Πρόεδρος του ομίλου Lavipharm

Ο κλάδος των φαρμάκων και των καλλυντικών βρίσκεται στο κατώφλι σημαντικών

εξελίξεων, υπό την πίεση της ενωμένης ευρωπαϊκής αλλά και της παγκόσμιας

αγοράς. Οι ίδιες οι μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες του κλάδου πέρασαν από έναν

κύκλο συγχωνεύσεων, κάτω από την πίεση των εξαιρετικά υψηλών δαπανών για

έρευνα και ανάπτυξη νέων προϊόντων. Έτσι λοιπόν, η αγορά σήμερα κυριαρχείται

και στην έρευνα και στη διανομή από μεγάλους «παίκτες» με παγκόσμια εμβέλεια.

Παράλληλα, η ένταξή μας στην Οικονομική Νομισματική Ένωση φέρνει όλους εμάς

που δραστηριοποιούμαστε στον κλάδο των φαρμάκων και των καλλυντικών

αντιμέτωπους με μια μεγάλη πρόκληση: η εταιρεία μας, όπως και όλες οι

εταιρείες του κλάδου των φαρμάκων και των καλλυντικών, θα πρέπει να συνεχίσουν

να είναι ανταγωνιστικές. Και αυτό, τόσο εντός των συνόρων της ελληνικής αγοράς

όσο και στην ευρωπαϊκή αλλά και την παγκόσμια αγορά.

Μέσα στα πλαίσια αυτά, η στρατηγική ανάπτυξης επικεντρώνεται στη συνεχή

διεύρυνση του μεριδίου στις αγορές όπου ήδη δραστηριοποιούμαστε. Για μας, η

διεύρυνση αυτή πραγματοποιείται αρχικά με την αύξηση του κύκλου εργασιών με

ρυθμούς ταχύτερους από αυτούς της αγοράς, με τα υπάρχοντα προϊόντα αλλά και με

νέα προϊόντα και, κατά δεύτερον, με εξαγορές εταιρειών και με συγχωνεύσεις.

Άλλωστε το 2000 ο όμιλός μας πραγματοποίησε δύο εξαγορές στο εξωτερικό, με

άμεσο στόχο την εξασφάλιση ηγετικής θέσης στον συγκεκριμένο τομέα της

τεχνολογίας χορήγησης δραστικών ουσιών.

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της δικής μας συνεργασίας με την πολυεθνική

GlaxoSmithKline, η οποία αποτελεί την απαρχή μελλοντικών συνεργασιών μας με

αντίστοιχους πολυεθνικούς κολοσσούς αλλά και με άλλες εταιρείες του κλάδου. Κι

αυτό, γιατί πιστεύουμε ότι η ανάπτυξη του κλάδου των φαρμάκων και των

καλλυντικών στο μέλλον πολύ δύσκολα θα πραγματοποιηθεί χωρίς διεθνείς

συνεργασίες.

Επίσης, ο επιχειρηματικός σχεδιασμός επικεντρώνεται στην είσοδο σε καινοτόμες

δραστηριότητες, που εναρμονίζονται με τα τελευταία δεδομένα της επανάστασης

της νέας οικονομίας στο χώρο του φαρμακείου εγκαταλείποντας άλλα κανάλια

διανομής. Έχοντας, λοιπόν, έναν χρονικό ορίζοντα τουλάχιστον πέντε ετών, τα

επεκτατικά μας σχέδια προσαρμόζονται στις νέες ανάγκες της ανθρώπινης υγείας

και αναθεωρούνται ­ όταν και όπου χρειάζεται ­ κάθε χρόνο.

Στην Ελλάδα ο όμιλός μας δραστηριοποιείται στην έρευνα και στην ανάπτυξη σε

διεθνή επίπεδα, με απτά εμπορικά αποτελέσματα. Κατέχοντας την τεχνογνωσία και

την εμπειρία στην τεχνολογία χορήγησης δραστικών ουσιών, έχουμε ένα βασικό

«όπλο» προκειμένου να ενισχύσουμε την παρουσία μας στη διεθνή αγορά. Έχουμε

αναπτύξει προϊόντα δικής μας έρευνας και ανάπτυξης, που σημειώνουν πολύ μεγάλη

επιτυχία και σε διεθνές επίπεδο και παρασκευάζονται στην Ελλάδα.

Στόχος όλων είναι η περαιτέρω ενδυνάμωση και η ανάπτυξη στην Ελλάδα,

βασιζόμενη σε τρεις άξονες: Στον κλάδο φαρμάκου, στον κλάδο Consumer Health

και στον κλάδο των υπηρεσιών.