Στην αντεπίθεση έχουν περάσει το τελευταίο διάστημα οι ελληνικές βιομηχανίες αναψυκτικών. Ενόψει της φετινής καλοκαιρινής περιόδου όλες οι εταιρείες του κλάδου επιχειρούν να ισχυροποιήσουν τη θέση τους προχωρώντας εκτός από το λανσάρισμα νέων προϊόντων και σε συνεργασίες με ομοειδείς εταιρείες, χτίζοντας με τον τρόπο αυτόν την επόμενη ημέρα.

Η απόκτηση, στις αρχές του Ιουνίου, του 25% της εταιρείας Green Cola Hellas από τον Γιάννη Χήτο προμηνύει εξελίξεις σε έναν κλάδο που τα τελευταία χρόνια η παρουσία των ελληνικών εταιρειών κάθε άλλο παρά αδιάφορη είναι.

Μάλιστα αν σκεφθεί κανείς τα μελλοντικά σχέδια της Green Cola, ανάμεσα στα οποία είναι και η επέκταση της εταιρείας σε αγορές του εξωτερικού, καταλαβαίνει πώς θα διαμορφωθεί το τοπίο το επόμενο διάστημα και εκτός των ελληνικών συνόρων.

Λίγες ημέρες μετά τη συνεργασία Χήτου και Green Cola, μια δεύτερη επιχειρηματική κίνηση ήρθε να συμπληρώσει το παζλ των αλλαγών που έρχονται στην αγορά των αναψυκτικών.

Αυτή τη φορά η συνεργασία προέκυψε ανάμεσα σε μια βιομηχανία αναψυκτικών και μια ζυθοποιία. Η βιομηχανία αναψυκτικών Λουξ – Μαρλαφέκας και η ΕΖΑ (Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης) ανακοίνωσαν ότι αρχίζουν εμπορική συνεργασία, υπό την έννοια ότι θα υπάρχει συνεργασία των τμημάτων πωλήσεων και εξαγωγών των δύο εταιρειών προκειμένου να αξιοποιηθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα δίκτυα διανομής τους.

Με τη σύμπραξη αυτή η Λουξ – Μαρλαφέκας σκοπεύει να αποκτήσει πρόσβαση σε περιοχές στις οποίες η ίδια δεν έχει έντονη παρουσία σήμερα αλλά έχει η ΕΖΑ και το αντίστροφο. Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες, η συνεργασία των δύο εταιρειών δεν αποκλείεται να επεκταθεί και σε άλλους τομείς, ακόμη και στην παραγωγή κοινών προϊόντων καθώς το τελευταίο διάστημα όλο και πληθαίνουν οι ζυθοποιίες που παράγουν μη αλκοολούχα ποτά με βάση τη βύνη.

Σε μια αγορά στην οποία η συνολική κατανάλωση εκτιμάται σε αξία γύρω στα 550 εκατομμύρια ευρώ οι επιχειρήσεις αναζητούν νέες προοπτικές.

Ετσι οι Δαβίδ της βιομηχανίας αναψυκτικών που μέχρι πριν από λίγα χρόνια περιορίζονταν σε τοπικές αγορές και έβρισκαν εμπόδια ακόμη και για την είσοδό τους στις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ, σήμερα αναπτύσσουν και μια δυναμική εξωστρέφειας και κάνουν αισθητή την παρουσία τους κερδίζοντας μερίδια που άλλοτε δεν μπορούσαν να φανταστούν.

Κλειδί της επιτυχίας σε αυτή την προσπάθεια είναι κυρίως ο πλούτος των γεύσεων αλλά και η καινοτομία στα προϊόντα τους αφού έχουν καταφέρει να λανσάρουν πρώτοι στην ελληνική αγορά από βιολογικά προϊόντα έως προϊόντα με στέβια.