Οι σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα είναι, όπως όλα δείχνουν, το επόμενο μεγάλο επιχειρηματικό στοίχημα σε όλο τον κόσμο. Αυτοκινητοβιομηχανίες, εταιρείες κοινής ωφέλειας και νέες επιχειρήσεις (startups) μπαίνουν τώρα δυναμικά στην κούρσα για να αναπτύξουν τέτοιους σταθμούς, αφού προβλέπεται μεγάλη ζήτηση στο μέλλον, ενώ οι πετρελαϊκές δεν αναμένεται να μείνουν με σταυρωμένα τα χέρια.

Στη Νότια Γερμανία υπάρχουν ήδη σχέδια για να κατασκευαστεί ο μεγαλύτερος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε όλο τον κόσμο. Αυτό τουλάχιστον φιλοδοξεί να κάνει εταιρεία που ονομάζεται Sortimo, η οποία θέλει να κατασκευάσει μονάδα με 144 σταθμούς φόρτισης και ικανότητα εξυπηρέτησης μέχρι και 4.000 αυτοκίνητα την ημέρα.

Ο αριθμός των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που κυκλοφορούν σε ολόκληρο τον κόσμο έχει φτάσει ήδη τις 750.000, σύμφωνα με τις ταξινομήσεις, ενώ σε χώρες όπως η Νορβηγία το μερίδιό τους αγγίζει πλέον το 30% επί του συνόλου. Η Διεθνής Επιτροπή Ενέργειας (ΙΕΑ) θεωρεί ότι έως το 2020 είναι πιθανό ο συνολικός αριθμός των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε κυκλοφορία να φτάσει ακόμη και τα 20 εκατ. οχήματα και έως το 2025 ο αριθμός αυτός να κυμανθεί από 40 έως 70 εκατ. τέτοια οχήματα.

Η ΙΕΑ εκτιμά ότι πέρυσι υπήρχαν σε όλο τον κόσμο 322.000 σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, σύμφωνα με το Reuters. Από αυτούς οι 110.000 είναι οι λεγόμενοι σταθμοί γρήγορης φόρτισης, αριθμός που θεωρείται μικρός σε σύγκριση με το σύνολο. Σε όλη την Ευρώπη υπήρχαν μόνο 10.000 τέτοιοι σταθμοί γρήγοροι φόρτισης, από τους οποίους οι 1.500 είναι στη Γερμανία.

Τα σχέδια των αυτοκινητοβιομηχανιών, να αναπτύξουν πολλά νέα ηλεκτρικά μοντέλα που θα αντικαταστήσουν αυτά με τους παραδοσιακούς κινητήρες εσωτερικής καύσης, αλλάζουν τώρα δραστικά την αγορά ανεφοδιασμού οχημάτων. Ενώ μέχρι σήμερα στην αγορά κυριαρχούσαν οι πετρελαϊκές εταιρείες, που έχουν παντού πρατήρια υγρών καυσίμων με τα σήματά τους, στο μέλλον πολλά από αυτά αναμένεται να αντικατασταθούν από σταθμούς φόρτισης που θα κατασκευαστούν, για παράδειγμα, από εταιρείες κοινής ωφέλειας που πουλάνε ρεύμα.

Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Morgan Stanley στο Reuters, έως το 2030 στη Δυτική Ευρώπη θα υπάρχει ζήτηση για ένα εκατ. τέτοιους σταθμούς φόρτισης, χωρίς να αποκλείεται ο αριθμός αυτός να φτάσει ακόμη και τα 3 εκατ.

Για τον λόγο αυτόν έχουν ήδη αρχίσει να γίνονται ντιλ από εταιρείες που θέλουν να ενισχύσουν τη θέση τους στην αγορά. Για παράδειγμα, η γαλλική εταιρεία κοινής ωφέλειας Engie πριν από λίγους μήνες αγόρασε την Dutch EV-Box, που είναι μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες κατασκευής σταθμών φόρτισης οχημάτων στην Ευρώπη. Την ίδια στιγμή νέες τέτοιες εταιρείες κάνουν την εμφάνισή τους στην αγορά για να πάρουν μερίδιο από την πίτα. Πρόσφατα η γερμανική εταιρεία κοινής ωφέλειας E.ON ανακοίνωσε στρατηγική συνεργασία με μια τέτοια startup εταιρεία, την Clever από τη Δανία.