω και πολλά πράγματα από τις κινητοποιήσεις των μαθητών. Τουλάχιστον, όχι όσο δεν βλέπω μια στροφή προς τον εαυτό μας και ανάληψη των ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ μας ευθυνών.
Κώστας
13/12/2008 16:19
Κατ'' αρχάς γνωρίζοντας τις ιστοριογραφικές θέσεις του κ. Καλύβα, παρατηρώ ότι δεν δείχνει την ίδια συμπάθεια στους κουκουλοφόρους της σήμερον μ'' εκείνη που επιδεικνύει στους πολυαγαπημένους τους κουκουλοφόρους δοσίλογους της Κατοχής. :)
Αυτό που έχει σημασία πάντως είναι ότι, μετά από όλο αυτό το νταβαντούρι που γίνεται, άνθρωποι ενδυόμενοι τον ακαδημαϊκό μανδύα του παντογνώστη εξ Εσπερίας συνεχίζουν να μιλούν για 500-1000 γνωστούς αγνώστους και να αναγάγουν το όλο θέμα αποκλειστικά σε απλό ζήτημα δημοσίας τάξης. Όσο για την κουλτούρα της ατιμωρησίας δεν βρήκε να πει τίποτε για τα εξ ασφαλούς όργια της ΕΛ.ΑΣ., για τη διαφθορά της κρατικής εξουσίας κτλ κτλ.
Έλα μωρέ εδώ κοτζάμ Μουζέλης θεωρεί ότι η λύση είναι απλά η κατάλυση του ασύλου. Να εγκατασταθούν οι μπάτ..., συγγνώμη οι αστυνομικοί μέσα στα πανεπιστήμια και τότε όλα δια μαγείας θα ήταν καλύτερα, ούτε επεισόδια, ούτε διαμαρτυρίες, ούτε τίποτε (άσχετα αν θα είχαμε ένα νεκρό κάθε μήνα...).
Καληνύχτα
Μαρία
13/12/2008 16:00
Πολύ εύστοχη η ανάλυση του Καλύβα.

Είναι προφανές ότι το πρόβλημα προέρχεται από την θετιμή μεν και άξια τιμής, αλλά υπερβολική μέχρι αηδίας ηρωοποίηση και θεοποίηση του Πολυτεχνείου.
Onoufrios Farmakidis
13/12/2008 15:25
O kosmos fwnazei kai antidraei oti ta paidia pou ta spane kai o Alexis einai i geneia twn kalomathimenwn pou den tous leipei kanena yliko agatho. Peinane; Dipsane; Krywnoun; Vgainoun; Mousiki akoune; Rouxa markas forane; Xartziliki gia na vgainoun pairnoun; Katapiezontai sexoualika; Morfwsi exoun; Internet exoun; Doryforiki flatscreen LCD 30 intchwn exoun; Playstation me viaia videogames exoun; Psygeiokatapsykti exoun; Metaptychiaka exoun; Frontistiria exoun; E ma ti allo theloun pia; Ola ta ypoloipa einai apla, prepei na katsoun na diavasoun, na petychoun, na doulepsoun kai na apokatastathoun. Kai meta tha lythoun ws dia mageias ola tous ta provlimata tha stamatisoun oi dikigoroi na ladwnoun tous dikastes kai na poulane tous pelates tous doulous stis trapezes i opion allo... tha stamatisoun oi politikoi na ta trwne apo panepistimia (kyriws) kai apo opou allou boroun tha stamatisoun oi manades tous na vlepoun kai na mimountai koutsobolistikes ekpobes... tha sovarepsoun ta deltia eidisewn... tha isoropisei o proypologismos to tameio tha tous plirwnei syntaxi kai tha kalyptei ta exoda o giatros tha stamatisei na pairnei fakelakia to epitokio daneismou tis Elladas tha meiwthei mazi me to dimosio xreos oi epixeirimaties den tha kanoun symfwnies gia na ekdidoun toxika proionta, kanonia stin agora, kartel k.t.l. oi trellamenoi gyrw tous den tha xespane ta nevra tous panw tous.... oi sxeseis tous tha einai apo mones tous ygieis.... Ola ta provlimata pou antimetwpizoume stin kathimerinotita tha lythoun apo mona tous. Opios loipon exei mia stoixeiwdi paideia kai den pistevei pia ston Agio Vasili xerei oti ta parapanw den lynontai me frontistiria kai oi neoi exoun ayton ton deikti noimosynis.
ΓΜ
13/12/2008 12:30
Συμφωνω με τον κο Καλυβα.
Χρησιμο θα ηταν οι δημοσιογραφει να τρεξουν ενα γκαλοπ για το ποσο θα πρεπει να ειμαστε ανεκτικοι ως πολιτες και κοινωνια στη φιλοσοφια της κουκουλας και των τακτικων της. Ισως τα αποτελεσματα να εκπληξουν πολλους δηθεν αριστερους δημοσιαγραφους. Οι περισσοτεροι βεβαια εχουν απο το κρατος που καταδικαζουν, τους ιδιωτικους αστυνομικους για τα ψωνια, τη παιδικη χαρα, το σχολειο... Αλιμονο σε αυτους που εχασαν το βιος τους απο τους ΄΄επαναστατες΄΄.
Ωραια συνεισφορα στη κοινωνια., να καις τη περιουσια του αλλου και να σου λενε μπραβο τα ΜΜΕ και ο κος Τσιπρας.
Εαν την νεολαια τη πνιγει το αδικο του συστηματος, εας πανε να βοηθησουνε τους συναθρωπους τους εναντια στη δικη τους καθημερινη αδικια.
Ποιος δε θα ελεγε μπραβο εαν εβλεπε τους νεους να βοηθησουνε αυτους που εχασαν τα παντα τις τελευταιες ημερες?
vromise!
13/12/2008 11:48
ti bravo re zoa?karafasistaria tou kerata!!!poios einai volemenos k kalomathimenos?mallon eseis k nomizete oti zei etsi olos o kosmos pou vgainei sto dromo!oust!sapiles!!!!!!!!!!
Pol
13/12/2008 10:39
ΚΑΛΟΜΑΘΥΜΕΝΟΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΝΕΟΛΕΟΙ ΜΑς. ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ ΝΑ ΜΑς ΠΛΗΞΟΥΝ ΑΠΟ ΠΑΝΤΟΥ ΓΙΑΤΙ ΜΑς ΦΘΟΝΟΎΝ ΚΑΙ ΜΑς ΖΗΛΕΥΟΥΝ ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΟΠΟΊΟΙ ΑΝΑΚΑΛΥΨΑΝ ΤΟΥς.........ΑΛΛΘΜΙΝΑΤΙ. ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΞΙΟΛΟΓΑ ΑΤΟΜΑ ΠΟΥ ΣΠΟΥΔΑΖΟΥΝ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΣΕ ΕΘΝΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ....ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΟΛΥΘΡΟΝΕΣ
Γιαννίκης Γεώργιος
13/12/2008 09:49
Έτσι ακριβώς!!! Μπράβο, πολύ ωραία ανάλυση.