Ξεκλειδώνει, με τέσσερα χρόνια καθυστέρηση, η ιδιωτικοποίηση της Κασσιόπης στην Κέρκυρα. Αφού από το 2012 πέρασε από σαράντα κύματα, σύμφωνα με πληροφορίες κλείνει σήμερα η παραχώρηση της έκτασης 490 στρεμμάτων στην περιοχή Ερημίτης της Κασσιόπης στην Κέρκυρα, η πρώτη αποκρατικοποίηση του ΤΑΙΠΕΔ στον τομέα των ακινήτων.

Η υπογραφή της συμφωνίας θα γίνει μεταξύ του ΤΑΙΠΕΔ και της αμερικανικής εταιρείας NCH Capital, η οποία θα καταβάλει 10 εκατ. ευρώ, δηλαδή την πρώτη δόση από το συνολικό τίμημα 23 εκατ. ευρώ.

Η ιστορία της Κασσιόπης είναι ενδεικτική των περιπετειών που αντιμετωπίζουν όσοι αποφασίζουν να εμπλακούν με επενδύσεις στα ελληνικά ακίνητα. Ο διαγωνισμός παραχώρησης της έκτασης (για 99 χρόνια) προκηρύχθηκε το 2012 και κατακυρώθηκε στην NCH Capital τον Ιανουάριο του 2013. Το πλάνο της προέβλεπε επενδύσεις 77 εκατ. ευρώ για ανέγερση ξενοδοχειακών συγκροτημάτων, πολυτελών κατοικιών και για μαρίνα. Εν προκειμένω αφορούσε τη δημιουργία παραθεριστικού χωριού που θα περιελάμβανε ξενοδοχείο 5 αστέρων δυναμικότητας 180 κλινών, 84 τουριστικές κατοικίες και μαρίνα δυναμικότητας 57 σκαφών.

Ωστόσο από την έκταση της Κασσιόπης, 11.500 τ.μ. κάλυπτε το ναυτικό οχυρό Αγίου Στεφάνου, με αποτέλεσμα το επίμαχο τμήμα να έχει χαρακτηριστεί απαγορευμένη και επιτηρούμενη ζώνη προστασίας. Και αυτό καθώς εντός της ζώνης είχε ανεγερθεί και λειτουργούσε παρατηρητήριο με ραντάρ του Πολεμικού Ναυτικού και του Λιμενικού Σώματος.

Η πρώτη εμπλοκή. Τα προβλήματα δεν άργησαν να εμφανιστούν με πρώτη εμπλοκή τον Μάρτιο του 2013 από το Συμβούλιο της Επικρατείας. Παρά τη συμφωνία του 2012 μεταξύ Γενικού Επιτελείου Ναυτικού και ΤΑΙΠΕΔ για τη μεταφορά του παρατηρητηρίου – ραντάρ σε άλλο σημείο, το ΣτΕ μπλόκαρε το σχετικό Προεδρικό Διάταγμα επικαλούμενο λόγους εθνικής ασφαλείας. Σύμφωνα με αυτούς, το παρατηρητήριο – ραντάρ δεν έπρεπε να μεταφερθεί σε άλλο σημείο. Ταυτόχρονα, κατά του επίμαχου Προεδρικού Διατάγματος προσέφυγαν στο ΣτΕ και κάτοικοι της περιοχής.

Χρειάστηκε να περάσει ένας και πλέον χρόνος προκειμένου το ΣτΕ να απορρίψει ως αβάσιμους τους ισχυρισμούς των κατοίκων και να δεχθεί την επιχειρηματολογία ότι η μεταφορά του παρατηρητηρίου – ραντάρ σε άλλη θέση δεν προκαλεί πρόβλημα στην εθνική ασφάλεια.

Ετσι, έπειτα από καθυστέρηση εκδόθηκε η υπουργική απόφαση που έδινε πράσινο φως στην επένδυση, αλλά εναντίον της προσέφυγε στο ΣτΕ η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων αυτή τη φορά. Το επιχείρημά της ήταν ότι η πολεοδομική μελέτη του επενδυτή προσβάλλει το χωροταξικό σχέδιο των νησιών.

Τελικά και αυτή η προσφυγή απορρίφθηκε, δίνοντας τέλος σε μια δικαστική διαμάχη που κράτησε περίπου τέσσερα χρόνια και ενώ ουκ ολίγες φορές η ιδιωτικοποίηση είχε φτάσει ένα βήμα πριν από το ναυάγιο.